1.455 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Helle A
Helle A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

kørekort kørekort

Hej! Måske et dumt spørgsmål...
Jeg har siden jeg var ca 10 år gammel ønsket mig at køre MC, og nu skal det sgu være, men jeg må jo hellere tage kortet først.
Jeg har altid troet at når man var over 24 år (jeg er 35), skulle man ikke vælge om man ville tage lille, mellem eller stort mc kørekort, men nu er jeg kommet i tvivl....?
Altså det jeg spørger om er, hvis man er 35 år, skal man så stadig vælge hvilken størrelse MC man vil tage kørekort til, eller tager man automatisk til alle størrelser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørekort
  • #1   28. jan 2016 Du kan bare tag det store med det samme smiley men 35 må være en joke, kvinder bliver ikke mere end 29

• #2   28. jan 2016 Correct me if wrong - tager du nu, så får du til A2 (mellemstor MC, max 48 HK) og efter to år kan du opgradere med ny køreprøve til 'stort kørekort' (så må du køre alle).

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#3   28. jan 2016 Nårh ja, jeg er 29 smiley men skal man vælge hvilket kort man vil tage, eller gælder det bare automatisk til alle størrelser?

• #4   28. jan 2016 Du kan tage det store med det samme. Du vælger dog selv hvilket du vil tage, når du krydser af på ansøgningen.

• #5   28. jan 2016 Ja snup den store kort, eller skal du jo til at opgradere senere, Så STOR kort så er alle mulige cykler åben for dig

• #6   28. jan 2016 Korrekt - det var ikke et krav, at du først tager A2 og venter to år. Beklager den forkerte information

Tag til stort med det samme.

• #7   28. jan 2016 http://koerekort-guiden.dk/motorcykelkoerekort

Fandt lige dette link, forstår man skal have taget kørekort til A i forvejen eller haft A2 i 2 år og så opgraderede,
    Så bliver i tvivl nu.

Normalt kunne man bare tag det store når man er gammel nok

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#8   28. jan 2016 Okay... Jeg har bare læst og læst på forskellige sider, der står bare ikke rigtig noget om når du først tager kortet efter du er 24 år, og jeg kan heller ikke se at der skulle være nogen forskel i krav til køre og teoritimer...

• #9   28. jan 2016 Man kan også tage det store med det samme nu...

• #10   28. jan 2016 Ja, jeg kommer også helt i tvivl om hvordan det præcist skal tolkes. Godt man ikke har kørekort.

• #11   28. jan 2016 De 2 års erfaring er kun hvis man vil tage kørekortet til A, som 22 årig, og ikke 24 årig. smiley

• #12   28. jan 2016 Så over 24 -> direkte til stort? smiley

• #13   28. jan 2016 Yes! smiley

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 3
    #14   28. jan 2016 Tog mit kort i efteråret, er 30 = kørekort til stor MC med det samme.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#15   28. jan 2016 Der står at man skal være fyldt 24 år og have
    gennemført køreundervisning og bestået køreprøven til kategori A
    Nå, men i så fald kan jeg jo lige så godt vælge det store (hvis jeg altså skal vælge), hvis der ikke er forskel på antal køre og teoritimer, så er der vel heller ikke den store forskel på pris...

• #16   28. jan 2016 Det er præcis den samme pris, undervisning og det hele.

Eneste forskel er den MC du får undervisningen på.
    I skal gennem det samme som dem til A1 og A2.

• #17   28. jan 2016 Det koster nøjagtig det samme. Du kan tage det når du 24. Når du skriver ansøgningen krydser du af hvilken kategori du søger til.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#18   28. jan 2016 Super! 1000 tak for hjælpen til alle smiley

• #19   28. jan 2016 Så igang med at øve teori. Så du kan komme til at kører til april smiley

• michael N
    michael N Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 15
    #20   28. jan 2016 da du jo allerede har fundet ud af at du skal ha et kørekort, så kan du prøve at spørge kørelæren.tror du ikke han ved det?

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#21   28. jan 2016 Det skal sgu nok gå, det er mere det om benene er lange nok til at nå jorden der bekymrer mig smiley jeg er kun 164 cm lav ;D

• #22   28. jan 2016 De plejer at have en lav MC ellers må du lige hører dvs kørelærer.

• Helle A
    Helle A Tilmeldt:
    jan 2016

#23   28. jan 2016 Jo det ved en kørelærer forhåbentlig Michael N, men for lige at undersøge mulighederne inden jeg begynder at ringe rundt, tænkte jeg at der sikkert var nogle herinde der kendte svaret på mit (som jeg selv skrev) dumme spørgsmål...
    Og det var der heldigvis smiley

• #24   28. jan 2016 Noget ala chopper (Virago eller lignende) tror jeg du kan finde med lav sædehøjde. Så er det bare at finde en kørelærer, der har sådan en.

• #25   28. jan 2016 Nogle har også sænkede mc'er netop til lave personer.

• #26   28. jan 2016 Den hjemmeside (kørekort-guiden) har for vane at være smækfyldt med fejl

• #27   28. jan 2016 Hej jeg tog mc for 4-5 mrd siden og det er 23/24 år så tager du automatisk til stort kørekort god aften ??

• #28   28. jan 2016 Det koster Gratis at spørge en kørelære, så er alle Hvis, måske, og tror Osv væk smiley
    Så Bare set i gang smiley

• Ronni p
    Ronni p Tilmeldt:
    apr 2009

Følgere: 4 Svar: 26
    #29   28. jan 2016 god aften helle. jeg har taget mit sidste sæson. jeg er 35 år og der tager man med det samme til den store. med mindre du vælger at gå op til køre prøven på en lille eller mellem. hvis du går op til prøven på en lille eller mellem. så kan du først opgradere den til den store et år efter. og de fleste har i dag en eller to der er sænket, så selv de lave folk kan nå jorden. så det er bare at komme i gang med det. Men igen vil jeg også sige det har også meget at gøre med om du føler dig tilpas og føler du kan håndtere den store. for ellers skal du nøjes med den mellem. Men føler du dig fint tilpas med den store så helt klart tag den. så det hele overstået på en gang. og derefter også må køre med sidevogn om du vil eller ej. rigtig god aften:)

• #30   29. jan 2016 #29:
    Det er så ikke korrekt. Kravet om 2 års erfaring bortfalder når man fylder 24.

Men du har ret i at når man er vertikalt udfordret det kan være en fordel at tage mellem kortet alt efter hvilke mc'er den pågældende kørelærer har og alt efter hvad man har tænkt sig at køre på efterfølgende.

• #31   29. jan 2016 Jeg har lige taget mc kort, og fik dem alle sammen smiley glæd dig til du skal på kørebane med sidevogn.. Det er mega sjovt

• #32   29. jan 2016 Jeg skal til at igang med det helt lille kort til de helt små cykler her til marts.
    Jeg har ikke noget valg grundet min alder, men det har nogen af de andre på holdet.
    Når du er over 24 kan du helt selv vælge, og langt de fleste tager det store ifølge køreklæreren. Der er dog få der vælger et mellemstort fordi de ved at de aldrig vil køre en af de helt store maskiner, endten pga økonomi eller pga højde og drøjde.
    Men hvorfor ikke tage det store hvis du kan men højden og kræfterne? Også selvom man skal have en mc der kan køres på det mellemstore

Kommentér på:
kørekort

Annonce