{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.057 visninger | Oprettet:

Alexander S
Alexander S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Ny streetbike eller brugt sport? {{forumTopicSubject}}

Hej alle !
Jeg er helt ny herinde og fik kortet for 2 uger siden, så er ret grøn!
Jeg står og skal til at have min første mc men er kommet i tvivl om hvad der ville være klogest at købe.
Min drøm er en lækker sportsbike i stil med Yamaha R6, Triumph daytona 675 eller kawasaki zx6r, men mit budget er på max 100.000.
Men kan det betale sig at købe en brugt sportsbike som har kørt 20-40.000 km og er fra 2008 end at købe f.eks. en yamaha MT07 fra helt ny af (ca 80.000)?
Street-looket er dog ikke lige det jeg har gået og drømt om men til gengæld er den ny?
Så: Skal man følge sin drøm , dog med en brugt sportsbike eller starte ud med en ny street og spare op til en splinterny sportsbike om et par år?
Ved ikke om andre har stået i samme eller lignende situation da i fik det men jeg håber i kan hjælpe mig lidt i den rigtige retning smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny streetbike eller brugt sport?
  • #1   27. mar 2016 Du skal gå efter det du helst vil ha, så hellere en lettere brug racer end en ny street !! Når det så er sagt ville jeg prøve begge inden du bestemmer dig.
    Jeg er mere til street bike stilen end en fuldkåbe mc !!
    Og ja har prøvet begge smiley

• #2   27. mar 2016 Jeg havde godt nok valgt MT-07'eren i den situation. Den kan alt hvad du kunne ønske dig som begynder.

...For ikke at snakke om 5 års garanti.

Dvs. du skal ikke bekymre dig om noget som helst andet end at køre mc smiley

De sidste 20.000kr du ''spare'' kunne du så bruge på noget kørekursus/trackday i stedet.

• #3   27. mar 2016 Stod jeg lige med 100 k jeg ikke vidste hvad skulle gå til, skulle jeg ha en Buell igen !!

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    mar 2016

#4   27. mar 2016 Nu brugte vi MT07'ere til køretimerne og var ude og prøve en zx6r i sidste uge og rent følelsesmæssigt var det kawasakien som gav mig et rush.
    Men kan godt se ideen i en ny begyndercykel med garanti og man ved hvor den kommer fra og for ikke at snakke om meget billigere forsikring.
    Den er sgu svær smiley

• #5   27. mar 2016 Gå efter det du synes er fedt, du får rimelig meget R6 for 100 og stumperne på sådan en er bare federe og mere lækre end det på en mt07 og du kan sagtens starte som nybegynder på en r6.

• #7   27. mar 2016 Hej,
    Nu har jeg kørt lidt forskelligt de sidste år, fra cb400 four, bandit 600, cbr 1100xx og nu en ny cb1000ra, og jeg syntes bestemt man skal prøve lidt længere ture før du beslutter dig, det har også noget at gøre med behovet. ? Skal fu køre langt hver dag osv.
    Som sagt har jeg nu en Honda cb1000ra med massere af power, og den er bare 112% sjovere at køre på en blackbirden var, men blackbirden var så meget hurtigere osv. Syntes som sagt du skal prøve lidt forskelligt, og mærke cyklen istedet for at hoppe på den første du syntes ser fed ud.

Mvh Casper

• #9   27. mar 2016 Ud og prøv.....

Du taber flest penge på en sprit ny mc, når du skifter. Og som jeg læser dig. Så vil din nye mt07 være sat tilsalg inden denne sæson er slut...

Havde du været min knægt, ville jeg have prøvet at overtale dig til at starte på en lidt ældre racer ( 40-50k klassen) så får du prøvet det af, og den er ikke så dyr du behøver at have jammer dyr kaskoforsikring.
    Sådan en kan sælges igen med en sæson omkostning på 10k. det er til at holde ud smiley

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    mar 2016

#10   27. mar 2016 Det er ikke de helt vildt lange ture jeg har i tankerne, kan da godt være at jeg på et tidspunkt gør det men er mest bare til at køre lækre ture her til sommer på en fed mc smiley men tjoh kan godt være jeg skal ud og prøve lidt mere af. Nu er det meget udseendet jeg er gået op i indtil videre.

• #11   27. mar 2016 Et er hvordan de ser ud..

Men ta ud og prøv en brugt street bike evt? De der 2 cylindrede maskiner er du ikk li fan af ka jeg forstå..

Prøv evt en suzuki gsr 600/750 eller kawa z750.. Det er maskiner der passer til dit brugt budget og fint stabile smiley

Jeg ka godt se det fede i en racer.. Men ka ikk se det fede i at man ikk ka bruge den til det den er skabt til.. Bane kørsel.. En 4 cyl street bike har godt og vel den samme motor som raket udgaven.. Blot bygget en smule om for mere moment.. Sidestillingen er mere oprejst og behageligere i længden smiley

men ta ud og prøv en lidt kraftigere streetbike end en mt07'er.. Går ud fra det tiltaler dig lidt eftersom du overvejer drn type..

• #13   27. mar 2016 Køb det du vil nyde mest og trille rundt på smiley

• #15   27. mar 2016 Du siger, den kun skal bruges til at køre til ishuset, men overvej alligevel en gang til, hvad dit behov er.
    Det ser bare fjollet ud med topboks på en racer, ligesom du sikkert ikke kan udnytte potentialet i en racer lige med det samme.
    Jeg synes helt klart at en racer ser mest rigtig ud, men mit behov er mere en street, som jeg bruger til svingture, ferie i Europa og lidt kørsel til arbejde.
    Som Madsen Roskilde skriver, findes der andre streetbikes end MT07, feks GSR600/750, Street triple, Hornet eller MT09, hvor der er mere power, bremser og affjedring.
    Jeg ville ikke være bange for at købe brugt, især ikke fra en forhandler.

• #16   27. mar 2016 Det der vil ske er. Første gang du holder ved et rødt lys på din MT07 og der kommer en sprød racer maskine op ved siden af dig. Er dyb ærgelse. Jeg købte også en "fornuftig" cykel som min første. Og det fortrød jeg lige indtil den blev skudt af. Og jeg købte en racer maskine. Du har et budget der kan købe dig en maskine du bliver sindssygt glad for. Du får også en super sprød cbr600rr til de penge. Held og lykke med det og pas godt på dig selv :0)

• #18   28. mar 2016 Med mindre motorcyklen er dit transport middel fra a til b .

Så havde jeg sku købt med hjertet
    Så kan man købe bil med fornuften .

Jeg havde helt klart kigget efter en racer til de penge .

Havde sku nok også sigtet mere efter en 1000 ccm med dit budget .

Så længe du er fornuftig og kan styre skidtet , så skal du ikke lade dig styre af alle Jante lovens kommentarer.

Køb køb smiley

• #19   28. mar 2016 Sikke en gang fis. Hvorfor er det nu "fornuft" at købe en street, og med hjertet og købe en sport?
    Jeg syntes stadig knægten skal købe med hjertet, men det kan sku være lige meget med hjertet at købe en vild street.

• #20   28. mar 2016 Køb hvad du vil have, dvs en racer, som jeg forstår det.

Men god idé at tjekke med forsikring først.

Jeg ville gerne have startet på en racer, men pga ca 17.000,- for kasko, så takkede jeg nej, og valgte en Z750.
    Men helt sikkert, når den bliver skiftet, bliver det til en R maskine.

• #21   28. mar 2016 Legetøj køber man med hjertet ....

• Alexander S
    Alexander S Tilmeldt:
    mar 2016

#23   28. mar 2016 Tak for alle svarene drenge smiley der er rigeligt at tænke over. Giver den lige lidt tid til at synke ind og så må vi se hvad det ender ud med ! smiley

Kommentér på:
Ny streetbike eller brugt sport?

Annonce