{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Ny her på forumet og lidt om import {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Helt grøn her på forumet men har kørt mc et par år så syntes da det kunne være godt at joine et forum. Det er da altid rart at drage nytte af andres erfaring med motorcykler og samtidig bidrage.

Lige lidt baggrund for at præsentere mig selv. Alt andet ville være uhøfligt. Bor til dagligt i England og arbejder med bane events som arrangør og instruktør. Elsker biler og motorcykler så fik min første mc herovre. En CBR600 F3 som nok bliver udskiftet til en GSXR1000 K2 om ik så lang tid.

Det var nok om mig selv, men nu til et andet emne som interesser mig en del. Import af motorcykler(export for mig). Da jeg nu bor herovre kunne jeg jo lige så godt bruge det til noget konstruktivt. Når jeg sammenligner priser på hvad jeg gav for min mc og hvad de koster uden afgift i DK ryster jeg lidt på hovedet. Jeg ville ikke hente cykler gratis til DK men man kan sagtens spare folk for en 10.000 kr eller lign. Så det vil jeg arbejde lidt på. Jeg har nogle forskellige planer med at få dem sendt over osv. Men lad da jeres mening høre omkring at få nogle motorcykler til DK og spare nogle penge??

MVH

Jannik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny her på forumet og lidt om import
  • #1   27. apr 2009 Det lyder da som en god ide

• #2   27. apr 2009 Det lyder nemt , glæder mig til vi ser prisfaldene slå igennem,

• #3   27. apr 2009 Hvis du kan finde en Honda VT250 Spada, VFR400z eller en rimelig Bros 650, så bare sig tl :o)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #4   27. apr 2009 Jeg vil hellere høre dig hvad du har af banearrangementer i år og hvordan mulighederne er for os herovre fra. :o)

• #5   27. apr 2009 er ikke helt med, kan man hente cykler til dk uden at der kommer afgift på ??? det mener jeg ikke er muligt ?

• #6   27. apr 2009 selvfølgelig kan man hente cykler til dk uden afgift.. du kan bare ikke få plade på før afgiften er betalt.. hæhæ

• #7   27. apr 2009 Hehehe. Det er lige før det her bliver som et tyrkisk kræmmer marked;) Nej selvfølgelig skal der afgift på, men når jeg sammenligner uk priser og dk priser uden afgift kan der stadig spares penge.

Mht bane arrangement er det skrædder syet arrangementer. Har afholdt 3 indtil videre i år. Et arrangement med Lotus Eliser, Et med Porscher, BMW og Caterham's og et med Mini'er. Det er normalt firma arragementer med et twist af motorsport.

• #8   27. apr 2009 ok så forstår jeg bedre smiley

• #9   27. apr 2009 Jeg vil da lige lure lidt omkring for de Honda'er så. Skulle da være muligt. Er der nogen herinde der har erfaring med salg af importeret MC'er.

Har tænkt lidt over hvordan det kunne. For at gøre det sikkert, nemt og billigt at købe en MC herovre vil de fleste helst se den først. Jeg ville aldrig drømme om at sige ja til et køb uden at have set den først. Så hvis en evt. køber af lad os sige en Honda Bros 650 ville rejse herovre for at have et endeligt kig på den kunne jeg vel refundere rejse udgiften ved et evt salg. Hvis den er fin osv(ville aldrig selv købe en hvis ik den var tip top) og køber gerne vil købe den vil jeg sørge for at få den skibet til DK, eller hvis køber selv vil sørge for det kunne det vel sagtens være en mulighed?? Hva syntes i?

Fandt forresten et par Honda Bros. En fra 88 og en fra 90.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.700
    #10   27. apr 2009 Nu var det banearrangementer for MC'er jeg mente.... :o)

• #11   27. apr 2009 Er det nypriser på motorcykler uden afgift, du tænker på?
    For på brugtmarkedet kan det være svært at gennemskue prisniveauet. Ofte bliver de jo solgt til en pris der ligger langt under den, sælger udbyder til; i særdeleshed på dba.dk

• #12   27. apr 2009 Nå okay. Nej desværre ik MC arrangementer. Racerer, men med 4 hjul( og jo det går stadig stærkt og er pisse sjovt;)

Ja selvfølgelig prutter man prisen lidt ned. Men hvad ville en GSXR1000 K2 ligge i i DK uden afgift? Sælger ligger vel prisen rigtig høj så der er plads til at prutte prisen lidt ned. Han får stadigvæk de penge han skal have og køberen føler at han har fået et godt tilbud??

• #13   27. apr 2009 Har da arrangeret motorsport events før et BTCC løb så hospitality for de deltagende gæster bagefter. Kunne vel gøres for Motorcykler. En trackday før superbike eller moto gp og så se noget løb et par dage senere?? Eneste problem med UK er at det koster så forbandet meget at tage færgen. De skulle bygge en bro fra Harwich til Esbjerg og droppe Fern broen eller hvad den nu hedder:o)

• #14   27. apr 2009 Nu vil jeg ikke gøre mig klog på hvad en GSXR 1000 K2 er værd i DK, men min pointe er bare, at det er svært at gennemskue prisniveauet alene ud fra annoncer (nu ved jeg selvfølgelig ikke om du gør det, eller om du har undersøgt hvad de bliver solgt for :-)) men det kunne sagtens tænkes at de annoncører du ser i Danmark sætter prisen anderledes end dem i UK, og at der derfor måske bliver slået mere af prisen her.

Så mener bare at du skal være ret sikker på hvad du kan få en cykel for i UK kontra hvad de rent faktisk bliver solgt for i DK før du begiver dig ud i det. Men ellers lyder det da rigtig interessant!

• #15   27. apr 2009 Det er fuldstændig korrekt. Den K2 jeg har kig på koster 2800 pund hvilket er noget lign. 23-24000dkr. Det er i usandsynlig god stand og ligner en sprit ny cykel. Herovre handler man ik så meget om prisen, det koster det den koster. Men man kunne sagtens brænde nallerne men en for dyr motorcykel. Fandt en Honda Bros 650 fra 90 og den koster £1000 pund. Ser ok ud, men kan ik sige mere uden at have set/kørt den. Men det er omkring 8000kr før afgift. Det er fanme ikke galt syntes jeg.

• #16   27. apr 2009 pisse billigt for sådan en k2 gixxxer, hvis jeg kunne få den du snakker om til ca 25-28000kr herhjemme i dk incl forsendelse har du en køber asap.

• #17   28. apr 2009 Ville nok nærmere sige omkring de 33-35000kr leveret til døren. Ellers kan det ik rigtig betale sig.

Kommentér på:
Ny her på forumet og lidt om import

Annonce