{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.657 visninger | Oprettet:

Peter E
Peter E
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81

Den bedste motorcykel til mit behov? (streetbike) {{forumTopicSubject}}

Hej drenge.

Jeg søger efter den rette motorcykel, men kan sgu ikke overskue hvilken en, der bedst opfylder mit behov. Motorcyklen må koste op til 70.000 efter afslag, helst mindre. Jeg har været ude at prøvekøre nogle, men da jeg er nybegynder, har jeg svært ved at vælge noget frem for noget andet.

Behov:
Cyklen skal bruges til kortvarig transport i Århus med enkelte længere ture og skal kunne klare at stå mere eller mindre ubeskyttet i sommerhalvåret (vejrmæssigt). Om vinteren vil den komme i vinterhi. Da jeg er studerende vil det være en fordel, hvis den kan køre forholdsvist langt på literen. Jeg værdsætter et godt optræk og ABS er en fordel, men ikke et krav. Jeg er i praktik hos et forsikringsselskab, så kan forsikre til forholdsvis billig penge (Kasko og ingen sportsbike).

Da det er til bykørsel er det vel bedst med oprejst kørestilling fx en naked?

Cykler som har fanget min interesse:

Kawasaki z750:
+ Meget for pengene
+ Flot design
+ Ca. 17-19 km/l
+ ABS
+ Næsten ny cykel
- Tung

FZ1n:
+ 150 hk!!!
+ Flot design
+ Sportsbike gener
- Ikke ABS
- Forholdsvis dyr
- Benzinsluger
- Kræver høje omdrejninger

Suzuki sv 1000 Naked
+ Super optræk
+ Meget for pengene
+ God lyd
- Skulle være lidt grov til bykørsel
- Design

Yamaha fz6:
+ Mulighed for ABS
+ Sportsbike gener
- Kræver høje omdrejninger

Honda CB 600 F Hornet
Intet kendskab

Suzuki GFS 650S Bandit
Intet kendskab

Hvilken motorcykel vil i mene opfylder bedst mit ”behov” og har jeg glemt nogen modeller? Link gerne til annoncer, men lad venligst vær med at linke til jeres egne annoncer.

På forhånd tak.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den bedste motorcykel til mit behov? (streetbike)
  • Peter E
    Peter E Tilmeldt:
    okt 2010

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 81
    #2   25. aug 2012 Nogen særlig grund til at vælge dem fra for andre ?

• #4   25. aug 2012 Hvis du overvejer ER-6, så får du en mc, som kører langt på literen, de nye modeller er ret seje i designet, prisen er ikke høj for en brugt.

Den har ikke så mange heste i forhold til en 750, men den vejer noget mindre, hvilket er et kæmpe plus, når man skal jonglere den inde i byen.

Dog skal man nok lige være opmærksom på at den lille pensel skal frem, for at holde de røde pletter på stellet væk. Der er nemlig sparet på grunderen og lakken.

• #5   25. aug 2012 900 hornet

• #7   25. aug 2012 FZ6n no doubt.

• #8   25. aug 2012 Jeg har haft en FZ6 og en Z750 og af de to er det FZ6'en der er bedst til de behov du lister op, da den er 20 kilo lettere og det der med at den skal have omdrejninger kommer du jo ikke uden om hvis du skal have noget sjov i gaden smiley
    ellers kan en Power commander fikse det "problem"

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.696
    #9   25. aug 2012 Du skal prøve dem allesammen på nogle lange ture.

FZ6 er kedelig og skal prygles til døde før den flytter sig. Det bliver man træt af ret hurtigt, synes jeg. Slatne bremser og ikke specielt sportslig affjedring.

Z750 skal du ikke afskrive på grund af vægten - det er en letkørt cykel, og det virker som om den lige taber 50 kilo når man først bevæger sig.
    Den skal dog også tæves ret hårdt før den rigtigt flytter sig...
    Den SKAL være nyere end 07 og så kan den fåes med ABS.

FZ1 er et ret godt bud - den trækker rigeligt i bunden, og er stadig ret sportslig når man trækker den længere ud i omdrejninger.

SV1000 er min favorit, men det skal jeg jo sige når jeg selv har en. Den er fra standard mere touring end sport, og du bør klart vælge en som har powercommander og opgraderet affjedring, som f.eks min der tilfældigvis er til salg og indenfor din prisramme. (50.000) smiley
    Du skal dog være klar over at en V2 leverer kræfterne på en meget kontant måde i forhold til en Række4, så man slipper aldrig helt for den grove motorkarakteristik.
    Uanset hvad, er du velkommen til at komme og prøve den - jeg kan evt fremvise den næste weekend hvor jeg skal til børkop - jeg hiver den bare med i bilen... smiley

Vælger man en Hornet, skal man sørge for at finde den så ny at den har 17 tommer forhjul og 4 stemplede kalipre foran. I så fald er det en super fed cykel, og så er de ikke til at slide op.

• #10   25. aug 2012 Kawasaki er6, Suzuki SFV650 eller Yamaha XJ6

• #11   25. aug 2012 jeg fatter ikke hvorfor der er nogle som skal hører andre hvad de skal købe køb da den mc du kan li at se på og kører på det er sku da dig som skal leve med den og med hensyn til at stå ude der er sku ikke noget som ikke ruster når det bare står ude eller tager skade i et eller andet omfang .
    prøv nogle maskiner og køb da den du syndes om .
    ingen skal bestemme hvad jeg skal købe og kører på anden mig selv

• #13   25. aug 2012 Lige mine ord Anton, jeg har aldrig fattet de tråde ! !
    Køb med hjertet og brug hovedet, tag en kyndig med på råd om mc`ens stand og pris og forhast dig ikke ( det er ikke en opsparing du køber, men penge ud i den blå luft ) hvordan DU befinder dig på den er der kun en der kan sige noget om ..... DIG
    10 mc`er 60 meninger........... nul går ikke
    Held og lykke med at lede, det er også meget fedt at prøve nye hele tiden og lige pluselig finder du den der taler til dig.... og så er det rigtigt fedt he he

• #16   25. aug 2012 havde helt sikkert taget en 600 hornet af de nye modeller! ufatteligt letkørt, hamrende hurtig og lav sæde højde og køre næsten 20 km på literen!

• #17   25. aug 2012 Du kan få en Hornet 600 pc41 fra 07 og frem, med abs og dual brake, kanon lækker cykel til by, landevej og lidt bane, inden for dit budget... Jeg havde rigtig meget fornøjelse af min...

/ Bülow...

• #18   25. aug 2012 Fz6, det med bremserne og affjedring som sajmon skriver kan jeg ikke give ham ret i det er taget direkte fra 99 r6 så i forhold til de andre modeller spiller det max.
    Og ja den skal have prygl men hvad er problemet den tikker og ber jo om at ligge over 9000rpm konstant og motoren skriger og kører perfekt derover. Kanon maskine som kan handles for under 40 kilo.

• #20   25. aug 2012 Ellers kunne du spare lidt penge og kigge på den lidt ældre FZS 600 fra Yamaha.
    Den har bedre bundtræk end FZ6'eren, og er super letkørt. Bremserne opgraderer man med stålslanger og gode klodser. Så fås den ikke bedre. Supernem at køre og optimerer, hvis det er det man ønsker. Og har rigelig med motor, så man også kan køre på ferieture...Og pengene du sparer, lægger du til side til den dag hvor du har fundet ud af hvilken mc det virkelig er du er til.
    Har selv haft den omtalte, og er blevet i samme stil (FZ1-S) som jeg er meget meget glad for...
    Held og lykke i din jagt.

• #21   25. aug 2012 I min verden ville en V-strom 650 eller Versys 650 være det oplagte valg: http://www.123mc.dk/suzuki-dl-650-v-strom-sportstouring/mcid-54491s8 og http://www.123mc.dk/kawasaki-kle-650-versys-abs/mcid-18146s1
    - hvilken der er bedst for dig ved kun du!! smiley

• #22   25. aug 2012 Tror ikke lige at det er benzinforbruget du skal tænke på. Og slet ikke med korte ture.

• #23   25. aug 2012 Hornet! Den er bare en rigtig god allrounder. Fed i sving, og rigelige kræfter til resten. Har kørt længere ture og korte, den egner sig ok til langtur og genialt til kortere ture

• #24   25. aug 2012 fz-1, nok den du bliver sidst ked af at have købt.

• #25   26. aug 2012 køb en puch maxi til og køre rundt i byen,

• #26   26. aug 2012 jeg har personligt brugt noget tid på en z750. det er en super sjov cykel der er ret let at have det sjovt med, jeg mener at kunne huske at jeg skulle vende mig lidt til det abs fis og en vist nok ret stejl kronrørsvinkel. men super cykel og ser den jo også super lækker ud

fz6 er en fin lille Touring, men jeg mener den er lidt kedelig ved siden af kawa,en

bandit fin allroundcykel hyggeture og deslige men knap så høj fun factor.

de andre har jeg desværre ingen erfaring med, men i bund og grund er det jo dit valg hvis jeg var dig ville jeg bare prøve den der ser lækrest ud og tage den derfra.

God jagt

• #27   26. aug 2012 Mike - en FZ'ern er en del sjovere end z750'en, da dens affjedring er en helt anden. - men hver sin smag smiley

Kommentér på:
Den bedste motorcykel til mit behov? (streetbike)

Annonce