{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.140 visninger | Oprettet:

Cafe Racer projekt {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Jeg står og overvejer et Caferacer projekt. En total ombyggelse af en XS400 Yamaha (ønsker mig lidt en som på billedet)

Derfor vil jeg gerne spørge jer om et par spørgsmål smiley

Hvis man har MC'en - hvad skal man ca forvente at bruge på sådan et projekt? bare et slag på tasken ? smiley

og er der noget særligt man skal være opmærksom på - ny afgift eller andet?

Håber i kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cafe Racer projekt
  • #1   22. sep 2013 Man skal gøre sig klar på at blive stoppet en del smiley men ja man skal jo typisk skære lidt i stellet osv. Men spejle blink osv må man gerne rive af. Tror det vil koste en 15000 ca smiley kan også laves for 5 og 50. Men tror den typiske budget racer vil ligge på 15 eksl cykel?

• #2   22. sep 2013 Lige den der kan klares for få tusinde kr n

• #3   22. sep 2013 Jesper - forklar venligst smiley

• #4   22. sep 2013 Jo mere du selv kan, hvor billigere bliver det.
    En Cafe racer laver man, fordi man ikke kan lade være og ikke pga. fornuft smiley

• #5   22. sep 2013 eller man laver den fordi man ikke har råd til de manglende dele.....

• #7   23. sep 2013 Man syner da bare cyklen inden man bygger, men vil man sælge skal man lige tænke over hvor meget man bruger en vinkelsliber..

• #8   23. sep 2013 du kan sagtens syne en caferacer,du kan lave meget om indefor lovens regler.

• #9   23. sep 2013 Torkild (Haderslev) ........Fordi man ikke har råd til de manglende dele ?????
    Her er det du bliver nødt til at forklarer dig.

• #10   23. sep 2013 Lige præcis den på billedet kan laves for få penge...modellen er en xs 400 se og det meste på cyklen er stadig originalt.
    Du skal have bagende inkl. sæde, fodhvilerkonsoller(tilbageflyttersæt), forrør er nok stadig originale, men modificeret med forlængelse og vippet opad for at vinkle de uoriginale potter og derudover er sidedækslerne skiftet ud til noget finmasket hulnet/hulplade. Bortset fra det, ser forskærmen heller ikke originalud, eller så er den også modificeret og så skal skidtet jo males og poleres eller hvad man nu lyster...
    Bagenden er ikke så lang på cyklen originalt, så vælger du et sæde som det på den viste, så tror jeg ikke du behøver at skære noget...
    Som Ole er inde på, så afhænger prisen på en sådan ombygning meget af hvor meget du selv kan lave...der skal jo laves nye ledninger til lygter, bukkes beslag til sæde og lygter, svejses forrør osv...dette er ikke noget der koster hvis man selv kan lave det, men det tager tid og skal man til at betale for andres tid, så koster det pludselig...

• #11   23. sep 2013 husk efter "ombygningen" at sætte den i markedet til minimum 3 x prisen smiley

• #12   23. sep 2013 En Cafe racer i den stil du viser eller som fx min koster ikke ret meget at lave. Konceptet er netop at man laver så meget som muligt selv. Et par tusser incl maling.
    Skal man have færdiglavet sæde og tank og alt skal være perfekt, kan det sikkert sagtens blive til 20k.

• #13   23. sep 2013 Du kan se den jeg er ved at bygge (fotoalbum). Den har kostet 1000kr i indkøb, jeg laver alt selv ud over sandblæsning og pulverlak... Jeg forventer ikke at det kommer til at koste over 5000kr sammenlagt.

• #14   23. sep 2013 hehe jeg kan ikke forstå der er så stor modvilje mod cafe-racer, med alle mulige åndsvage kommentarer. MEN den mere tossede stil som streetfighter, der total ødelægger køreegenskaberne på en fed race-bike, der bliver ikke rakket ned på.....Hvorfor?

• #16   23. sep 2013 fordi folk alligevel ikke kan styre en racer tilføjet café eller ej , café er bare oldschool streetfigtere med lidt mindre tysker og mindre koffein smiley , mere sukker og fløde

• #17   23. sep 2013 smiley cafe, fighter eller andre ombygninger, handler jo idag stort set kun om at lave noget specielt om individuelt, for det nemmeste er jo bare at købe en ny bike, der idag er så gode at man ikke kan gøre det bedre selv. Men denne modvilje forundret mig

• #18   23. sep 2013 Og det er bare dejlig med sukker og fløde smiley glæder mig til at se dit projekt. Mht stumper osv er du velkommen til at kontakte mig hvis min hjælp kunne bruges. Har været hele rumlen igennem med dele osv smiley

• #19   24. sep 2013 Tak for det Dennis S. Jeg er dog stadig i overvejelses fasen. smiley

og tak til alle jer andre for indput - keep them comming smiley

Kommentér på:
Cafe Racer projekt

Annonce