1.038 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

BMW GS700 VS. GS800 BMW GS700 VS. GS800

Når jeg sidder og kigger på hhv. BMW GS700 og GS800, så synes jeg ikke at der er mange forskelle, lige udover prisniveauet.

Er der nogen som kan bidrage med et indblik i hvorfor man ikke skulle nøjes med den lille 700'er som har samme motor som 800'eren?

Jeg vil skulle køre alm. vej, pendling, touring, dårlige veje i Østeuropa, sjældent grusveje, formentlig aldrig rigtig offroad.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • Fjernelse af defekt skrue i lampeudtag, opsætning af IKEA-lampe 790 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW GS700 VS. GS800
  • #1   20. apr 2016 800 modellen har 10hk og 6nm mere i motoren, dertil større hjul med eger og længere affjedring, hvilket gør den bedre udenfor asfaltvejene.
    Hvis du sagtens kan nøjes med de færre kræfter i 700 modellen, og ikke har planer om skovture, så er den et bedre køb.

• #2   20. apr 2016 Jeg mener at forskellen, udover effekt - er at 700 er lidt lavere,
    800´eren har USD forgaffel og 700 er omkring 10kg lettere

• #3   20. apr 2016 Det er to forskellige motorcykler. Udover det Jesper nævner er der mange andre forskelle. 800-eren har større frihøjde. 2 skiver på forhjulet. USD forgaffel, og 21" forhjul på 800-eren mod 19" på 700-eren

• #4   20. apr 2016 Så for at opsummere,

800: Lidt flere kræfter, bedre egnet til offroad i kraft af større dæk, egerfælge, højere frihøjde, længere affjedring og USD forgaffel.

700: Mindre egnet til offroad, men også 10 kg. lettere.

Det lyder som om en 700'er ville passe til mine behov. Jeg prøvede en DL650 i dag, og dne skuffede en anelse, så jeg tænker at jeg vil prøve en 700GS.

Tak for svarene smiley

• #5   20. apr 2016 kig her http://www.motorcyclespecs.co.za/bikes/bmw.htm

• #6   21. apr 2016 Hvad skuffede Suzukien på?

• #7   21. apr 2016 #Jesper, Jeg syntes lyden var ret tam, selv for en standard udstødning, og også i forhold til den tidligere Vstrom. Det kan selvfølgelig fikses, men det er så også forbundet med yderligere udgifter. Værre var at jeg ikke syntes at den var særlig svingglad. Den skulle føres bestemt for at svinge ved landevejsfart. Jeg må naturligvis forvente at en større cykel ikke vil lade sig håndtere som min tidligere XT600, men alligevel, det gælder også i forhold til en ældre Transalp jeg har prøvet, hvor den også var lettere at svinge med end Dl'eren.

Alt i alt gav den mig bare ikke det store smil som jeg faktisk havde forventet. Måske jeg bare er blevet kedeligere siden jeg sidst havde mc for 3 år siden, men jeg håber at det bare drejer sig om at finde dne rette cykel smiley

• #9   22. apr 2016 Hej Jonas, mon der manglede luft i dækkene på den dl650 du prøvede?.. Har haft både BMW f 650gs og 800gs og kører nu dl650, da jeg oplever den som mere frisk, komfortabel og ELSKER sving!!
    For mig er det et kæmpe plus at den ikke siger meget og at aktionsradiusen er langt over 500km på en tank.
    Prøv evt. en dl650 hos anden forhandler og tjek lige at dæktrykket er som det skal være inden du kører en tur.. En ny dl650 bør svinge lettere end det du beskriver.

• #10   22. apr 2016 Har du prøvet den "nye" XL 700 ? smiley
    Den prøvede jeg for noget tid siden og den er utrolig lækker at køre på

• #11   22. apr 2016 Jeg prøvedeF700GS'eren i går. Motoren virkede tiltrækkelig kraftfuld, men ikke kratigere end på DL'eren. Der var monteret komfortsæde, og det var i hvert fald lækkert. Bragte siddehøjden op på højde med DL'eren. Lyden var væsentligt bedre end på DL'eren, dybere, lidt højere, og ikke den samme dominans af indpøjtningens hvislen som på DL'eren. Mulighederne for tanktaske på GS'eren er så ringe ift. på DL'eren, (SW Motech ring system) og GPS'en kan ikke sidde oppe bag vinskærmen som på DL'eren. DL'ern havde også digialt speedometer, hvor jeg syntes GS'erens analoge var vanskeligt at aflæse hurtigt. Og så ville jeg nok også sætte pris på den større benzintank på DL'eren.

Hvis DL'eren svinger lige så godt, så er det i hvert fald et vanskeligt valg. Omend DL'eren nok vil vinde, tror jeg.

Tak for alle jeres input. De er guld værd. Og til Morten, så havde jeg faktisk ikke overvejet at det kunne være pga. dæktrykket. Har blot formodet at det ville være korrekt når jeg prøvede ved en forhander. Men det kunne da sagtens være en årsag til modstand i sving! Det bragte lige cyklen tlbage i mine overvejelser smiley

Og René, Den prøvede jeg faktisk i efteråret. Den er meget anderledes end de ældre, og jeg foretrækker faktisk de ældres større fysiske dimensioner smiley

• #12   22. apr 2016 Hva´ med den nye Africa Twin - er den ikke snart på hylderne ? smiley

• #13   22. apr 2016 Den stod ved Rydberg hvor jeg prøvede DL'eren jo. Den ser rigtig fin ud, men desværre har jeg ingen sponsor smiley

• #14   22. apr 2016 Hvad kostede den i forhold til DL 1000 ?
    De koster det samme i USA

• #15   22. apr 2016 Den billigste udgave af African koster 200.000,- Den dyreste 240.000. Dl1000 ligger mellerm 160.000-170.000,- afhængigt af udgave. Vi har gode Suzuki priser i Danmark. I udlandet koster de relativt en del mere smiley

• #16   22. apr 2016 Interessant, ja og skal man køre mest på asfalt er DL bedre end AT - så det valg er ikke svært.

• #17   23. apr 2016 Hva´med XL1000

http://www.motorcykelgalleri.dk/honda-xl-1000-mc-syd-2-aars-garanti/id-190977

Så er du også klar til alderdommen, da det er en transalp der har taget skridtet mod goldwingen smiley

• #18   23. apr 2016 Ja den ser lidt tyk ud smiley I Ølgod har de en 2004 GS1200 til at stå til 105.000 kr... Den har kørt 135.000 km, men det er masser af Danmark - Norge ture da ejerens far åbenbart boede i Norge.

• #19   23. apr 2016 sweet, der var flere til 120k med det halve på tælleren på dba...

• #20   23. apr 2016 og smid lidt mere i kassen så har du en 2009 med tasker

http://www.guloggratis.dk/transport/motorcykel/bmw/annonce/erhverv/30688657-bmw-r-1200-gs

Kommentér på:
BMW GS700 VS. GS800

Annonce