{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.057 visninger | Oprettet:

STANDSNING/PARKERING MC {{forumTopicSubject}}

Se her hvordan det er i Aalborg.....
Men vær opmærksom på at der jo i politivedtægten kan være særlige regler for andre politikredse...

Vi kan oplyse, at parkering af motorcykler skal foregå efter Færdselslovens generelle bestemmelser, og efter eventuelle lokale bestemmelser om parkering. En motorcykel betragtes herefter - ligestillet med en bil - som et køretøj.

Efter færdselslovens §28 skal standsning og parkering ske på en sådan måde, at der ikke opstår fare eller ulempe for færdslen. Køretøjet skal anbringes i vejens længderetning ved kørebanens yderkant.

Standsning eller parkering af et køretøj må ikke ske på cykelsti, gangsti eller fortov samt på midterrabat, helleanlæg eller lignende.

Med henvisning til Bekendtgørelse om vejafmærkning nr. 590 af 24. juni 1992, §49 - omhandlende T33 Parkeringsbås - skal parkering ske i og indenfor en bås. I et område, der specielt er udlagt til parkering, og hvor færdsel primært foregår med henblik på parkering (parkeringsplads), og hvor der er afmærket parkeringsbåse, må parkering ikke finde sted uden for en p-bås.

Standsning og parkering med køretøjer, der har mere end to hjul, skal ske i båsens længderetning. Det vil sige, at motorcykler må holde såvel i båsens længderetning og på tværs i p-båsen - eventuelt flere motorcykler i en bås. Såfremt en køretøjsart, f.eks. en bus, taxi, lastbil eller motorcykel, angives med tekst eller med symbol p-båsen, må standsning og parkering kun foretages af denne køretøjsart.

Hvor parkeringsbåse er afmærket på eller ved kørebane udenfor parkeringsplads, må parkering finde sted uden for en bås, hvis ikke dette strider mod andre bestemmelser.

Parkering i gågade må ikke ske uden for særligt afmærkede pladser. Dette gælder dog ikke cykler, knallerter og to-hjulede motorcykler.

Efter "Bekendtgørelse om parkering i Aalborg Kommune" er det forbudt at standse eller parkere - helt eller delvist - på fortov og torvepladser, med mindre det ved afmærkning på stedet er tilkendegivet, at sådan parkering kan finde sted.

På parkeringspladser, hvor der er opstillet parkometre (p-automater), som er beregnet til betaling af afgift for parkering, skal der betales den anførte timetakt for at parkere. Ved parkering af en motorcykel, skal p-billetten medbringes og forevises for p-kontrollen / politiet som bevismateriale, hvis man er blevet pålagt en parkeringsafgift.

Der skal ikke benyttes parkeringsskive i forbindelse med motorcykelparkering, men den tilladte parkeringstid i henhold til skiltningen skal overholdes.

Men sjovt så mange meninger der også er på MCG om det her emne , det er jo næsten oppe i en tråd hver eneste uge..Underligt når man ved de fleste her inde er i besidelse af et mc kort, der skulle man da gerne havde lært reglerne også om standsning/parkering med Mc...

Mvh PeterS

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  STANDSNING/PARKERING MC
  • #1   1. maj 2007 Tak for indlægget Peter!

Mht. din sidste kommentar så er det vel ikke så underligt at alle mc-folk ikke kan reglerne, når nu de er forskellige fra kommune til kommune?

Hygge

• #2   1. maj 2007 Jamen det var jo også det jeg skrev med betaling... smiley

• #3   1. maj 2007 Takker... Så ved man det... Men det var da alligevel bedre, hvis man fritog motorcykler for P-afgift, så slap man for alt det bøvl....:o(

• #4   1. maj 2007 Parkering i gågade må ikke ske uden for særligt afmærkede pladser. Dette gælder dog ikke cykler, knallerter og to-hjulede motorcykler.

Hvad vil det sige.. Må man parkere i en gågade, lige som hvis man trak sin cykel med ind og satte den foran en butik..

• #5   2. maj 2007 sygt i skal betale for parkering derovre...

MEN kbh er være, der må en mc ikke holde på en bil plads!!! parkerings plads, parkerings areal, eller på en plads der på anden måde er markeret til bil..

mc må kun holde på mc pladser ELLER langs kanstenen, i kørselsretningen!!!!!

Nu er det så at kbh's kommune laver flere og flere markerede pladser...

Ja jeg kender reglerne, fordi jeg har fået en bøde for at holde på en bilplads..

Har dog også en skriftlig klage inde hos klausbondetamp, eller hvad han heder i kbh!!!!

/Jesper

• #6   2. maj 2007 Ulrik ja jeg fik at vide da jeg tog kørekortet at man godt må trække sin mc ind i en gågade og parkere, du må bare ikke køre der ind

• #7   2. maj 2007 tja jeg synes egentlig det er meget logisk at der er forvirring omkring reglerne, de varierer over hele landet.
    Desuden er der noget der hedder lov og så det der hedder håndhævelse. Det er bestemt ikke det samme i kbh hvor de ikke giver bøder, såfremt man overholder de uoficielle retningslinier, på trods af det er forbudt i henhold til loven.
    Så en generalisering er ikke mulig, undersøg reglerne i lokalområdet og dernæst få en snak med p-vagterne.

• #8   2. maj 2007 Chrome, enig MEN det var både p-vag og politi der gav mig ret i at jeg måtte holde på en bilplads, hvis ikke der var mc plads inden for en "bloks" afstand....
    det kosted en afgift!!!!!!!!

Jesper

• #9   2. maj 2007

Jeg parkerer aldrig på bilernes p-pladser - jeg parkerer å alm gangarealer og så længe der kan komme en dobbelt barnevogn forbi så er der no probs.

Har gjort det hele sidste sæson og indtil videre i denne og får ikke bøde.

• #10   2. maj 2007 ¨Jeg gjorde det samme, for det sagde parkeringsvagten, bare der kunne komme en dobbelt barnevogn forbi... problemet var at politiet var ligeglad og gav mig en for at holde på fortorvet, der var 4 meter bredt....

har gjort det i 7 år. men nu er bøder afgifter begyndt i en lind strøm..

• #11   2. maj 2007 He.He....Ja men loven er jo som loven er om så de håndhæver den er jo noget ganske andet , men det finder man så ud af når man står med girokortet i hånden , og så er der ingen vej tilbage , kun at betale og se glad ud "fordi" man har overtrådt landets love...He.He....
    Så alt det der med at nogen gør dit og nogen dat , kan man jo i bund og grund ikke bruge til så meget i det lange løb.....
    Mvh PeterS

• #12   2. maj 2007 hva jesper tyder på du får bøder uanset hvor du holder smiley

hvor mener du så selv du må holde???

• #13   2. maj 2007 jeg holder langs kanstenen, eller på mc plads, og i min gård..

MEN dette er en sag jeg har tænkt mig at kæmpe for, så klaus bondetamp har allerede modtaget et brev fra mig på ca 6 A4 sider. Og har fået en frist til at svare på 3 uger.. en uge tilbage. derefter bruger jeg retten til at få foretræde om torsdagen for borgmesteren, for at høre mere i sagen. Det næste trin bliver at jeg vil prøve at starte en demonstration fra langelinie eller lignende og ind til kbh rådhus for at få Klaus Bondam til at tage stilling..

MEN men men det er ikke en nem sag at få politikerne ændret. især nok ikke eftter de sidste 8 dages ulykker!

/Jesper

• #14   2. maj 2007 fik jeg sagt Peter s er kørelærer he he he godt gået peter vi ses fredag ved nordkraft

• #15   2. maj 2007 er der lavet regler for parkering???

• #16   2. maj 2007 jeg troede at P-afgift var noget man betalte for at efterlade sit køretøj uden opsyn i mere end 8 minutter.

PS

jeg har fået en afgift for at holde på en mark i det mørke Jylland. no shit smiley

Kommentér på:
STANDSNING/PARKERING MC

Annonce