Klog af skade. {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål og søger derfor om andre har viden/erfaringer.
Jeg er ved at få solgt min ene MC og vil købe et andet køretøj. Balladen kommer mht forsikringer. Mit eksisterende vil ikke forsikre det jeg vil købe, og i dette kan jeg forsikre min Bobble for en slik. (GF)
Jeg kontaktede så TRYG som meget gerne vil tage mig og det lidt spec./hurtige køretøj. Jeg har maaange års anciennitet men jeg fik så at vide at jeg så også skulle flytte min bobble over til dem...
WHAT?
DVS jeg kan have min bobble forsikret hos GF og min ene MC hos Lærerstandens uden problemer. MEN jeg må ikke få endnu et køretøj forsikret hos TRYG uden at flytte min anden bil over hos dem?!?! -Det drejer sig ikke om samlerabat, jeg fik simpelthen at vide at man ikke kunne have to biler forsikret to forsk. steder.
Sig mig?? Kan man ikke have to biler forsikret to forsk. steder? Jeg synes simpelthen forsikringsselskaber holder een for nar hvis det er tilfældet. FØJ!
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.629
Spørg nogle andre selskaber evt .
okt 2005
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 45 Svar: 938
DVS man simpelthen må handle i Netto men er stavnsbundet der.
Jeg har 12 års skadefri kørsel og så prøver de alligvel at tage røven på een på den måde.
Om jeg vil have 1-2-4 forsikringsselskaber rager da ikke dem. Jeg må betale prisen når jeg så ikke får deres samlerabat.
Jeg har en anden historie som I skal høre. Om hvordan Lærerstandens Brandforsikring har prøvet at tage røven på mig for kr 4300 pga en fejl deres assurandør har begået. Først da jeg truede med ankenævn trak de ørerne til sig. Jeg endte fandme kort i RKI pga den sag. :-|
okt 2005
Det drejer sig pt om i det hele taget at kunne få det meget spec køretøj forsikret.
Jeg bryder mig blot slet ikke om de metoder.
Jeg kunne jo se om de ville give mig det på skrift...De tvinger jo folk til at blive stavnsbundne...
okt 2005
Jeg ville ikke mene jeg skulle tigge og bede efter så mange års skadefri kørsel og med alle de køretøjer jeg nu har. Nu har de ikke nogen undskyldning med at jeg er ung osv. Så finder de en anden udvej til at suge penge ud af een.
aug 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 61 Svar: 285
Hvor mange års anciennitet er det man skal ha' for at kunne forsikre MC hos GF? Er det ikke 3?
Tak.. /Søren
okt 2005
Jeg startede i sin tid som nybegynder hos GF.
2400 pr år op til 999ccm. Jeg bor i Odense.
okt 2005
Jeg er da lige fyldt 30. Jeg er jo en aldrende herre.
Fik endda at vide at jeg kører blød hat kørsel på min FZR...
okt 2005
Forresten så vil de gerne tage det nye køretøj hos Tryg uden at jeg flytter over. MEN så starter jeg som nybegynder. Det er helt vanvittigt.
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Der er hverken fusk eller grådighed. Det er spørgsmålet om at give et godt tilbud, som man også styre efterfølgende, så det ikke bliver misbrugt.
Eksempel: En fyr på 30 år bor alene og er elitebilist. Han flytter sammen med sin kæreste på 22, der aldrig har haft bil. Hun skal have en bil, og ber´ om et tilbud. Hun kan forsikre sin bil på samme præmietrin som sin kæreste, da de er en husstand.
Det var det gode tilbud.
Der bliver påtegnet på policen at det er "Bil 2". Hvis de 2 biler forsikres i hvert sit selskab bliver det svært at styre - så derfor skal det være i samme selskab, for at undgå at "bil 2" misbruges, såden så alle unge piger/drenge men deler adresse med gennem tiden kører rundt som elitebilister ,selvom de kun hart kørt i kort tid.
Derfor er reglerne lavet, men det er muligt at de er så stramme, at det også går ud over situationer, hvor det forekommer rimeligt at der er mere en 2 køretøjer på elitetrin. Men sådan går det tit når man vil snydere til livs, så går det nogle gange ud over de gode også.
Klog af skade.