Flexleasing {{forumTopicSubject}}
Hej Jungs
Jeg går lidt med tankerne om at flexlease denne Road King Bagger http://m.mobile.de/motorrad-inserat/harley-davidson-road-king-bagger-efringen-kirchen/226044326.html
Folk der har styr på det kan i fortælle mig om det er smart eller er det udnødvendigt ?
Gerne begrund fordele og udlemper
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
apr 2007
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 113 Svar: 1.035
Jeg er lige med på en lytter da jeg prøver på at finde helt ud af de regler der er inden for det
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 87 MC-er: 11 Emner: 165 Svar: 4.123
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 313
Der KAN grundlæggende være to fordele ved det fremfor at eje og indregistrere sit køretøj selv:
(1) Likviditet: Du ejer ikke selv køretøjet og betaler registreringsafgiften i månedlige rater i stedet for "up front", og du slipper dermed for at binde kapital i i begge dele (købspris og registreringsafgift).
(2) Mindre værditab: Eftersom der ikke er betalt fuld registreringsafgift af køretøjet, bliver værditabet reduceret, da det kun er bilens "rene" pris uden afgift, som oplever et værditab.
I praksis vil leasingselskabet dog tage sig godt betalt for sine ydelser og derved "spise" en stor del af de økonomiske fordele, som punkt (1) og (2) indebærer.
Flexleasing kan derfor først og fremmest betale sig, hvis køretøjet er meget dyrt og derved oplever et meget stort værditab.
Det er dog mit indtryk, at de fleste flexleaser, fordi de har lyst til en større/dyrere bil, end de har råd til at betale fuld afgift af, og ikke nødvendigvis fordi det giver økonomisk mening i forhold til at eje selv.
Kort svar: Man kan ikke sige, at det GENERELT er smart eller usmart.
sep 2014
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 3 Svar: 8
Flexleasing