{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.657 visninger | Oprettet:

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

Den bedste motorcykel til mit behov? (streetbike) {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Jeg søger efter den rette motorcykel, men kan sgu ikke overskue hvilken en, der bedst opfylder mit behov. Motorcyklen må koste op til 70.000 efter afslag, helst mindre. Jeg har været ude at prøvekøre nogle, men da jeg er nybegynder, har jeg svært ved at vælge noget frem for noget andet.

Behov:
Cyklen skal bruges til kortvarig transport i Århus med enkelte længere ture og skal kunne klare at stå mere eller mindre ubeskyttet i sommerhalvåret (vejrmæssigt). Om vinteren vil den komme i vinterhi. Da jeg er studerende vil det være en fordel, hvis den kan køre forholdsvist langt på literen. Jeg værdsætter et godt optræk og ABS er en fordel, men ikke et krav. Jeg er i praktik hos et forsikringsselskab, så kan forsikre til forholdsvis billig penge (Kasko og ingen sportsbike).

Da det er til bykørsel er det vel bedst med oprejst kørestilling fx en naked?

Cykler som har fanget min interesse:

Kawasaki z750:
+ Meget for pengene
+ Flot design
+ Ca. 17-19 km/l
+ ABS
+ Næsten ny cykel
- Tung

FZ1n:
+ 150 hk!!!
+ Flot design
+ Sportsbike gener
- Ikke ABS
- Forholdsvis dyr
- Benzinsluger
- Kræver høje omdrejninger

Suzuki sv 1000 Naked
+ Super optræk
+ Meget for pengene
+ God lyd
- Skulle være lidt grov til bykørsel
- Design

Yamaha fz6:
+ Mulighed for ABS
+ Sportsbike gener
- Kræver høje omdrejninger

Honda CB 600 F Hornet
Intet kendskab

Suzuki GFS 650S Bandit
Intet kendskab

Hvilken motorcykel vil i mene opfylder bedst mit ”behov” og har jeg glemt nogen modeller? Link gerne til annoncer, men lad venligst vær med at linke til jeres egne annoncer.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring