Hej! ny her.. og lort på vejen ;) {{forumTopicSubject}}
Hej med jer, er ny her på forummet.
Jeg var ude og køre idag på min VFR og så et glatføre skilt, og satte naturligvis farten ned' lidt efter kom der også en del gylle og jord på vejen fra alle de landmænd der spreder møjet pt' men det gjorde jo ikke spor da der var sat skildt op, og jeg kørte efter forholdende.. 15 min senere i en anden del af egnen køre jeg en 85kmt' på en ok bred landevej, jeg kommer ud i et stort bredt sving hvor der er et levende hegn på marken der gør at man ikke ser hvad der kommer rundt om det' og når jeg gør er der pluselig lort over alt... ja på vejen jeg var et split sekund fra at bremse da det hele skete så hurtigt' at det først gik op for mig 1-2 sek efter jeg havde set lortet forude' at jeg rent faktisk kørte i det.. jeg rør naturligvis ikke mine bremser (men var som sagt tæt på.. ja ja.. dumt) istedet prøver jeg bare at ridde stormen ud og langsomt lade maskinen bremse sig selv i møjet... og selv om jeg var kommet ned på en 65-70 kmt på davarende tidspungt og stadig er i et stort langt sejt sving (eller på vej ud af det) mærker jeg hvordan jeg mister kontrollen i et split sekund over maskinen da jeg ramte en lille sten eller jordklump' noget der ligner.. Der sker heldigivs ikke noget ud over at jeg ikke lige har kontrol i et split sekund.....
Nå... jeg tænkte at det nok var mig der var en kææææmpe idiot og ikke havde set et skilt... men næ.. der var ikke noget' og så blev jeg sgu ærlig talt lidt sur over' og har i morgen tænkt mig at køre ned til samme sted hvis der stadig er svineri, tage nogle foto og anmelde det til kommunen' selv om jeg tror de intet vil gøre ved det' for jeg mener da at man SKAL skildte hvis vejen er farlig pga arbejdskørsel på dem ? eller hvad ?
Det var så galt at man nogle steder slet ikke kunne se vejen for lort... nå... hvad synes i (jer der ikke er sønner af landmænd)
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 778
Nej du har ret...en rigtig lortehistorie, men tvivler på hverken kommune eller politi foretar sig noget, selv om du anmelder grisebassen ...
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.836
MEN jeg sætter ualmidelig stor pris på at spise mad, jeg vil gå så langt som at sige, det gør at jeg kan overleve, og hvis jeg kan overleve, så kan jeg køre motorcykel. så landmændene har min fulde opbakning til at gøre det de skal for at producere mad jeg kan købe.
desuden er jeg vokset op med landbrug, så jeg ved også hvor mange timer de arbejder for at holde deres forretning kørende, så jeg respekterer til fulde, at de ikke har tid til at feje vejen eller sætte skilte op.
Der lyder en stor tak fra mig til landmændene for at de gider gøre deres job, også selvom det sviner og lugter
apr 2018
Følger: 22 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 8
Og det kommer jo også and på hvad det koster det pålæg der.. hvis vi får mange flere kemikalier i vores grundvand og det der ligner' så ka jeg sgu godt undvære den kamsteg Faktisk hjar jeg ikke spist svinekød i 2 år jeg vil bare gerne have at den dag jeg virkelig har brug for pencilin er jeg ikke blevet immun over for det' men det er vel også ligemeget når bakteriene der vil slå mig ihjel' er det til den tid.
@Ruben S det kan jeg love dig for jeg skulle
Og nej jeg tror heller ikke de gør det store' især ikke kommunen der plejer at holde hånden over dem på alle tænkelige måder' der jo penge i skidtet
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
apr 2018
gris er overvuderet bøffer er for rigtige mænd
Nå ja men jeg har da også røget crack cokaine i 10 år ? jeg er ikke død endnu ? så det synes jeg du skulle starte på
pffffft næ og det gør din besked nu heller ikke' sådan er der jo så meget' men nu var det jo bare for at høre folks mening om emnet' det kunne jo være der var noget erfaring nogen kunne dele fra et lign problem. Men hvad så karsten' så du synes ikke at landmændene skal skilte hvis de gør vejene usikre' selv om de står i loven' fordi du ikke er død af det endnu' men det synes jeg de skal
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
så det ville jeg starte med, derefter ville jeg begynde at spise svinekød igen.
hilsen den forarget svinebonde søn.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
okt 2017
Følger: 41 Følgere: 290 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 807
Jeg er skam helt med dig og synes godt at de farmerboys kunne slappe lidt af med mønstrene på deres trawtorer, som efterlader klumper af skidt, på størrelse med motorcyklisters nossekugler. Men jeg vil næsten æde min gamle hat på, at du spilder din tid ved at følge op på det. Hvis ovenstående scenario en dag udspiller sig for dig, derimod. Så synes jeg at det ville være klogt af din familie at tage ud og tage billeder osv. For så kan det da godt være, at de kan få noget erstatning. Men det er nok noget i den stil der skal til, for at det kan betale sig at gøre andet end at bande lidt for digselv i hjelmen og prise dig lykkelig. Og hvis du ikke vidste, at det er sådan det er....især på denne årstid, så er du faktisk blevet en erfaring rigere. Igen: Jeg synes osse at det er for ringe, at det er sådan. Det er pissehamrende farligt. Men du klarer nok osse frisag næste gang noget lign sker for dig. For hvis du ikke tror det, er det vel bedre med 4 hjul end med 2. Hvis bonden bor i nærheden af dig, så tag en sludder med ham ham en dag. Så får du en sladder om hvor travlt han har det eller noget. Men måske tænker en ekstra gang næste gang han skal ud med gylle og køre på vejen. Jeg tror at det er mere kontruktivt end at melde ham til panserne, som med garanti vil være ligeglade og nok lidt irriterede på dig ovenikøbet. Du må ud at køre en god tur idag, få det rystet af dig! Der blir fantastisk vejr!
okt 2017
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.366
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
okt 2017
#12: JA!!! (Nej.)
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 71 MC-er: 2 Emner: 38 Svar: 2.281
apr 2018
@MT det er rigtig nok at det nok er bedst at tale med bonden om det' men nu gider jeg sgu ikke at køre rundt til alle de gårde der ligger rundt om disse marker og spørge' jeg kan naturligvis følge sporret af lort tilabage til ejermanden menøøh.. ad.. så skal maude altså nok lige op og ligge sig efter sådan en omgang...
@Ham den sure jeg er helt enig. Naturligvis skal de have lov til at gøre deres arbejde, men helst uden at det går over mennesker omkring dem. Lugten er nok
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
"Der skal kunne standses på den strækning af kørebanen foran køretøjet, som føreren har udsyn over, og foran enhver hindring, der kan påregnes."
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Det lyder til, at Maude kunne have fordel af et FDM MC-kørekursus..
maj 2011
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.861
Jeg håber også du kører på samme måde. Bag næste sving er der måske lort på vejen, men det kunne jo også være der stod et barn i stedet.
apr 2009
maj 2011
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Mit eneste styrt til dato skyldes en ordenlig røvfuld dieselolie i et sving...der var olie i hele svinget og et spor af olie der førte videre indtil en grusvej der førte indtil en bondegård. Jeg har stadig ondt i håndledet og et sted på hoften hvor jeg ikke kan mærke noget pga. det styrt.
Da jeg kom igen et par dage efter var der lagt kattegrus ud, heldigvis.
apr 2009
maj 2011
apr 2018
Anyways' jeg er ret sikker på at vi alle uanset hvad kan blive enige om at landmanden burde skilte med det' og hvis han havde gjort det var der en ret stor sandsynlighed for at det her ikke var sket' jeg kunne naturligvis have overset skiltet alligevel og kørt i den visse død' men så var det også på egen regning
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
apr 2018
Og se' jeg prøvede faktisk at gøre denne her besked kort, for dig! fordi jeg er sød, sådan er en varenæs
sep 2007
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 484
Flot reageret..
Farten skal jeg ikke gøre mig klog på da jeg ikke kender området du kørte i.
apr 2018
sep 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 53
ellers fri fart
sep 2016
maj 2011
Følger: 1 Svar: 1
De skal sgu rydde op efter sig.!!!
Håber det er en af jer der ryger af vejen!!!!
maj 2011
Og hvis du håber at nogen ryger af vejen, tja så er det nok bedst for dig at du aldrig får en MC, for med den opførsel ville du nok få pænt meget på munden!!!
sep 2016
maj 2011
Hej! ny her.. og lort på vejen ;)