MC i Australien {{forumTopicSubject}}
Hey lige et par spm. Håber der er nogen der har erfaring med MC "down under" !
Jeg regner med at tage til Australien i 2008 i ca 8 mdr. Jeg skal læse det første stykke tid, men regner med at der bliver min. to mdr. til at rejse rundt og se ting og sager.
Min kæreste skal også med for at studere, og vi (læs jeg) har talt om at køre rundt på mc noget af tiden.
Det jeg vil spørge om er; er der nogen der har gjort noget lignende?
Kan det bedst betal at leje en cykel, eller købe en når man kommer derned også sælge den igen når man skal hjem?
Eller skal jeg bare finde mig i ikke at køre MC i 8 mdr. + vinterpausen inden jeg skal afsted (GULP! GISP og glem det!!!)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
/
Jesper
jul 2006
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 2 Emner: 39 Svar: 435
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Jeg har kørt rundt i Australien i lejet bil i en måned, og det skete et par gange at vanen tog over, og jeg kørte i højre side som i DK. Det kan være ekstremt usundt, især på motorcykel, så husk nu at holde dig skarp når du kører.
jul 2006
aug 2005
Følger: 24 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 248 Svar: 4.424
jul 2006
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4773
jul 2006
Imponerende. tak!
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 78
Mde hensyn til gensalg kommer det i den grad an på hvilket tidspunkt af året du forlader landet på. Hvis du tager afsted når "backpakker sæsonen" slutter skal du ikke regne med at det bliver sønderlig let at sælge din kværn igen, så rigtig mange der gik og hang med mulen over at de ikke kunne sælge deres biler, varevogne og cykler da sæsonen var slut.... når ja hvad med mig selv.... tja havde ikke givet mere for min gamle bil end jeg bare kunne sælge den til en hugger da jeg ikke gad vente mere. Held og lykke med turen det skal nok blive fedt.
Miael
jul 2006
Mange tak, med hensyn til backpacker sæsonen... hvornår er det?
Jeg regner med at være afsted fra januar til august....
Jeg har ikke fået undesøgt så meget endnu, har lige et afgangsprojekt der skal være næste fredag.... Så regner jeg med at komme igang med "efterforsking" for avor.
btw, jeg regner med at det universitet jeg skal læse på ligger i Melbourne, nogen der kender til den by - godt/skidt?
Jeg har hørt at det er en af de fedeste byer.
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 78
Det er ikke det værste tidspunkt du skal være der på mht. videresalg men heller ikke det bedste... Du kan som grundregl regne med at der er byttet om på sommer og vinter i forhold til her i DK dvs. når vi har forår her i DK så har de efterår der. De fleste tager hjem dernede fra når det begynder at blive "efterår/vinter" og på det tidspunkt flyder markedet med biler, varevogne og mcér så der er det ikke fedt at skulle sælge.
Ang. Melbourne kan jeg kun sige at jeg syntes det er en fed by men det er jo smag og behag. Jeg er generalt ikke til storbyer men Melbourne kunne jeg godt lide.
Held og lykke med dit afgangsprojekt og held og lykke med din tur.
Mikael
MC i Australien