{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.464 visninger | Oprettet:

Motorcykel til ny MC-billist. {{forumTopicSubject}}

Er ny indenfor det med motorcykler, så ved ikke rigtig hvad der er på markedet for en som mig og mit budget. Har kigget lidt, men kan ikke finde det jeg søger.

Jeg leder efter en Sports-Motorcykel, og helst en Racer eller en Streetbike/Naked agtig noget.

- Skal være med afgift.
- Motorstr. skal være 500cc+/60hk+
- Km-tal helst ikke for højt, men ved ikke hvad der er meget for en motorcykel?

Har op til 30-40k, men en fin motorcykel 15-20k. er også fint, når det er min første MC.

Hvilken motorcykel er perfekt til sådan en som mig? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykel til ny MC-billist.
  • #1   26. sep 2011 En Kawasaki GPZ 500 passer ret godt på dit minimumskrav, efter hvad jeg har hørt holder de også nemt til over 100.000 km.

• #2   26. sep 2011 som 18 årig ville jeg ikke købe en for dyr kåbecykel. de kan være rigtig dyre og få kasko på.
    desuden hvorfor skal den havde over 60 hk? skal den ikke drosles alligevel?
    jeg er fx selv startet på en gammel XJ'er. måske en kedelig touring cykel for nogen, men man kan altså sagtens miste kørekortet på den....

• #3   26. sep 2011 Smag og behag.

Jeg ville se efter noget naked, da du er ny på mc og at man på en naked har en super god siddestilling.

Der er lidt forskelligt.

Z750
    ER-6N
    SV650N

Ville være nogle stykker som du kunne se nærmere på hvis det var...

Derudover ville jeg da overveje en motard smiley Hvis er er til sådan noget... Det er god spas og super underholdende til små penge...

Held og lykke med det!

• #4   26. sep 2011 Hov har lige set din alder, du skal have den droslet til 34hk.

• #5   26. sep 2011 GS500 og bestemt en Bandit 600ccm, ikke at forglemme!

Kan faktisk kun råde dig til at gå efternoget bandit 600 ccm. Den er kvik og utrolig nem at køre på. Derudover er den klippe stabil og bare helt igennem god at starte på smiley Startede selv på sådan en, så taler af erfaring ...

• #6   26. sep 2011 Bandit 400 er også cool!

• #7   26. sep 2011 Honda CB500s. God motor og med en ny affjedring også med gode køreegenskaber.
    Lidt mere rå og upoleret, og billigere, Kawasaki GPZ500s

• #8   26. sep 2011 Hvis det er til stort kørekort så se på min GSX750F

• #9   26. sep 2011 *MC'ist

Hedder det..

• #10   26. sep 2011 Vil jo helst ikke have den droslet, da jeg er bange for det bliver for kedeligt at køre på? Hvad kan ske ved ikke at drosle den? smiley

En Z750 som Emil nævner ser fin ud. Men ligger de i mit prisleje?

• #11   26. sep 2011 34 hk er udmærket til at få noget køreerfaring.
    køb noget tocylindret på min 500 kubik, de trækker fint selvom de er droslet. Uden man bliver overvældet

• #12   26. sep 2011 Ja, det er vel fint nok i starten. Men kan ikke finde en model jeg godt kan lide i den str. Sådan en som GS500 er ikke en jeg synes er pæn.

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    maj 2008

Emner: 4 Svar: 291
    #13   26. sep 2011 At køre med lille kørekort på en cykel med mere end 34 hk, svarer til at køre uden kørekort.

Det er jo logisk nok, da du kun er godkendt til 34 hk.

Det svarer vel lidt til at have kort til bil med trailer, og derfor tro at man også må køre lastbil med trailer (groft sagt og overdrevet)

• #15   26. sep 2011 Christian - Okay så. Jeg kender bare mange der ikke overholder det smiley

Jesper - Ikke lige sådan noget jeg leder efter.

• #16   26. sep 2011 Baby Ninja smiley

• #17   27. sep 2011 Rico: du skriver du kender mange som ikk overholder det, og efter at dømme ud fra det du skriver i tråden, går jeg ud fra du også er pænt ligeglad med, om du kører på en "stor " mc?

Bare husk på at du er GRØN på en mc, du har ikk en skid erfaring i at køre uden en til at rette dig i en walkie, eller advare dig om vejen længere fremme fordi kørerlæreren kender vejen, og du ikke gør. Så istedet for at overveje at lave samme nummer som dine venner, så brug hovedet og vær glad for du har fået kortet, og lad være med at gå ud og lade som om du har fuldstændig styr på det i trafikken, for det har du IKKE.
    Der er jo en grund til, at du kun må have 34 heste, når du ikk er ældre smiley

Det er ikk ment som en sviner til dig, bare en lille reminder i at du kun lige har fået kortet, og skal starte fra level 0 smiley

Held og lykke med at finde en mc, ens første cykel er altid noget specielt smiley

• #18   27. sep 2011 Er helt enig med Rasmus..

Lyt til rasmus, og så få en god start på mc-eventyret..

• #19   27. sep 2011 Enig Og det er dyrt og blive syoppet

• #20   27. sep 2011 Du kan få min for 22K ? Den har lav km tal, naked, god kørestilling samt en fantastisk begyndermaskine..

• #21   27. sep 2011 Rico: uden at have læst hele tråden igennem, vil da klart anbefalde dig at købe en minimum 600cc, istedet for at du køber en lille cykel som du skal opgradere om 2 år, når du må fjerne droslingen.. kan klart anbefalde dig, at prøve CBR 600, Kawasaki zx6r, Suzuki GSX-R 600(evt. i SCAD de kan faktisk fåes inden for dit budget), Suzuki GSF 650 eller Suzuki SV 650.

Husk nu at prøve nogle forskellige istedet for at kun at kigge på udseendet. Alle de cykler jeg ar linket til, kan du nemt selv monter droslingen, om du så vil har den i, skal jeg ikk blande mig i.
    Personligt har jeg dog valgt at smide den i min, da jeg ikk vil risiker at stå i gæld til op over halsen pga. af et uheld.

Håber det kunne bruges smiley

Ps. stavefejl er gratis smiley

• #22   27. sep 2011 En sv 650 er en superfin maskine og du kan få billig Suzuki-forsikring gennem if...

• #23   27. sep 2011 Jeg ville klart lede efter en Suzuki SV 650 fra 03 -> Og hvis du er heldig ligger de lavt så de rammer den høje ende af dit budget.

//Blå

• #24   27. sep 2011 Tjek min sv650 det er en dejlig v2 som jeg har droslings kit til og den er godkendt med det på, samt den er billig i forsikring hos IF giver 7000 med fuld kasko

• #25   27. sep 2011 Har tænkt over det, og det fint med de 34hk smiley .. Det der betyder mest er at jeg kan komme ud og køre i det gode vejr.

Kan virkelig godt lide Kawasaki Ninja 250R. Det er en lille motor, nogen der ved om den stadig er kvik, og sjov at køre på?

• #26   27. sep 2011 hej
    er selv startet i foråret har kørt ca 3500km i år på min droslet XJ 600 (er også i min profil) og så længe jeg ikke køre 10 ture i måneden på de samme veje er den stadig sjov, self ville det da være lidt sjover at køre uden men tror måske også det har redet mig fra at komme ned og ligge en gang hvor jeg blev lidt over modig, og op til de 100km/t er det stort set det samme og der efter flader den så lidt ud, på en normal dag er toppen 140 på en god dag 150(har prøvet den uden). og om 1år piller jeg droslingen af og så kan jeg køre i 1 år eller 3 mere, hvis det er jeg føler for det

• #27   27. sep 2011 Når det går ligeud er en 250'er ikke kvik, men på en snoet vej og med den rette teknik kommer man mindst ligeså hurtigt frem som dem på større maskiner. På min 250'er kan jeg bremse senere og lægge gas på tidligere, end på nogle af alle de andre maskiner jeg har haft tidligere, og de er for mig langt sjovere end at køre stærkt når det går ligeud.
    Så nej, den er ikke kvik, men heller ikke kedelig.

• #28   27. sep 2011 burde nok også lige til føje at jeg af og til tager den på arbejde(40km) og(65km) i skole som den så også er ude mærket til

Kommentér på:
Motorcykel til ny MC-billist.

Annonce