{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.127 visninger | Oprettet:

MC Afgifter i Danmark {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der ingen der gør vrøvl over at afgifterne stort set er de samme på motorcykler som på biler og alt alt for høje?

Bare et par tanker jeg har gjort mig, ikke fordi at jeg har ret til at brokke mig om det lige nu..

- Er klar over at en motorcykel teoretisk set er et transportmiddel, men det er må være for de få i Danmark at de reelt bliver anvendt som transportmiddel. Ved at man kører på arbejde osv. på den engang imellem, men man har formentlig da en bil som står der hjemme hvor der også er betalt afgift af.

- Og så kan de ikke anvendes året rundt (for de fleste). En normal forsikring dækker kun i 9 mdr. bare det alene burde sænke afgifterne med 25%.

Nu bor jeg i USA for tiden og skal derfor ikke brokke mig, jeg underer mig bare smiley
men en ting som jeg synes giver mening her er priserne på forsikring af køretøj. F. eks. er det normalt at nr. 2 bil eller motorcykel er meget billig i forsikring idet du kun kan køre med en ad gangen og derfor er risikoen for at der sker det store med det andet køretøj meget mindre. De er også låst til chafføren, hvilket også giver mening.
Noget lignende system for afgifter kunne man gøre, så hindrer man at det bliver udnyttet...

Hvad syens I, er det bare helt ok det hele?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC Afgifter i Danmark
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   8. jul 2017 Der er altid argumenter for og imod de høje afgifter.

Nogle af de ting vi tager for givet her i landet, som potentielt kan være finansieret af afgifterne, skal man jo selv betale for i USA.
    Jeg har boet i USA i 8 mdr for nogle år siden - og med ham super aben bag roret lige nu, vil jeg meget gerne ikke bo derovre som alternativ til DK. smiley

Den bedste måde at få noget igennem her i landet (teoretisk), er jo at finde et politisk parti som kan varetage trafikanternes interesser, og få dem til magten.
    Men jeg tror folk har spottet at det reelt set er ligegyldigt hvad man forsøger at stemme ind i folketinget, som på demokratisk vis skal kunne nedsætte eller fjerne afgifterne - så ender det altid med det stik modsatte.
    Jeg har opgivet, og stemmer ikke mere på nogen som helst, for det har ingen effekt.

Jeg kører mit eget løb i den henseende, og det virker fint for mig. smiley

• #2   8. jul 2017 Lidt en anden diskussion, men nu har jeg boet i USA med både tidligere og nuværende præsident og her er der ingen forskel overhoved!. Man må læse danske aviser hvis man skal have de saftige ting med smiley

Men man skal da ikke blive alt for passiv... Synes den er helt gal med afgifter i DK generelt. Bare min mening.

• #3   9. jul 2017 Er helt enig i at vores afgift system, er fucked up... vores politikkere også

Men tror nu aldrig det bliver ændret, og hvis det gør... ja så er der bare noget andet der stiger tilsvarende eller mere f.eks. Skatten
    Så vi må bide i det sure æble eller rejse videre

• #4   9. jul 2017 Som jeg husker det, så er der da for nylig blevet ændret, godt nok ganske lidt til motorcyklisternes fordel.
    Alle vil gerne have lavere afgifter, men pengene skal jo så findes et andet sted. Dem der så bliver ramt, vil helt sikkert også føle det er uretfærdigt.
    Skal vi være helt ærlige, så er motorcykler for langt de fleste af os bare luksus, for der står jo en bil eller cykel i garagen i forvejen. Og jeg synes luksus godt kan betale lidt ekstra til fælleskassen.

• #5   9. jul 2017 Angående afgiftssænknigen, som blev indført; så mener jeg, at priserne herefter stort set er uændrede. Der må være nogle her, der har skummet fløden...
    Det er klart, at hele brugtmarkedet og dermed en del af forhandlernes lagersolvens ville undermineres med ét, hvis priserne her faldt, som afgiftssænkningen er pålydende.
    Næ, det er umådeligt svært at ændre, uden at vi underminerer brugtmarkedet.
    Men jeg er klar til, at vi gør det! smiley

• #6   9. jul 2017 Nu er folk jo ikke så gamle herinde men der var noget som hed frihed 2000 -benkedrengene var med deri-og de prøvede at få ministeren til at svare på hvorfor man skal betale mer i afgift af en mc-feks at en civic 1,6 til 106000 kr med moms og en sp1 til 102000 kr med moms der koster mcen 25000 kr mere med afgift end bilen -der svare minister at mcen jo er blandt de 2-3% og bil er i mellem klasse-spørg i øst og få svar i vest-man ka sikkert stadig se hvad de prøvede på folketinget.dk samling 1999-skatteudvalget
    små biler slipper jo også billiger i vejskat end mcere og der er jo ik fordi du ikke ka få en lille mc der skrives til at ka køre 40 km på literen
    og hvis man ikke kør på mc hver dag på job hvornår skulle man så få tid til det-det er et transportmiddel.

• #7   9. jul 2017 jeg er lidt misundelig på dig smiley Jeg vil også bo i USA smiley

Mht. afgifter kunne jeg ikke være mere ligeglad...jeg bor nemlig i Sverige og her er de fleste køretøjer til at betale smiley

• #8   11. jul 2017 Sæt de fucking afgifter ned, det er røveri... Og gør de det, så finansierer det hele sig af sig selv for så har vi mere til privatforbrug (og vi danskere elsker at bruge rup og stup) smiley og kan købe både dyrere og nyere og BUM så har de pengene i kassen alligevel og højest sandsynligt også et bedre miljø... VI VIL HA MERE RÅDERUM TIL VORES HOBBY smiley

• Jas D
    Jas D Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Svar: 21
    #9   11. jul 2017 Det er ikke iorden, men vi har snakket om det i alle de år jeg har været på MC. Der var mange positive tilbagemeldinger flere gange, men der skete aldrig noget. Afgifterne er højere på MC end biler. Luksus? Fritid? Skal koste mere? Men forklar da hvorfor en camping bil er beskattet sådan som den er. Nej, det giver ingen mening, kommer aldrig til at give en mening og antallet af MCister er ikke stor nok til at de folkevalgte giver to ører for hvad vi måtte mene.

Kommentér på:
MC Afgifter i Danmark

Annonce