948 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Fireblade Fireblade

God aften i stuen.

Jeg er ved at være godt brændt varm på de lidt større mc'er til næste sæson hvor jeg får stort kørekort.
Har kigget på en Honda Cbr 900 fireblade fra tyskland.
Den er fra 05/1994 og har gået 33.534, den koster 2.950 Euro og har lækre Repsol farver.

Hvad ville sådan en koste med afgift?
Har skrevet ind til skat, men de skriver på deres hjemmeside at det godt kan tage op til 5 arbejdsdage før de svarer..
Men ville nu alligevel gerne vide hvad denne lækre maskine vil komme til at koste?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fireblade
  • #1   19. apr 2007 Den render vel op i 60-70,000kr med afgift. Har nemlig det samme i tankerne som dig.

• #2   19. apr 2007 Den koster 51-53 kilo i afgift har lige tjekket det på skat´s hjemme side

• #3   19. apr 2007 nice.. Jeg ville heller ikke kunne mene at skat kan tage mere en 200 % i afgift.
    Det er fandme da også billigt for sådan en lækker cykel smiley :D nu skal der til at spares op smiley

• #4   19. apr 2007 Hvor fandt du det henne på skat's hjemmeside..
    Og hvorfor så meget det er jo mere end de 180 % i afgift :S

• #5   19. apr 2007 de 180% er for nye kørertøjer der koster over 59.000 når de importeres til landet, men detter er for fabriks ny køretøjer... man kan ikke regne med procent i den sammenhæng, der sidder nogle tosser inde hos skat der kigger på handels værdien i udlandet kontra her hjemme og udregner en passende difference...

Du finder afgiften inde på www.skat.dk under sektionen borgere, husk at slå Pop-up blok fra

• #6   19. apr 2007 Okay.. men har fundet en masse gamle registringer
    og der er Afg. pligtig værdi sat til omkring 31.000...
    men den jeg kigger på har en på 21.000 eller er jeg galt på den.

• #7   19. apr 2007 http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166038

tryk på linket hvor der står:
    Registreringsafgift og værdifastsættelse af brugte motorkøretøjer

Så kommer der et program op hvor den kan vise dig nogle tidliger vurderede maskine, du skal se på årgangen og at det er den rigtige model samt hvilket tidspunkt den er betalt fri på...

• #8   19. apr 2007 Hvordan kom du frem til 21.000? Vurdering for en 94'er er kr. 29.000 pr. 22.01.07. Dette giver en afgift på kr. 50.056.

• #9   19. apr 2007 Det er ikke hvad du har givet for den, men hvad skat vurdere en lign cykel vil koste uden afgift på det danske marked der lægges til grund for deres vurdering... den besparelse man kan hente ved at hente cykler i udlandet er forskellen på det told og skat vurdere den til uden afgift og det du giver for den i f.eks tyskland.. altså skat vurdere til 29000 du har givet 21000 samme afgift, ergo du er 8000 rigere efter køb.. eller mindre fattig... smiley med transport og lign.. så har du nok sparet ca. 4000

• #11   20. apr 2007 Man skal passe lidt på at kun have de penge man tror det bliver for det er helt op til synsmanden hos skat. Der er episoder hvor det er blevet meget dyrere end hvad personen troede. Har hørt man skal lade være med at vaske den f.eks. Den bliver vurderet på udsendet også. Har ikke prøvet det selv men vær opmærksom.

Fed cykel ellers så held og lykke med det!!

• #12   20. apr 2007 Det bedste er at låne en ødelagt kåbe side eller lign og så smide den til syn... så får man de 5 procent reduktion... men de vurdere det jo ud fra hvad lign cykler koster +/- 5 procent i dag.

Kommentér på:
Fireblade

Annonce