{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.329 visninger | Oprettet:

Gratis afgift på veteran? {{forumTopicSubject}}

Når jeg går ind på skats hjemmeside og læser køretøjsvurderinger for Honda CX500 over 35år gamle, så står de fleste til 0kr hvis de er "som oprindelig" altså veteran og original udseende.
https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_windowLabel=kerne_vis_koeretoej_vurdering&kerne_vis_koeretoej_vurdering_actionOverride=%2Fdk%2Fskat%2Fdmr%2Ffront%2Fportlets%2Fregistreringsafgift%2FvisKoeretoejVurdering%2Freload&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger

Kan det passe der slet ikke er afgift på? og i så fald, hvorfor er de så meget billigere i tyskland end herhjemme?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gratis afgift på veteran?
  • #1   10. apr 2016 ja, den er go' nok, men cyklen skal, ifølge skat, se ud som ved allerførste indregistrering.

Motorcykler er bare billigere i Tyskland. Men det er næsten kun de cykler der over 35 år, det kan betale sig, at hente hjem fra Tyskland. smiley

• #2   10. apr 2016 Det er sgu mærkeligt at priserne herhjemme ikke bliver påvirket lidt af det..

Den billigste cx500 herhjemme koster 12.000kr
    Bare på mobile.de er der tre til under 7.000kr

• #3   10. apr 2016 Så skal du regne med at den første du ser i Tyskland sjældent bare er drømmen, dvs der går hurtigt minimum to dage og en enkelt overnatning, plus kørsel frem og tilbage, så er der altså hurtigt brugt 3000,- på den konto, så hjem og til syn og købe nummerplade så skal den tyske cykel sku også være mærkbar bedre end en tilsvarende dansk og det skal være for at beholde den..

• #4   10. apr 2016 Men skulle du falde over en, der ikke er helt orginal, så er afgiften ikke særlig stor.

Jeg hentede en "ikke helt orginal" Honda Goldwing GL1100 fra 1980 til 11.000 kr.
    Og afgiften var kun 5200 kr.

• #5   10. apr 2016 ta´den store trailer med og hent et par stykker , så kan det svare sig....
    jeg spytter gerne i kassen og køber en 35+´er smiley

hvis bare man er nogle stykker om udgifterne så er det ikke værre
    jeg hentede min donorcykel på en halv dag og det kostede ikke over 2000,-
    plader og syn betaler du også på en dansk

• #7   10. apr 2016 Nix :nix , der kan komme afgift på hvis den har kostet over en hvis pris , kan ikke huske hvad men omkring 25k

• #8   10. apr 2016 Hvis et køretøj er veteran (over 35 år) bliver registreringsafgiften beregnet ud fra 40% af køretøjets nypris.
    Det vil i praksis betyde, at mange veteranmotorcykler slipper for afgift da de første kr. 8.900 er afgiftsfri, så har motorcyklen kostet kr. 22.250 (uden afgift) eller mindre da den var ny, slipper man for afgift.

• #9   10. apr 2016 #8

Næsten rigtigt, grænsen rykker som regel hvert år, for 2016 er det 9.400 afgiftsfri eller svarende til nypris 23.500 (ex. regafgift)

smiley

• #10   10. apr 2016 Tak for svarene folkens, jeg tror sgu næste cykel skal hentes dernede, eller i sverige måske?

Lad os sige at man ender med at give 3.000kr for at hente cyklen, så har man mindst 2.000kr sparet, plus et noget større udvalg til den pris. Desuden kan man jo slå det sammen med et weekendophold eller lignende smiley

• #12   12. apr 2016 Du behøver ikke at køre så langt jeg sender et tlfnr til dig til en som har et par håndfulde gyllepumper i nordjylland-dem kunne du lige kikke først-tror godt du ka hente en tysk der for 6000 kr.måske også en dansk.
    mkh kk

Kommentér på:
Gratis afgift på veteran?

Annonce