1.246 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvilken MC skal jeg vælge?? Hvilken MC skal jeg vælge??

Jeg skal til at tage MC kort til foråret, og ville gerne have en MC når jeg har fået det, men hvad skal jeg vælge??
Jeg vil have en med noget knald i, gider ikke skifte den ud efter ½ år, fordi den er for lille...
Og det skal ikke være en "chopper"
Og er der nogle som ved hvor de billigste forsikringer er?? (er 22 år)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken MC skal jeg vælge??
  • #1   9. feb 2005 Hej Martin

Jeg kan kun anbefale dig at købe en model som min, jeg har haft den som begynder cykel...... og det er ABSOLUT ikke en maskine du bliver træt af efter hverken ½ eller 1 helt år.

Check evt. min ud den er til salg!

Forsikring, jeg har Thisted Amt, de kan være lidt svære at komme ind hos, men det betaler sig at kæmpe for det, da de er meget billige.......! Jeg giver p.t. 5.500,- om året med fuld kasko

• #2   9. feb 2005 Prøv at bruge søgefunktionen her på siden. Dette emne har været oppe utallige gange:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=2520
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=1280
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=641

Personligt ville jeg overveje følgende:
    Suzuki GS500E
    Suzuki GSX600F
    Kawasaki ER-5
    Honda CB500

• #3   9. feb 2005 Ok, tak Nicolai

• #4   9. feb 2005 Jeg syntes bare at de 4 modeller kan føles lidt (ja undskyld til dem der har en) "sløve".
    Jeg ville istedet kigge på
    Yamaha FZR 600
    Suzuki GSX 600 F
    Honda CBR 600 F2
    osv.

• #5   9. feb 2005 Eller hvis du syntes at en 600 er for voldsomt, kan du evt. købe en
    Honda VFR 400
    Suzuki GSX 400 RR
    Honda CBR 400

Alle fine cykler, jeg valgte dog personligt en 600, da jeg ofte har min kæreste med bagpå og ikke gider skifte gear hele tiden, 600 ccm trækker rigtigt godt med 2 pers. på.

• #6   9. feb 2005 Det har du ret i Joos.

Martin: hvor mange penge regner du med at købe for? For det er, som altid, pengepungen som sætter grænsen.

PS. Det er ikke svært at komme ind hos Thisted Amt når man bor i Thisted og de gamle allerede har forsikring der smiley Og tror sq ik man får noget billigere forsikringsselskab... Så prøv at tage en snak med dem.

• #7   9. feb 2005 hmm.... omkr. 50.000 tror jeg, men hvis en kasko er for dyr, må jeg hellere vælge en billigere....

• #8   9. feb 2005 De fleste af de modeller jeg har nævnt, ligger i et prislag på omkring de 50.000,- og jeg syntes ikke at der er nogle dårlige modeller imellem, priserne veksler selvfølgelig afhængig af km. årgang, stand osv.
    Jeg forlanger kr. 63.000,- for min, da det er en 96'er, har kørt 24.000 km. og at den står 100% som ny.

Nicolai T: Ja, men jeg var desværre ikke så heldig, så jeg skulle arbejde lidt for sagen smiley
    Men alt kan lade sig gøre, bare man er stædig nok.......

• #9   9. feb 2005 Jeg har 2 cykler til salg på min profil. Begge til under 50K.
    De er nok begge for langsomme hvis du spør Joos, men de kører kanon og spiser gerne en FZR på en snoet vej smiley
    Men læs nu nogen af de posts Nicolai nævner. Og så tag ud og prøvekør så mange som muligt. Er den bedste måde at finde ud af hvad du vil have. Du er nok den der bedst ved hvad du kan lide.

• #10   9. feb 2005 heyyy
    jeg tilslutter mig Joos.... de 10 tusind ekstra du skulle gi for en Fzr er virkelig godt givet ud i forhold til en 500, af de ovennævnte... ellers en Gsxr 400, eller Kawa, eller Honda 400r.. her får du fedt design, suveræn lyd og meget sportslige køreegenskaber... jeg startede selv på en GSXR 400, og den virkede sgu vild, som nybegynder.
    men glem kasko til disse priser, det kan aldrig betale sig... og det er sikkert himmelske priser for dig som nybegynder.. kør nu pænt..

• #11   9. feb 2005
    Hej.

Det styrer sig selv, lige så snart du får at vide hvad du skal give i forsikring :-/, de maskiner med "lidt knald i" bliver, sikkert meget dyre at forsikre, så de fleste nystartede starter med det som er fornuftigst !, nemlig ! smiley

Hilsen Dennis.

• #12   9. feb 2005 Kim V

Jeg er helt enig i at det er nogle fine cykler du har!!!!
    Men at de spiser en FZR på en snoet vej?????
    (kom lige tilbage til virkeligheden!)
    Jeg tog kørekort på en Honda CB 500, og sprang direkte over på min FZR efter endt køretime (kørte uden pap et stykke tid), og en sådan CB 500 har IKKE en chance........!
    Det ved du da også godt selv ikke?

Og vi er enige i at dine maskiner for de fleste begyndere nok er det bedste valg, men som Martin skriver: Jeg vil have en med noget knald i, gider ikke skifte den ud efter ½ år, fordi den er for lille...

Det lyder nøjagtigt som jeg sagde da jeg købte min FZR, jeg mener derfor ikke at han bør købe en af dine modeller, så hellere en Suzuki GSX 400 RR, Honda CBR/VFR 400 eller en Kawasaki ZXR 400. Dem er der da noget mere skrald i. (også på en snoet vej)

• #13   9. feb 2005 Kim V

Hov undskyld, det er jo en VFR du har til salg......

Martin, det er sgu en dejlig cykel, bør 100% overvejes

• #14   9. feb 2005 Hej Martin

Jeg tog mit kort sidste vinter. Jeg har (som du kan se på min profil) en XJ 600. Den køre skide godt og er let at styre. Den kan godt komme der ud af når den får lidt gas. Og så vil jeg tro du har en fordel ved at den ikke har mere end 61 HK når vi taler forsikring.

Hvis du skal ud og prøve så prøve lige sådan en.
    jeg har givet 49.000.- for min er fra 99 har kørt 17.000 km
    meget cykel for få penge.

Mvh
    Christian

• #15   10. feb 2005 Hi Martin...

Jeg har set det en milliard gange, biker som udskifter deres motorcykler efter ½ år... Hvis du ikke gider det, og vil gerne have noget med knald i, skal du ikke have en motorcykel med mindre end 600 cc...

En XJ er en morfar cykel og de små 400cc skal have konstant tæsk bare for at kunne køre...

Yamaha FZR 600 eller Suzuki Gsx 600 F ville nok være det bedste valg, hvis du ikke vil bruge mere...

MONSTER SMIL (en Er-5 spiser en Fzr)

• #16   10. feb 2005 Jeg takker mange gange for hjælpen...
    Tror jeg vælger er GSX 600 F, har de nogle sygdomme?? eller er der noget man skal være opmærksom på??

• #17   10. feb 2005 Det er nok det bedste køb for pengene. Det er en af de mest populær cykler i DK. Du burde nok overveje at ligge 10k mere og købe en ny model ´98. Priserne starter omk 60k... (Forsikringen er billig på F´erne)

Har selv haft en gsxf´er, min kami har en. F´eren er meget holdbar. Vi havde ingen problemer med dem.

Det er en udmærket sport-touring mc. God til at køre langt på, med og uden passager...

• #18   10. feb 2005 Er forsikringen til at betale?? er kun 22

• #19   10. feb 2005 Det burde den være. Det er en sport-touring mask. ikke en racer. Hvad vil du max. betale?

Når cyklen ikke koster mere, burde du kun tegne ansvar. Kan gøres ved GF for ca 1200 kr årligt.

• #20   10. feb 2005 ja, men hvad med kasko?? hvor meget oven i skal jeg regne med der?? 6-7000?? eller mere??

• #21   10. feb 2005 Hmm du skal nok regne med 10-12k for en kasko hvis det er din første mc/bil. Ring til Tryg, TopDenmark, Codan, Fair og Trekroner...

• #22   10. feb 2005 puu ha... men jeg takker mange gange for hjælpen

• #23   12. feb 2005 Ville en gsx 750 r eller f være for voldsom for en nybegynder??

• #24   12. feb 2005 En gsx 750 F kan du godt starte med, så har du også en kværn du kan være glad for i et par år... En R er nok ikke det smarteste valg som ny starter, især hvis du skal nøjes med ansvar...

Men husk at får instelleret en Spyball alarm med startspære...

Kommentér på:
Hvilken MC skal jeg vælge??

Annonce