MC Afgifter i Danmark {{forumTopicSubject}}
Hvorfor er der ingen der gør vrøvl over at afgifterne stort set er de samme på motorcykler som på biler og alt alt for høje?
Bare et par tanker jeg har gjort mig, ikke fordi at jeg har ret til at brokke mig om det lige nu..
- Er klar over at en motorcykel teoretisk set er et transportmiddel, men det er må være for de få i Danmark at de reelt bliver anvendt som transportmiddel. Ved at man kører på arbejde osv. på den engang imellem, men man har formentlig da en bil som står der hjemme hvor der også er betalt afgift af.
- Og så kan de ikke anvendes året rundt (for de fleste). En normal forsikring dækker kun i 9 mdr. bare det alene burde sænke afgifterne med 25%.
Nu bor jeg i USA for tiden og skal derfor ikke brokke mig, jeg underer mig bare
men en ting som jeg synes giver mening her er priserne på forsikring af køretøj. F. eks. er det normalt at nr. 2 bil eller motorcykel er meget billig i forsikring idet du kun kan køre med en ad gangen og derfor er risikoen for at der sker det store med det andet køretøj meget mindre. De er også låst til chafføren, hvilket også giver mening.
Noget lignende system for afgifter kunne man gøre, så hindrer man at det bliver udnyttet...
Hvad syens I, er det bare helt ok det hele?
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Nogle af de ting vi tager for givet her i landet, som potentielt kan være finansieret af afgifterne, skal man jo selv betale for i USA.
Jeg har boet i USA i 8 mdr for nogle år siden - og med ham super aben bag roret lige nu, vil jeg meget gerne ikke bo derovre som alternativ til DK.
Den bedste måde at få noget igennem her i landet (teoretisk), er jo at finde et politisk parti som kan varetage trafikanternes interesser, og få dem til magten.
Men jeg tror folk har spottet at det reelt set er ligegyldigt hvad man forsøger at stemme ind i folketinget, som på demokratisk vis skal kunne nedsætte eller fjerne afgifterne - så ender det altid med det stik modsatte.
Jeg har opgivet, og stemmer ikke mere på nogen som helst, for det har ingen effekt.
Jeg kører mit eget løb i den henseende, og det virker fint for mig.
aug 2013
Følger: 14 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 35
Men man skal da ikke blive alt for passiv... Synes den er helt gal med afgifter i DK generelt. Bare min mening.
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 12 Emner: 24 Svar: 186
Men tror nu aldrig det bliver ændret, og hvis det gør... ja så er der bare noget andet der stiger tilsvarende eller mere f.eks. Skatten
Så vi må bide i det sure æble eller rejse videre
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
Alle vil gerne have lavere afgifter, men pengene skal jo så findes et andet sted. Dem der så bliver ramt, vil helt sikkert også føle det er uretfærdigt.
Skal vi være helt ærlige, så er motorcykler for langt de fleste af os bare luksus, for der står jo en bil eller cykel i garagen i forvejen. Og jeg synes luksus godt kan betale lidt ekstra til fælleskassen.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 55 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 1.244
Det er klart, at hele brugtmarkedet og dermed en del af forhandlernes lagersolvens ville undermineres med ét, hvis priserne her faldt, som afgiftssænkningen er pålydende.
Næ, det er umådeligt svært at ændre, uden at vi underminerer brugtmarkedet.
Men jeg er klar til, at vi gør det!
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
små biler slipper jo også billiger i vejskat end mcere og der er jo ik fordi du ikke ka få en lille mc der skrives til at ka køre 40 km på literen
og hvis man ikke kør på mc hver dag på job hvornår skulle man så få tid til det-det er et transportmiddel.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.758
Mht. afgifter kunne jeg ikke være mere ligeglad...jeg bor nemlig i Sverige og her er de fleste køretøjer til at betale
mar 2015
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 11 Svar: 231
aug 2015
Følger: 1 Svar: 21
MC Afgifter i Danmark