792 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Jesper  H
Jesper H
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 38

Pris vs. årgang Pris vs. årgang

Der er mange indlæg med hvilke cykler man skal købe osv, for den rette sum herinde.

Da jeg selv er nybegynder står jeg med samme problem, hvad skal man købe.. Nu er spørgsmålet nærmere ( Jeg søger en racer )

Priser funder herinde og på DBA.

VFR400 R ( 55000 kr ) 90 - 92´er
Kawasaki ZXR 750 L ( 65000 kr ) 92 - 95´er
Yamaha FZR 600 ( 60000 kr ) 92 - ?

Alle ældre bikes til penge jeg har råd til.

Men for små 20 - 30000 mere kan jeg få spritnye eller 2000 modeller af suzuki blandt andet.

Spørgsmålet er nu, skal jeg gå efter det nyeste ( derved tror man bedst kvalitet, holdbarhed osv. ) Eller har årgangen ikke så stor forskel i forhold til prisen ved mc´er ?!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • sætte hylder op bad og køkken 3.000 kr.
  • Tilskæring af ca 14 have fliser 400 kr.
  • Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris vs. årgang
  • #1   25. mar 2007 Hvad med en CBR 600? En F2'er skulle også være til at komme i nærheden af for penge! Har selv en F3'er og den kører perfekt! Den kan du sagtens starte på, bare du lige tager det lidt med ro!

• #2   25. mar 2007 Jeg ville ubetinget købe så nyt, som jeg havde råd til, inden for den kategori MC, jeg ville have.

• Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

#3   25. mar 2007 Sonny N: Fin nok cykel, men der er for meget touring over den syntes jeg, for stor og klodset.. Jeg er nok også mere til single seat og racer røv smiley

Buggi: Så du mener, ældre cykler ikke er at anbefale ?

• #4   25. mar 2007 Jesper H> Ikke et ondt ord om gamle MC´er, men jeg mener blot at specielt inden for "R" maskinerne, der sker der så meget udvikling hele tiden, at man oftest er bedst stillet med den nyeste model, men har råd til. Om mærket så er ying eller yang er IMO lige fedt.

Man skal huske på at ældre maskiner er sværere at skaffe lir til, samt at de jo ofte også koster lidt mere at holde kørende, pga de flere kilometer de har rullet. En ny maskine er der jo også garanti på, ikke mindst.

Når det så er sagt, så vil jeg sige at du jo nok næppe finder ret meget spritny racer MC, til under 100K

• Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

#5   25. mar 2007 Du har nok ret smiley

det er satme en jungel at finde sig en lækker cykel.

Ved du om det er svært at indregistre en cykel der er uden Afgift ?

• #6   25. mar 2007 Man kan <b>ikke</b> indregistrere en cykel uden afgift, så ja, det er ret svært smiley

Men hvis du mener om det er svært at få ordnet toldsyn, og betaling af afgift, og <b>derefter</b> indregistrere, så er svaret nej, det er ret ligetil smiley

Og ja, du har ret, det er sq en jungle...

• Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

#7   25. mar 2007 Lige det jeg mente ja smiley Efter den er kommet igennem told osv, så skal den synes eller hvordan ?

Har nemlig kig på en uden afgift

• #8   25. mar 2007 Før den kan toldsynes skal den have et almindeligt syn, det er normalt noget der foretages på én gang, men de tager bare dobbelt pris.. smiley
    Ved det almindelige syn tjekker de cyklens lovmæssige stand, og ved toldsynet tjekker de den afgiftsmæssige stand, devs. de her også vurderer om over, under eller middel stand, hvilket har en lille indflydelse på den pris du skal betale i afgift.

Der efter tager man ud til det skatte kontor der har med afgiftsbetaling at gøre i den region man bor i, og beder om en pris på afgiften, og derefter betaler man, og får en kvittering.
    Så tager man til det lokale motorkontor, og indregistrerer cyklen, får en nummerplade, på med den, ud og køre... tjum tjum... smiley

• Jesper  H
    Jesper H Tilmeldt:
    feb 2007

#9   25. mar 2007 Lækkert og mange tak for svaret buggi ..

Jeg sidder på told og skats hjemmeside nu, vil jo prøve at udregne tolden på den cykel jeg har kig på..

Men altså, pas .. det er håbløst for en fyr som mig ?!

Der står April 2007: 105 % af værdien mellem kr. 8300-15200 og 180 % af værdien herover !?

Cyklen er en 95´er .. koster 25000 i salgspris.

• #10   26. mar 2007 Frem med lommeregneren - Jesper..
    Hvad har du kig på..?

• #11   26. mar 2007 en fingerregel er vist 60% af handelsværdien, for en ligende cykel, hos en dansk forhandler. Jeg mener faktisk det står på skats hjemmeside.

Kommentér på:
Pris vs. årgang

Annonce