1.919 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Harley FLH Electra Glide 1977 - køb, hvad skal man passe på?? Harley FLH Electra Glide 1977 - køb, hvad skal man passe på??

Hej kære med-entusiaster,

jeg er blevet enig med mig selv om at jeg skal købe en Harley Shovelhead. Efter en opringning til CAPS blev jeg dog lidt urolig ved tanken om at smide 93.000 i nakken på en sådan maskine.
Den har stået stille i lidt over et halvt år - dog kørt en eller to korte turer.
De nævnte at alle pakninger kunne risikere at skulle skiftes (omk. 5000-7000 kr.) ! Gisp!

Den er utrolig flot og velholdt, der er skiftet til Malroy Elektronisk tænding og i gearkasse er der vist nok skiftet skiftearm, fingerbøl og et par andre ting - det er af et mærker som starter med A??. De gamle kan være lidt hårde og lave de velkendte "klonk" i gearskift, hvorfor det er skiftet iflg. sælger. Den har helt nye dæk, skivebremser og ingen rust - meget tæt på original.
Jeg er ikke 100 metermester i at skrue selv, hvorfor jeg lige søger lidt til råd og vejledning - håber I vil hjælpe mig!

Mvh. Thor

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Harley FLH Electra Glide 1977 - køb, hvad skal man passe på??
  • #1   14. jul 2015 Er det en privatsælger eller ved Caps du skal købe ? Har du et link til maskinen ?

• #2   14. jul 2015 Det er privatsælger - var det forhandler ville jeg være knap så tøvende, da de er lidt nemmere at holde op på det.

http://www.dba.dk/harley-davidson-aarg-1977/id-1016815206/

profilbillede
  • #3   14. jul 2015 har du set den der er til salg herinde ? den er rigtig fornuftig prissat .

• #4   14. jul 2015 Tak for forslaget Michael, men det er den omtalte jeg er interesseret i smiley
    Vi har aftalt køb og afhentning i morgen så står blot og skal bruge "last minute" råd eller fraråd.

• #5   14. jul 2015 Hvis det skræmmer dig at skulle bruge 5-7 af de lange på en HD fra 77' og du ikke kan skrue selv .. sååååå... ville jeg nok ikke anbefale dig det køb .. nok bare min personlige holdning

• #6   14. jul 2015 arh ok på denne måde .
    ("5"måske skræmmer 5-7000 ikke , men derfor er det vel meget rart at vide om det skal bruges på pakninger )
    kan i ikke lave en eller anden form for aftale om det ?

• #7   14. jul 2015 Tak Michael. Alex det set ift. prissætningen.. yderligere 5-7000kr. her og der - Penge hænger ikke på træerne og jeg søger som sådan bare tekniske råd, da jeg ingen erfaring har her med.
    Som Michael siger er det rart at vide nogenlunde, hvad der kan være af faldgrupper (hvad pengene skal bruges til).
    Kan selvfølgelig prøve at lave en aftale herom med sælger - tror dog ikke de er med på det.
    Jeg er klar over at det koster penge at have motorcykel smiley

• #8   14. jul 2015 Hvis 7000,- er nok til at frembringe GIISP.. så hold dig laaaangt fra en gl HD...

• #9   14. jul 2015 Har selv haft et par harleyer af den årgang. Jeg var glad for dem. Men elskede også at skrue. For det kommer du til.. Og jeg mener HELE tiden smiley

• #10   14. jul 2015 Umiddelbart ser den fin ud...umiddelbart.

Det er sku' altid lidt af en gambling at købe gammel HD. Det kan blive et utrolig dyrt bekendtskab, specielt når du ikke er skruemester smiley

Kosmetisk er den flot, men det er trods alt i motoren de store omkostninger kan gemme sig. Har han nogen kvitteringer på det der er skiftet?

Jeg havde presset ham lidt yderligere i pris...så var der også lidt til pakningerne.

• #11   14. jul 2015 Der skulle være kvitt. på de skiftede dele.
    Nu er det ikke sådan at jeg har ti tommelfingre - har en gammel Royal Enfield fra 1953, som jeg har lavet lidt arbejde på mekanisk. Men kender ikke Harley, selvom grundprincipperne jo er de samme.
    Den skulle måske have været lidt billigere, men vi var mange om buddet og den står snorlige.

Mange tak foreløbigt for råd/kommentarer.

• #12   14. jul 2015 5-7000?! Det var satme nogle dyre pakninger. smiley
    Man aner ingenting før den har boet hos een, et stykke tid. Og et halvt års stilstand ville ikke skræmme mig. Min står nogle gange længere. Bare kik efter dråber og snask. Og LYT til motoren.

• #13   14. jul 2015 motoren skal helst sige POTATO-POTATO smiley

• #14   14. jul 2015 Det er noteret Alex, tak smiley Tak Per.. Jeg bestiller et eftersyn og kaster mig så senere selv over den. Der er ikke megen tid når man blevet familiefar.
    Inside Vejle tror jeg det bliver frem for CAPS i Århus.. Nogen for eller imod?

• #15   14. jul 2015 Hvis den ikke kan klare at stå stille et halvt år uden at skulle have skiftet pakninger, så får du godt nok problemer med vinteren smiley smiley Men bevares, så kan du måske nøjes med at skifte 2/3 af alle pakninger smiley

• #16   14. jul 2015 HD i den årgang har jeg hørt er meget omkostningsfuld, dem jeg kender som havde disse brugte mange penge på dele, og de skruede selv.

• #17   14. jul 2015 Et af problemerne kan være at folk skruede lidt for meget selv .

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    dec 2008

Emner: 3 Svar: 9
    #18   14. jul 2015 Jeg har selv haft en FLH fra 1970 i de seneste 3 år. Hvis du ikke selv vi skrue, eller ikke minimum kender en der er villig til at hjælpe, så ville jeg nok overveje det en ekstra gang.

Derudover er den ikke voldsomt godt prissat. Som markedet er pt. kan du få en nyrenoveret (dokumenteret) en del billigere, men det kommer også meget an på, hvor mange hjemmemekanikere der har haft fingrene i den.

"Den skulle måske have været lidt billigere, men vi var mange om buddet og den står snorlige." Det vil han helt sikkert fortælle dig, men en shovelhead til 95k bliver ikke bare lige solgt, medmindre alt lige er renoveret på den, og den går snorlige.

Jeg ville ikke regne med CAPS - de rør ikke ved de gamle cykler og deres viden om dem er derfor meget begrænset. Det er heller ikke stedet du skal købe reservedele til den, hvis du køber den.

Som # 17 siger vær opmærksom på for mange hjemmemekanikere. En slidt cykel koster penge, men en forskruet cykel kan være langt værre.

FLH'er er dog generelt en fantastisk dejlig cykel at køre på.

• #19   14. jul 2015 altså det er en cykel fra 77... så forvent ikke bedre end det og Harley af de årgange er ikke det bedste Harley har lavet mht driftsikkerhed...men derfor kan den da være ganske fornuftig.
    Den er i kategorien hvor det er meget svært at spå noget som helst...

• #20   14. jul 2015 Som Per skriver så lyt til den.... Og der kan være masser af km i sådan en gammel skovl, bare man ikke tror det er en racer. vær go ved den og den er go ved dig smiley
    Måske vi render sammen en dag ... ka se du også er fra øjylland

• #21   14. jul 2015 Igen tak for alle de forskellige inputs.
    Jeg går med mavefornemmelsen jeg har nu og køber, hvis ikke den skuffer under prøvekørsel i morgen.
    God aften til Jer.

Mvh.

• #22   14. jul 2015 Som tidligere skrevet skruer Caps ikke meget i gamle cykler. Derimod er lever og ånder Heike og Sønke for pre-evo Harleyer. Jeg har aldrig oplevet andet end god service, masser af hjælp og tech-tips fra Inside.
    Hvis det er en velplejet eller renoveret Shovel, og du selv kører og passer den pænt, kan den køre mange km. Held og lykke med købet.

Kommentér på:
Harley FLH Electra Glide 1977 - køb, hvad skal man passe på??

Annonce