{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.106 visninger | Oprettet:

Rygter om reg. afgiften {{forumTopicSubject}}

Der har været nogle rygter på det seneste omkring registreringsafgiften, at den ville blive sat ned igen til januar. Eksempelvist har Bilmagasinet skrevet om det, senest forleden dag hvor de skiftede holdning og mente at det ville ske: http://bilmagasinet.dk/nyheder/chokmelding-bilafgifterne-falder-igen-i-2017

Snakkede også med et familiemedlem i dag som arbejder ved en bilforhandler. De har internt indført at de ikke må indregistrere biler til dem selv. Mit familiemedlem frygtede igen at skulle igennem en periode med kunder som ville brokke sig over deres nu for dyrt indkøbte bil. Og ikke mindst de mio. de selv vil miste på de biler de allerede har indregistreret.

LA er også begyndt at rasle i pressen med artikler som denne: https://www.information.dk/telegram/2016/11/la-lavere-bilafgift-giver-sikre-miljoevenlige-biler

At jeg skriver dette er egentlig ikke så meget for at skabe en debat, det giver ikke mening, men hvis I skal ud at købe bil eller mc, var det måske en idé at se tiden an en måned eller to...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rygter om reg. afgiften
  • #1   12. nov 2016 Jeg er helt klart for en afgiftsnedsættelse, men det er et kæmpe problem, at det er kommet ud som et rygte.
    Det skulle være smidt som en bombe ligesom nedsættelsen sidste år.

Der bliver jo ikke solgt en eneste bil eller mc, indtil der bliver offentliggjort noget konkret.

• #2   12. nov 2016 Hmm vi har lige bestilt en ny qashqai, men dog ikke skrevet under endnu, da vi har fået et tilbud som vist først kan bruges black friday, den 25 nov. men uanset hvad bliver bilen først leveret i januar, så hvis de laver afgift lettelser, så omfatter det vel også os alligevel.. jeg håber da på det smiley

• #3   12. nov 2016 Kasper, Hvis du skriver under på køb af bil, så er du bundet, uanset om levering først sker i det nye år. Bilforhandlerne vil i forvejen tabe på de biler de allerede selv har indregistrerede, så de tager ikke tabet for kunder som allerede har skrevet under. Mit familiemedlem frygter lidt for reaktionen hos et par kunder til et par Volvoer til 1,5 mio. med levering i det nye år... Da taler vi pludselig et par hundredetusinde de vil miste hvis afgiften nedsættes.

Sidste år da man begyndte at høre rygtet, gik der kun få uger før det blev meldt ud officielt. Så måske der når at ske noget inden d. 25 og du ikke står i det dilemma smiley

• #4   12. nov 2016 Hmm men afgiften på en ny bil bliver jo først betalt kort før bilen bliver leveret, og hvis de betaler mindre i afgift end der står på slutseddlen, kan de jo ikke bare beholde pengene selv.. det ville da være svindel.. jeg hører selvfølgelig lige forhandleren før jeg skriver under, men tror faktisk ikke de ville prøve at tage røven på mig, har selvfølgelig fået noget rabat på bilen, og det er da ikke umuligt de ville skrue noget af rabatten tilbage, nu da afgiften var billigere..

• #5   12. nov 2016 ... Det kommer til at afhænge af hvornår den bliver indregistreret i hvert fald. Saksede nedenstående herfra: http://nyheder.ford.dk/pressreleases/ny-lavere-registreringsafgift-hvad-betyder-det-for-dig-som-ford-kunde-1257203

"Hvis du har bestilt og underskrevet en slutseddel på køb af ny bil, men den først bliver indregistreret efter den 19. november 2015, vil du skulle betale afgift efter den nye og lavere sats på 150 procent. Det betyder, at prisen for din nye bil højst sandsynligt bliver billigere, når den leveres. I mange tilfælde vil forhandleren udarbejde ny slutseddel.

Hvis du har købt ny bil og den allerede er blevet indregistreret, så er det sket efter registreringsafgiften gældende før 20. november 2015 og der er derfor beregnet afgift på 180 procent."

Ovenstående er så udmeldt af Ford netop d. 19. November 2015. Folk som lige havde købt bil var ret utilfredse. Men sådan var det jo bare. Men surt.

• #6   13. nov 2016 Jeps det var også sådan jeg regnede med det ville være.. en bil til levering midt i januar, ankommer jo først til danmark i starten af januar(ville jeg tro) men jeg hører lige forhandleren hvis der ikke er meldt noget ud inden den 25 smiley

• #7   13. nov 2016 Vil man mon så med sikkerhed vide det til Januar ?
    Vi står nemlig og overvejer at købe ny familiecontainer i 300.000 klassen smiley

• #9   13. nov 2016 OU812 -> Det passer altså ikke.
    Da afgiften faldt fra 180% til 150%, var der store mærkbare differencer på udsalgspriserne på biler specielt over 300.000 kr.
    Forhandlere og importørerne tjener ikke mere eller mindre af at afgiften bliver sat ned.

Hvis afgiftsnedsættelsen til 105% kommer, så vil den komme dag til dag, ellers dør bilmarkedet en periode indtil afgiften falder.
    Hvis den bliver sænket, så vil det ske inden årsskiftet pga. udarbejdelse af ny finanslov.

Bestiller man ny bil fra fabrikken, og ikke blot en lager/udstillingsbil kommer den formentlig først hjem i det nye år, og vil være med ny afgift (såfremt den ændres).

• #10   13. nov 2016 Spændende bliver det, jeg venter på den nye Skoda Kodiaq smiley

• #11   13. nov 2016 Det er blot at skrive i kontrakten at prisen skal nedsættes tilsvarende en eventuel afgiftsnedsættelse, hvis en sådan træder i kraft inden levering af bilen. Der har været flere eksempler på tilsvarende spørgsmål i FDM's motor den senere tid, og det er det råd de giver deres medlemmer.

• #12   13. nov 2016 Der betales ikke afgift før bil eller motorcykel bliver registreret, og forhandleren har rimelig lang betalingsfrist til staten.

• #13   13. nov 2016 Det skidt for.matkedet lige nu men sidste gang var det ufatteligt kort tid der var snak til det var indført.

Jeg håber at vi få en ens afgift på 105% Men det nok for meget at håbe på et så stort afslag.

• #14   13. nov 2016 Jeg er også sikker på hvis de sænker afgiften, bliver fra 1 jan. og der bliver ikke meldt noget ud om det inden.. de beslutter ikke at sænke afgiften fra 1 juli eller 1 jan 2018, det ved de godt er gift for marked..

Det er rigtigt at nogen bilmærker vælger at bruge noget af sænkelsen til at give dem selv større avance, men der er mærker som gerne vil sælge flere biler, de holder prisen lav og de vinder så den kamp..

• #15   13. nov 2016 Kasper

Sidste gang var det dagen efter forhandlingerne var slut og det ville være det bedste ellers stå bilforhandlerne uden salg overhovedet frem til 2017 altså 6-7uger.

• #16   13. nov 2016 Jeg kigger lidt efter en KTM EL mc, men de stiger nok bare i pris, for ved mc bliver forbrug ikke regnet med, som på el biler smiley hvor der bliver trukket fra hvis de spare på energi
    Tvivler på der sker noget, med afgift igen.

• #17   13. nov 2016 Jeg kan ikke forstille mig MC'er falder i afgift. dem er der ingen der har lyst til at sænke afgiften på...

• #18   13. nov 2016 Mc'er faldt da ellers sidste gang. Ville snarer være mærkeligt hvis de pludselig gjorde forskel nu synes jeg. Omend grænserne for hvornår hvilken afgift der gælder er forskellig fra bil til mc. Vi får se. Håber der sker noget. For mange biler stiger 100.000,- fordi man ønsker noget udstyr.

• #19   14. nov 2016 Okay, det vidste jeg ikke engang, jamen så kan det da godt være det sker..

• #20   14. nov 2016 Jeps. Det var over hele linjen at det fald sidste gang. Man må antage at hvis det sker igen, så bliver det det samme næste gamg. Hertil kommer at mc'er har et meget lavere skala-knæk (27.700,-) end biler har (84.600,-) hvilket reelt betyder at man mærker en afgiftslettelse væsentlig hurtigere på en mc. Lige nu betaler vi mere i afgift for en mc end en tilsvarende pris for en bil. Hvis de 105% går igennem bliver dette for første gang nogensinde udlignet.
    Personligt har jeg gået og ventet på dét og på de nye regler (som ikke er kommet endnu) for ombygning af mc. Det vil, hvis alt falder på plads, have sparet mig for ca. 50% af den afgift jeg skulle have betalt hvis jeg havde indregistreret den i år. *krydser fingre*

• #21   14. nov 2016 kunne fandme være lækkert hvis de satte afgiften ned det også helt forrykt registreringsafgiften er så høj, var der ikke på et tidspunkt de røde sataner fik den op over 200%?

• #22   14. nov 2016 FDM er også ude og anbefale at man venter med at købe ny bil. De plejer at have fingeren meget godt med på pulsen.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-14-billigere-biler-kan-vaere-paa-vej-vent-med-at-koebe-siger-fdm

• #25   18. nov 2016 Det er kommet på plads at der kommer afgiftændringer. Dog ikke som man har set tidligere.

Der er afsat 250 millioner kroner på finansloven til at sænke registreringsafgiften.
    Der har både været talt om at sænke procenten eller at flytte grænsen for hvornår en bil pålægges den højeste afgift.
    Dansk Folkeparti har foretrukket den sidste model for at sikre, at store biler ikke får en stor lettelse - mens Liberal Alliance har kæmpet for at sænke procenten, så alle får gavn af lettelsen.
    Det er endt med, at den høje procentsats ikke bliver ændret.
    Fremover skal der kun betales 105 pct. i afgift af prisen op til 106.600 kroner mod 82.800 kroner i dag. Dyrere biler vil også fremover få en afgift på 150 procent.

Det synes jeg faktisk er langt den mest fornuftige måde det kunne være blevet gjort på.

http://nyheder.tv2.dk/politik/2016-11-18-det-betyder-finansloven-for-dig-billigere-biler-flere-betjente-og-nye

• #26   18. nov 2016 Det er nok det der gavner den gennemsnitlige dansker mest ja smiley

• #27   18. nov 2016 Jeg er enig. Denne måde kommer primært mellemsegmentsbilerne til gode i stedet for de dyrere. Men på denne måde, hvad så med motorcykler? Da er grænsen jo relativt horribel ift. Biler. Men mon den så flyttes....

• #28   18. nov 2016 http://www.b.dk/politiko/registreringsafgiften-saenkes-med-250-millioner-kroner

Den hæves også lidt for motorcyklerne smiley

''For personbiler stiger det fra 84.600 til 106.000 kr. Samtidig ændres det høje skalaknæk for motorcykler til 33.600 kr.''

• #29   18. nov 2016 Lidt har også ret smiley

• #30   18. nov 2016 #28 du skriver bla.

Samtidig ændres det høje skalaknæk for motorcykler til 33.600 kr.''

men fra hvad ? hvad var det før .

mvh

• #31   18. nov 2016 #30

I 2016 er det 26.100 for skalaknæk 2 (150%-sats) og i 2017 var det planlagt til 26.700, men bliver nu så 33.600, hvilket betyder, at for cykler med nypris ex afgift større end 33.600, bliver afgiftslettelsen i 2017 på 45% af forskellen, altså 0,45 * (33.600 - 26.700) = 3.105

• #32   18. nov 2016 Jeg er i hvert fald glad for at jeg har ventet med at indregistrere min VS1400. Først fra 180% til 150%, nu det her og så kommer der med meget stor sandsynlighed lempeligere regler for afgift for ombygninger pr. 01.01.17 også smiley

• #33   18. nov 2016 tak Michael .

mvh

• #34   18. nov 2016 Hej

er der så nogle af alle jer godt-folk der kan tjekke og regne ud, hvad en
    Harley Davidson softail Night Train fra 2001 med 30.000km på klokken nu vil koste i afgift , både med den sidste og den nye nedsættelse af afgift .

nogle der kan hjælpe

mvh

Kommentér på:
Rygter om reg. afgiften

Annonce