1.695 visninger
|
Oprettet:
Flexleasing {{forumTopicSubject}}
Hej
Nogen der gider sende mig links til firmaer hvor man kan flexlease sin egen MC uden afgift, efter selvfølgelig at have solgt den til selskabet.
På forhånd tak
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 22
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
Det kører vist helt problemfrit.
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 22
jun 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 3 Emner: 5 Svar: 122
Min fætter har haft sin mc leaset igennen drømmeleasing, og når de "køber" din mc af dig så er det kun på papir og med aftale om at den er din igen efter endt leasing. Man får ikke nogle kontanter i hånden. Så hvis de drejer nøglen om er mc'en deres på papiret og dermed kurators? Eller er det helt forkert?
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 103
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Hvis du har solgt din motorcykel til leasingselskabet - uanset om det er en proforma-aftale og "bare på papir" - så tilhører "din" motorcykel konkursboet, hvis leasingselskabet går konkurs.
Og jeg kan i parentes tilføje, at det ikke er nogen garanti for et klart eller rigtigt svar at spørge leasingselskaberne selv. Mange af dem ved reelt ikke, hvad de laver.
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
De gik konkurs og præcis den situation opstod (folk havde "solgt" biler til selskabet i forventning om at få dem igen kvit og frit ved leasingaftalens udløb).
Selskabet havde bare et noget specielt kundesegment, så jeg forestiller mig, at kurator har haft temmelig meget arbejde med at overbevise rygmærkerne om, at de skulle aflevere deres dyre biler
Flexleasing