458 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Reducering af afgift Reducering af afgift

Hmm sidder lige her til nat og grubler.

Jeg har en Kawasaki gpz500 som er tysk, og skal snart betale afgift af den.

Jeg har givet 15.000 for den, og beregning fra told og skat siger 25.000 i afgift.

Men hvis nu jeg angiver salgsværdien til 12.000 kr. falder afgiften til 19.000. En besparelse på 6000 kr.

Kan jeg så ikke bare sælge min cykel til en ven og så han sælger deb til mig igen, til et mindre beløb?? eller hvad?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Reducering af afgift
  • #1   6. jan 2007 Afgiften er afhængig af told og skats "listepris", eventuelt +/- 5% for cyklens stand. Den pris du har betalt for cyklen, er de sådan set ligeglade med.. Desværre!

• #2   6. jan 2007 Du betaler ikke efter fakturaen ;o) Du skal betale efter hvad tilsvarende model i Dk koster i udsalgspris ved forhandler. Og det er told og skat der afgør hvad sådan en koster i DK og ikke dig ;o)

Så desværre nej!

• #3   6. jan 2007 og det er der problemet er når man skal have afgiften tilbage på sin cykel.
    for told og skat kigger på brugtprisen hos forhandlerne og så må man håbe at de ikke kigge på mc husets priser for de kender jo ikke årgangene på de cykler de prøver at sælge.
    nå der var lige et surt opstød.
    men Johs m iden var god nok men går ikke.
    mvh rené c

• #4   6. jan 2007 Ahh æv æv æv... vidste også godt det var for let. Men skulle da forsøge! smiley

Kommentér på:
Reducering af afgift

Annonce