{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.275 visninger | Oprettet:

Begynder cykler {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Da jeg snart bliver 18 (om ca. 4 måneder) er jeg begyndt at kigge efter en lille motorcykel.. Og jeg har så kigget på to motorcykler, men fanger min opmærksomhed..

1) Honda CBR 125 R ((link fjernet)
Ser meget flot ud og koster "kun" 30000 kr, men med 13 hk tror jeg hurtigt af den..? Min scooter har ca. 11 hk så ikke så stor forskel alligevel..

2) Yamaha DT 175 ( http://www1.dba.dk/images/annbilleder/3/12/38189212_1.jpg)
Har lidt flere hk end Honda'en (17 hk) og har fundet den brugt på dba til 15000 kr synet.. Ikke så voldsomt synes jeg.. Hvad synes I? Ville den nok ikke være sjovere end Honda'en når man også kan tage lidt offroad..?

Undskyld hvis jeg lyder lidt dum, men er helt skudt med mc'er efter messen i Bella.. smiley

Men hvilken ville være det bedste køb? Også hvis den skal holde i et stykke tid..

Hilsen
Jesper Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begynder cykler
  • #1   21. feb 2005 Fandt lige den her side med info om Yamaha'en... (link fjernet)

  • #2   21. feb 2005 hej jesper
    jeg har en fin suzuki ti salg på dba og om lidt her på galleriet på dba søg efter suzuki gs 400 L 34 hk og en pris på kun 11800kr skriv her hvis du vil have fat i mig.


  • #3   21. feb 2005 Hej Jesper!

    Jeg tror hurtigt du vil blive træt af begge cykler. Når man nu må køre på MC'er med 34 HK på lille kort, så kan man jo lige så godt finde en med 34 HK - eller neddrosle en MC.

    Du kan evt. kigge på en Suzuki GSX-R 250. Den bliver nævnt mange gange når man snakker om "en god begynder MC". Den har godt nok 46 HK, men alle MC'er kan jo neddrosles...


  • #4   21. feb 2005 Mere fordi at jeg ikke har alverdens penge... Ellers kunne jeg godt tænke mig en GasGas 125 SM, selvom at den ikke kommer til danmark.. smiley Har kun fritids job i kvickly 3 dage ugenligt og hver anden lørdag, så det er begrænset hvor meget jeg får i løn.. omkring 3500 kr..

    Men tjekker da den lige ud...


  • #5   21. feb 2005 Du kan få den til ca. 25K og der er mange at vælge imellem, f.eks. inde på www.mc.dba.dk

  • #6   21. feb 2005 Så vidt kan jeg læse mig frem til, udgik den i 1991? :s Altså skal jeg finde mig en brugt, er også fint nok for de jo billigere.. smiley Men ser ud til at være en rigtig god motorcykel, så mangler jeg bare nogle penge og et kørekort.. smiley

  • #7   21. feb 2005 Hvad med en Aprilia 125 RS, har mig bekendt 34 HK. den ser da også ret smart ud af en 125ccm at være..... Held og lykke med købet

  • #8   21. feb 2005 Jeg ville nok også vælge en aprilla 125rs... hvis du vel og mærke kan lide stilen. Men ellers er der jo mange billige, ældre drenge. Feks en honda cb400f/n, gammel slider der ikke kan dræbes og ekstrem billig forsikring.

  • #9   21. feb 2005 HE

  • #10   21. feb 2005 Hej Jesper.
    Min første cykel er den jeg har endnu.
    En suzuki gs 750E fra 1980. Den har 68 hk, og er god til at cruise på, og skal det gå lidt stærkere drejer man håndtaget. Den har jo motoren til det.
    Det er ikke nogen sportsmaskine med fuldkåbe og alustel, og den er jo også lidt tung hvis man ikke selv er for stor.
    Jeg gav 14.000,- for den.
    Kørte den til syn som den var, og den gik lige igennem.
    Så kan du jo tænke over det.
    Vi ses snart på vejene!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Claus.


  • #11   21. feb 2005 --->> Jesper A
    Det med hvilken begynder mc man skal vælge kakn godt være meget svært har selv været det hele igennem for godt en år siden. hvis du gerne vil have en hurtig mc som ikke har mere end 34 hk. vil jeg råde dig til at lægge meget vægt op mc'ens egenvægt for det har meget stor betydning for hvor hurtig den er.
    jeg har selv en yamaha tzr125 den har omkring 26 hk, dette lyder ikke af så meget med hvis man ser på egen vægten på kun 110 kg. så er det faktisk lige omkring grænsen på 0.22 hk pr. kg som også har indflydelse på lille og stor mc. min køre 170 km/t på toppen. og er en god begynder cykel. den er forresten tilsalg hvis det skulle have interresse. men ellers vel jeg råde dig til at kigge dig godt omkring, ikke bare vælge den
    første og den bedste.

    Mvh. Kasper Larsen


  • #12   21. feb 2005 Vedr. Suzuki GSX-R 250... Har lige snakket med min far (han har selv en Suzuki Sv-650 04) og han mener ikke at den holder så langt når det er en racer som kører med de omdrejninger.. Nogen som har nogle kommentarer til det? Den ser jo ellers pænt dejlig ud og fandt da også en model til 21000 kr... Og den rykker jo også.. Men havde ikke tænkt min fremtidige motorcykel som søndags-cruiser, mere at den skulle overtage transport rollen fra min scooter...

  • #13   21. feb 2005 Mit valg ville nok være en Yamaha TDR125. Hvis du finder en i god stand er der mange km sjov i den. Mener den har 31hk

    Man skal dog huske på at 2-taktere ikke har så lang en levetid som 4-taktere men de er til gengæld billige at få sat nyt stempel i.

    Mvh
    jesper
    www.buff-mc.dk


  • #14   22. feb 2005 aprilia 125 da.
    Kan fåes til omkring 25-30 k nu!!!
    GO FOR IT smiley


  • #15   22. feb 2005 her er et par friske fra dba:

    Aprilia 125 RS, 125 ccm, '98, km 12.500, Sort, m.afgift, synet, men kan ikke starte fordi stator er i stk. , nym. og 100 % ok 20 k men sælges som den står for 15.000,-

    Aprilia rs 125, 125 ccm, '96, km 18.000, sølvgrå, m.afgift, flot og vel holdt 31.000,-

    Aprilia RS125, 125 ccm, '98, km 11.000, Sort, m.afgift, Kædekit 500km, bagdæk 200km, GIANNELLI-sportspotte. Pæn og velholdt. rigtig god begyndermc 33.500,-

    god jagt (se at få ringet på den til 15k, en stator kan ikke være så dyr brugt i tyskalnd, vil gerne jælpe med at finde en)


  • #16   22. feb 2005 Er blevet helt vild med en Suzuki GSX250R men er der gode km tilbage i den hvis den er fra 1991/92? Min far synes også at 4 cylindre er meget til 250 ccm... Ville den kunne holde en masse km mere uden at skulle fylde en masse dele i den? Ville jo bruge den til transport/lej men ville det være synd mod sådan en "racer" (ifølge min far)...

  • #17   22. feb 2005 De 250´ere er der ikke mange km i sammelignet med fx større 4 cyllindret. Problemet er at den tager enormt amange omdrejninger!. De fleste herhjemme har gået meget og er godt forskruet mange steder. HVis du kan finde et flot eksemplar er det fint.
    Vær opmærksom på km-tal. Hvor mange mc´er der er over 10 år gamle har gået under 30000km???
    En rs 125 er bedre både rent køreengenskabs mæssig, teknik, dæmpning osv. Hvorfor ikke sådan en? Jeg tror faktisk en rs125´er vil give 250´eren røv uden de større problemer.

    Den 125´er til 15k er med nymalet kåbe osv. En stator er ikke svær at skifte! Det er da et kanon tilbud!!!


  • #18   22. feb 2005 Sebastian G > Det tror jeg gerne på, men ligenu kigger jeg bare på en mc som jeg godt kunne tænke mig.. .P Har næsten ingen penge pt men er igang med at spare op.. Men synes bare ikke at 125/175 ccm mc'ere har så mange heste som suzuki'en havde.. Er den mere "trimmet" fra fabrikken eller en kraftigere motor, selvom at den er 10 år gammel..

    Hvad synes I om den der Yamaha DT175 "crosser"? Hvis man skal blive dernede omkring de der < 200 ccm... Er helt blank ligenu, alt den indput somom det er dejligt! smiley


  • #19   22. feb 2005 Henrik B > Har desværre ikke så mange andre end min far at spørge, og han er jo nok så gammeldags at en motorcykel ikke skal tage så mange rpm.. Tror ikke at hans Suzuki SV-650 gør det.. Han har vidst sagt 120 km/t ved 6000 RPm...

    Og hvordan kan det være at jeg ikke kan finde noget som helst udstødning osv? Er det forbi at det er en udgået model?


  • #20   22. feb 2005 En Aprilia RS 125 er der væsentligt flere omkostninger ved end en GSX-R 250.. Prøv blot at søge her i forummet. Flere har oplevet at måtte skifte stempel for hver 5.000 km.

    Og du kan finde mange GSX-R 250 som har gået under 45.000 km. Det er sq ikke mange km. for sådan en MC. Igen - søg på forummet her. Meget af det du spørger om har været oppe før...


  • #21   22. feb 2005 Hvis du kan leve med at køre offroader som Henrik B tidligere skrev, så har du ikke så mange hk, men et godt sug i skorstenen pga. af det gode moment...
    De koster heller ikke så meget..
    f.eks. ...
    Aprilia Pegaso 650, '97, km 37.000, blå, pæn stand, synet, m.afg. 36.500,-
    Set i den blå...
    Ellers kan en yamaha diversion 600 drosles...
    De fås efterhånden også for omkring 30K i en fornuftig stand...
    Enyways held og lyke med det...
    Og lad nu være med at købe den første og bedste...
    Kig på flere når du har pengene i hånden...


  • #22   22. feb 2005 jeg ville holde mig fra sådan en 250´er. Det er en gammel cykel, og der er mange der har problemer med dem. Derudover tror jeg ikke en klap på de kilometertal. Der kører mange af dem, men ingen har gået særlig meget!! Det siger altså en del!
    En rs´er skal have nyt stempel for hvert 15-20k km. Det kan man selv skifte. Det er en nyere maskine osse.
    Skal du ligge 30 k for en rs´er kan jeg godt se problemet.
    Men gå i banken og lån 15k og køb den der! Det er svinebilligt! Til den pris taler er markedet altså nomalt et helt andet! Du vil ikke engang tabe penge på den selvom du har den et par år.

    HVad med en dt125r eller trdr125? Det er osse sjove maksiner, og koster osse omring de 15-20k (men hamler ikke op med den rs´er)
    Der er osse xl350 xt350 osv


  • #23   22. feb 2005 de 2 først nævnte cykler vil jeg væde hvad det skal være på, ville kede dig efter 1-2 måneder!... brug de heste du må ha!... hvad med klassikeren Suzuki GS 500E?? tror det er en stabil mc til fornuftige penge som transportmiddel som du skriver. det kan din far kun give mig ret i!!!! vælger du en GSXR 250 (som virkelig også er fed) skal du have en kender med, en virkelig kender, for det er gammel avanceret teknik... men den lyder kanon, og jeg har også set eksemplarer som har kørt mellem 60 og 80 tusind, så tror at dem der bliver passet og plejet og kørt med respekt, holder okay!! held og lykke herfra...

  • #24   22. feb 2005 Du har ret Andreas. Men ren prisdmæssig er der altså forskel smiley osse derfor jeg fedte for han skal købe den rs´er. Det er et kup til pengene!

    Faldt over denneher osse:
    KUN hos MC Hjørnet. Fabriksny Aprilia 125 Tuono - før 69.998,- NU KUN 39.998,-

    Det er osse en fed maskine!


  • #25   23. feb 2005 overvejer faktisk at hente den rs´er hjem selv. Fixe den op (koster 2-3k) og sælge den igen.. Den er jo minimum 25k værd!

  • #26   23. feb 2005 ja okay... da billigt legetøj faktisk..

  • #27   23. feb 2005 Man bliver træt af en 125'er i løbet af meget kort tid(jeg gjorde)..
    Det er sjovt i starten når bilerne tror det er en knallert 45 der holder ved siden af...
    Men lige så snart man når 110-120, så er der intet skyd tilbage i den...
    Og så skal man geare ned bare man tænker på at overhale..


  • #28   23. feb 2005 Du har vist ikke kørt en rs125.
    smiley
    Hans budget er jo ikke til særlig meget. Den RS125 der er i dba er klart bedste skud lige nu!
    Hvis man smider 20k mere i budgettet er der et noget større udvalg! Fx gs500e. Men til 15k er der altså ikke noget at rafle om!


  • #29   23. feb 2005 Ikke RS.. Men mito...
    Og ja.. det vil være en fed bane racer... men til daglig transport... det vil jeg ikke vælge.. så hellere spare op lidt længere tid...


  • #30   23. feb 2005 enig.
    En mito er noget dyrere end 15k smiley
    En rs50´er koster jo 15k!!!!


Kommentér på:
Begynder cykler

Annonce