{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.916 visninger | Oprettet:

DG
DG
Tilmeldt:
6. maj 2017
Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20

Rust {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg lagde mærke til lidt rust (minimalt) under mc'en (under sædet)

Er det som kan behandles og hvordan? Har ikke helt styr på rust og hvor slemt det er i det her tilfælde.

Det er en Kawasaki ninja 250r 09. Det er de to sorte dimser (ved ikke hvad de hedder) som har en smule rust

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rust
  • #1   4. apr 2018 Da du ikke har hentet din MC endnu - https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/380753-salt_koersel- så har du ikke problemet før i morgen! Og ellers, så er baby død, det der billede er af noget der er helt færdigt, selv om jeg ikke ved hvad det hedder smiley

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #2   4. apr 2018 Det er rigtigt. smiley

    Forstår ikke helt hvad du mener... du siger, at det ser slemt ud? smiley


  • #3   4. apr 2018 Ja den er sgu ikke go.... prøv at se om ikke kawasaki har noget garanti der dækker. Hvis det kommer frem at de ruster i den grad vil ingen jo købe kawa i fremtiden....

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #5   4. apr 2018 Tak for svaret, Johan. #4

    Kan det evt. sprede sig fra bagfjederen? Hvis ikke lader jeg det nok også bare være. Blev bare helt urolig da jeg så det.. den har kun kørt 10k. smiley og aldrig i regn eller lign (eller det påstod tidligere ejer i hvertfald.)


  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #6   4. apr 2018 Og tror desværre ikke den dækker længere, Brian. Men det er i hvert fald sidste gang, at jeg køber Kawasaki. smiley

  • #7   4. apr 2018 Det er åbenbart også længe siden det var sidste gang du gjorde en mc ren....... smiley

  • #8   4. apr 2018 Det er straffen for at tage sin æggemad med ud i garagen. smiley
    Ser nu Ikke slemt ud


  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #9   4. apr 2018 Gjorde det faktisk i dag, men kan ikke rigtigt få gjort ordentligt rent helt indeni.

    Haha HC. smiley


  • #11   4. apr 2018 Du påstår ikke billedet er taget EFTER rengøring smiley smiley

  • #13   4. apr 2018 Det der det squ ingen ting. Cyklen er trodsalt 9år gammel

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #14   4. apr 2018 Det er den vel, ja... smiley

    Det er nok bare mig der overdriver lidt. smiley

    Tak for svaret.


  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #15   4. apr 2018 Og jo Brian... jeg kan simpelthen ikke komme til inde i cyklen - altså helt inde. Kan man bruge en bestemt børste eller lign der ikke ødelægger noget?

    Tak for hjælpen forresten, Johan. smiley


  • #16   4. apr 2018 Prøv lige at se din kæde... styret er jo væltet ind i ældgammel fedt og sand. Jeg har fede hænder og er ikke mager, men jeg kan komme der ind med en klud.

  • #17   4. apr 2018 #16 Nu er du så også et rigtigt vaskeægte kludehoved, sååååå smiley

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #18   4. apr 2018 smiley

    Må lige prøve når jeg tager den frem igen. smiley


  • #19   4. apr 2018 #18 Øh, nå du tager DEN frem igen??? smiley

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #20   4. apr 2018 Ja. smiley

    Skrev jeg noget forkert? smiley smiley


  • #21   5. apr 2018 ??. Ja put den væk , ude af øje og sind smiley

  • #22   5. apr 2018 Haha. Det skal du ikke være bekymret over den lille smule på din støddæmper.. Lad det bare være domænet er eller slib stedet ned hvor det er rusten og giv det lidt maling med en lak stift.. Fjedre stål kan holde til meget før det er gennem tæret

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #23   5. apr 2018 Jeg købte den sidste år og det er min første MC. Så blev bare en smule urolig. smiley Men lader det nok bare sidde. smiley

    Tak. smiley


  • #24   5. apr 2018 sku man være flink ku man vel stikke dig en fire-fem tusinde for vraget hvis du er hurtig smiley

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #25   5. apr 2018 Jeg beholder den nok... smiley

    Den skal bare holde en 1-2 år endnu højst, så skifter jeg den ud. smiley


  • #26   5. apr 2018 Behold du den , den smule rust er harmløs smiley

  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #27   5. apr 2018 Det er jeg glad for at høre. smiley

    Tak for hjælpen. smiley


  • ken H
    ken H Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Emner: 4 Svar: 75
    #28   5. apr 2018 Det kan være en god ide at rustbeskytte,diverse kringelkroge og utilgængelige steder,med noget tyndt rust beskyttelses olie,på spraydåse.Det kan forebygge nye rustangreb og hæmme eksisterende angreb i at brede sig.

  • #29   6. apr 2018 Håber dem der siger det er slemt troller, og i så fald dårligt tidspunkt at trolle på.
    Skam jer. smiley

    Når det er sagt så er det slet ikke slemt, det er overflade rust, bare hold øje med det. Jeg har så altid fået af vide man aldrig må rustbeskytte steder med begyndende rust, da rusten så rigtig for ro til at gnave sig videre inden under. I stedet skal område slibes først.

    Men helt ærligt, lad det være, det er ingen ting.


  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #30   6. apr 2018 Tak for svarene igen... og kan ikke helt gennemskue om folk troller eller ej, da jeg ikke rigtigt har styr på det. Det er min første MC, så har meget at lære. smiley smiley

  • #31   7. apr 2018 Jeg bruger rust master rustomdanner til store og små skrammer og pletter som ruster. Men metal ruster. Så man kan alligevel kun bremse det. Men produktet stopper udviklingen og er rustbeskyttende hvor du behandler med det. Så får metallet en mørk-lilla farve og kan behandles og overmales efter et døgn. Jeg synes at det er ret enkelt med rust: Jo mere grundig man behandler det enkelte angreb. Des bedre, længerevarende resultat. Men jeg ved snart ikke om du ikke spilder din tid, hvis du ikke kan komme ordentlig til. Men du kan altså komme til selv meget små kringelkroge med en strimmel smergellærred og en lille pensel. Og med rustomdanner skal der kun fjernes det løse rust. For hvis man smører det på malin eller ren metal, æder det bare det. Og sort-lilla er ikke ret meget pænere end rust. Så forsigtig med påsmøringen. Og tør af med det samme når du ikke rammer rust...

  • #33   8. apr 2018 Du bliver sgu ikke trollet. De driller dig bare fordi den ser lidt beskidt ud. (Og at du smed din æggemad efter den.)
    Er du ude på mc touring camp eller djurs sommerland, så kom forbi mig i Ryomgård. Så smører vi lidt rustfjerner på, og du får en skefuld med hjem. Det tager 10 minutter. og så smører du lige en gang til et par timer efter. Dagen efter giver du det en plet sort. Alt ialt 15-20 minutter. Og det holder ihvertfald 2-3-4 år måske længere. Jeg er næsten altid hjemme, så du smser eller ringer bare hvis du kører i området, og bestemmer dig for at få den plet ud af verden.(Og dit hoved smiley ) Jeg hedder MortenT(MT) Mit nr er 26815127. Og hold så op med at tænke over det, og kom ud og kør idag. Det bliver fantastisk vejr! Og kør med øjnene åbne og snublekysen på, smiley , ikk.


  • DG
    DG Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 13 Emner: 6 Svar: 20
    #34   10. apr 2018 Ja... jeg er ikke lige verdens bedste til rengøring af MC. smiley

    Og det lyder som et fedt tilbud. Må lige kigge forbi, når jeg en dag kører forbi. smiley smiley


Kommentér på:
Rust

Annonce