{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.057 visninger | Oprettet:

Steffen  H
Steffen H
Tilmeldt:
26. apr 2015
MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57

Afgift på cafe racer/brat {{forumTopicSubject}}

Hej,
Er der nogen herinde der har erfaring med afgift ifbm ombygning til brat/cafe racer?

Hvis man vælger at bygge det hele om på én gang, så siger reglerne jo godt nok at der skal ny afgift på.

Men syntes det er svært at blive klog på hvor meget det er. SKAT er ikke til meget hjælp desværre. Men spørgsmålet er om de vurderer afgiften udfra cyklens salgspris når den er ombygget eller om de beregner det udfra de enkelte stumper der er skiftet?

Konkret skal min 83' Suzuki gs450 bygges om, og jeg orker næste ikke gøre det over 3 år. Så overvejer at gøre den færdig til vinter, men selvfølgeligt ikke hvis man bliver urimeligt flået.

På forhånd tak for svar..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på cafe racer/brat
  • #1   24. jun 2015 Husk lige at den også skal kunne klare et syn hvis du skal ha det godkendt hos Skat... det der er lovligt hos Skat er ikke nødvendigvis lovligt hos syn (færdselsstyrelsen )... men medmindre det er den helt vilde ombygning ville jeg da ikke gøre noget. ..

  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #2   24. jun 2015 Tak Lars,

    Synsdelen er jeg helt med på skal være i orden. Jeg er ved at åbne en dialog med en lokal synsmand, så jeg kan få bedre vejledning ifbm hvad der kan gå igennem syn.
    Den del er heldigvis lidt nemmere at indsamle information om end SKATs arbejde..


  • #3   24. jun 2015 hva er det du vil gøre??

  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #4   24. jun 2015 Jeg vil sætte clip-on styr på, lave dobbeltudstødning, skære bagenden og sætte loop på og skifte sæde..
    Som jeg læser reglerne, så er det 2 konstruktive ændringer i 2 forskellige zoner hvilket medfører tabt afgift og genvurdering??


  • #5   24. jun 2015 ja men du kan ikke få tuv på det
    og der med ikke lovligt


  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #6   24. jun 2015 Hvorfor skulle man ikke kunne få tüv på det?? Styret jeg har købt er tüv godt, udstødning skal vel bare holde sig indenfor den tilladte dB som MC er godkendt til.. Og så vidt jeg er informeret, så skal stelændringer kun sikkerhedsgodkendes ved syn.


  • #7   24. jun 2015 Du skal selv dokumentere at stellet overholder kravene til at blive sikkerheds godkendt - det er ikke synsmanden der skal sikre det.

  • #8   24. jun 2015 Skærer du i stellet, får du det aldrig godkendt. Det er ejers pligt at oplyse synsmanden om ændringer.

  • #9   24. jun 2015 Skat interesserer sig næppe for en 83 Suzuki og det du vil lave, er under bagatelgrænsen.
    Lav det ordentlig, ingen klamp svejsninger eller andet brok osv. så får du ingen problemer med synshallen.
    Husk, regler og alt på skrift kan gradbøjes og tolkes.


  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #10   24. jun 2015 Tak for input folkens..
    Giver nogle gode overvejelser!


  • #11   24. jun 2015 Fakta er at det er en jungle uden lige. Folk har 1000 forskellige opfattelser af hvad man må og ikke må, fordi SKAT ikke evner at melde klart ud!
    Jeg var nødt til at revurdere min opfattelse sidst jeg ville svare på en tråd herinde. Mit svar plejer bare at være: det må du ikke!
    Men her er alligevel en mc smidt sammen af mange forskellige ting, som er indregget og korrekt synet gennem SKAD:
    https://www.facebook.com/henrik.silword/videos/vb.812113770/10153234005468771/?type=2&theater
    Så: hvis du vil være sikker på det du laver er ok, SKAD. Ellers gør som de fleste, lav det og skid på SKAT og syn...


  • #12   25. jun 2015 #11
    Det er et rigtig godt eks. du henviser til.
    Magnahenriks "Ducton" er lavet perfekt, dvs. uden klamp og andet brok, og når det så samtidig er en ældre mc, så kan den også synes og godkendes uden problemer.
    Så intet er umulig, for den der har viljen og evnerne smiley


  • Steffen  H
    Steffen H Tilmeldt:
    apr 2015

    MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 57
    #13   25. jun 2015 Ja det er et rigtigt godt eksempel på at tingene kan lade sig gøre..
    Hmm som så mange andre herinde og de super folk i SKAD som kæmper for frihed til at bygge om, så er jeg også træt af de hyper komplekse og ukonkrete regelsæt på området.
    Spørgsmålet er om det kan betale sig at gå igennem hele den mølle for en gammel Suzuki.. Man fristes næsten til civil ulydighed for at protestere, men det nytter nok ikke i længden..
    Men mange tak for jeres input!!


Kommentér på:
Afgift på cafe racer/brat

Annonce