{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.777 visninger | Oprettet:

Thomas T
Thomas T
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

p bøde - mc cover {{forumTopicSubject}}

godaften

kom hjem i dag efter arbejde og så det triste syn at halvdelen af mit mc cover var pillet af, hvor efter jeg ser der hænger en lille plastik lomme med en bøde på passager fodhvileren på 750kr for at parkere uden for p bås + mit venstre blinklys er knækket?
må p vagten fjerne mit mc cover?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  p bøde - mc cover
  • #1   9. maj 2016 Så vidt jeg ved må de ikke engang røre vindues viskeren på biler så i min verden nej... Det er også derfor man kan få MC cover med "vindue" i til nummerpladen... Korriger mig endelig hvis jeg tager fejl

• #2   9. maj 2016 Han har pillet ved privat ejendom. Så ville melde det. Må han vel ikke.'men hvis du holder ulovligt. Så betal bøden, men meld herværket

• #3   9. maj 2016 NIX !

• #4   9. maj 2016 Følger lige med.
    Tvivler dog på at Politiet vil gøre noget ved det.

• #5   9. maj 2016 Spaden skal sgudda bare holde sine små pestbefængte knogler fra din kværn... slut prut finale

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    jan 2014

#6   9. maj 2016 efter min mening holder jeg ikke er ulovligt. holder på min lejligheds ejendom og ikke på parkeringspladsen som min bil med gyldig parkerings kort.

profilbillede
  • #7   9. maj 2016 Den tekniske term er Flueknepperi

• Thomas T
    Thomas T Tilmeldt:
    jan 2014

#8   9. maj 2016 fik også en bøde for et par uger siden for at holde på en handikap plads i bil. på parkeringspladsen står der at der er 3 handicap pladser men ikke hvor. der er ingen båse eller afmærkninger.

• #9   9. maj 2016 Han må IKKE røre ved din ejendom (MC som cover) - jeg ville klage til selskabet og tage den videre, via en retshjælp.
    Derudover ville jeg melde det til politiet (for at få en anmeldelse).
    Hvis du dækker nummerpladen med stof, er det f.eks. kun politiet der må tage det af og give dig en bøde ...

Kæmp for dine rettigheder - klag !

• #11   10. maj 2016 som #10 siger....

• #12   10. maj 2016 Når man nu skal have tilladelse til bil, hvor vil man så have at du skal parkere din motorcykel?

Han skal da ikke røre dine ting. Slet ikke når han end ikke kan finde ud af at tage dækkenet af uden at ødelægge et blink.

Ring til parkeringsselskabet og hør hvad de siger til sagen.

• #13   10. maj 2016 Jeg tror det bliver lidt svært at få ret. De vil sikkert påstå at vinden har blæst dækkenet af.
    Der er da også et meget tydeligt P-forbudt skilt at se.

• #14   10. maj 2016 Klag, meld det til politiet, tag den i retten.

Du kommer nok til at betale alligevel. Skiltet er ret tydeligt på billedet.

• #15   10. maj 2016 Færdselstavler gælder ikke på gangarealer.. Du hindrer ikke noget på vendepladsen (går jeg ud fra at det er)

Kæmp

• #16   10. maj 2016 ja det er jo nok boligselskabet der har "solgt" retten til at skrive bøder ud til et eller andet firma, fordi de var trætte at at folk holdt alle vegne. Og P-forbudt skiltet er rimelig synligt, at du har kunnet holde der før i tiden er jo nok bare held.
    Sur røv at han har knækket dit blink, men held og lykke med at bevise at det var p vagten, og nej jeg syntes heller ikke om dem.

• #17   10. maj 2016 Utroligt som man kan "dømme" en p-vagt for både at have fjernet coveret og knækket blinklyset udlukkende ud fra ejerens oplysninger smiley
    Det kan være hvem som helt der har gjort det - dermed kan det selvfølgelig også være p-vagten, men prøv lige at bevise det...

• #19   10. maj 2016 #18 - ikke korrekt. Politiet skal komme og efterse nummerplade, eller slå stelnummer op. P-vagterne kan (hvis synlig) notere stelnummeret. Men de må ikke røre din ejendom .. Heller ikke i København

• #21   10. maj 2016 Nu er der jo ingen, som ved om P-vagten har knækket blinklyset af motorcyklen. Det kunne i princippet være en idiotisk beboer, som er træt af den parkerede MC foran sin postkasse....

De blinklys jeg har set, har ikke været af en så svag konstruktion, at de kunne knækkes hvis man fjerner et overtræk - så lå der nok nogle flere rundt omkring.

#15 Jeg vidste ikke, at du gerne må parkere på f.eks. en legeplads for her gælder færdselstavlerne med parkeringsforbud ikke.

Jeg glæder mig til at høre om P-vagten kan blive dømt for hærværk og om afgiften bliver trukket tilbage.

• #22   10. maj 2016 #21 i tilfælde udenfor færdselsområdet (vej og cykelsti) er det politiet der skal give bøden.
    Ikke p-vagten.

• #23   10. maj 2016 Du skal huske at binde en snor godt rundt om mc coveret evt. med en hængelås så det ikke kan tages af der hvor nummerpladen sidder! Men nej, de må IKKE gøre det de har gjort der!

• #24   10. maj 2016 Man kunne egentlig også bare parkere hvor man må i stedet for at slæbe rundt på cover, hængelås og tørresnore...

Blot en tanke smiley

#23 Du aner lige så lidt som vi andre hvad p-vagten har gjort eller ikke gjort.

• #25   10. maj 2016 nej kim, jeg ved lige præcis hvad p-vagten har gjort! smiley Løftet et løst ulåst cover af.

• #26   10. maj 2016 Nå sådan. Jeg troede ikke nogen havde set det, men det har du smiley

• #27   10. maj 2016 Helt fint p vagten giver en bøde om han må eller ej.
    Hvis reglerne er en p bås så pakere der i stedet for at holde hvor man selv lyster

• #28   10. maj 2016 Hvis det var mig der boede sådan et sted, havde jeg taget en snak med ejer/administrator om hvor jeg skulle parkere min MC. Og ville nok også bede om at få det på skrift, så havde jeg ejers "tilladelse" til at parkere pågældende sted, og SÅ havde firmaet der skriver afgifter (ikke bøder) sgu blevet forfulgt til helvede hvis det var nødvendigt!

• #29   10. maj 2016 #27 tit og ofte prøver folk at fylde så lidt som muligt, især i København. Men hvis politikere med mere ønsker at jeg fylder en hel plads, hvor en bil kunne holde i stedet for en lille plads - jamen så gør jeg det..

P-vagten kan ikke give bøde på fortorvet - det er politiets opgave, grundet nedsat fremkommelighed/brandveje

• #30   10. maj 2016 @M.K. P
    Det er noget vrøvl - P-vagter må gerne skrive afgifter til mc/biler, der holder på fortov eller lignede steder.

• #32   11. maj 2016 Ved indkørslen til p pladsen, står der et skilt fra et af de private p firmaer, med forordninger og revellementer.. smiley

• #33   11. maj 2016 #32 Case closed!!

• #34   12. maj 2016 #30 din ejendom må ikke røres af parkeringvagter - som ved sne på forruden.
    Ikke vrøvl.

#31 kan godt være at center for parkering ytrer dette, men så omgåes loven.. jeg vedhæftet mig ved retten om privat ejendom, info fra en jurist jeg kender (Retsinformation.DK kan nok hjælpe)..
    Hvad angår vindusviskeren må de ikke røre den, altså evt løfte, derfor glides bøden ind under ...

• #35   12. maj 2016 @M.K. P
    Hvad har det svar til mig med afgifter for parkering på fortov at gøre?

• #36   12. maj 2016 #35 det var forkert nummer på beskeden.
    Fortorve og manglende nummerplader, er Politiforretning.

• #37   12. maj 2016 @M.K. P
    Fortove er altså en del parkeringsbestemmelserne og derfor kan der også gives p-afgifter der. Men du har da ret med manglende nummerplade selvom det ikke har så meget med parkering at gøre. smiley

• #38   13. maj 2016 #34:

Jeg børstede altså sne af folks forruder for at være sød da jeg gik som pvagt

• #39   13. maj 2016 Da jeg var lømmel gav jeg en p vagt en "vasker", det var bare for at være sød mod ham.

Kommentér på:
p bøde - mc cover

Annonce