1.958 visninger
|
Oprettet:
Cafe racer projekt {{forumTopicSubject}}
Hej folkens
Jeg har købt en honda cb 750 fra 1982 til et caferacer projekt der gerne skulle ende til sommer;)
jeg havde lidt en ide om og montere clamp on filtre på kabu, men er blevet frarådet det på det kraftigste! hvad er jeres erfaring? og skal man ikke dyse dem om?
En lille bøn, til jer som har/er igang med et cafe racer projekt, hvad sider bestiller i jeres junk fra!? sådan mere med et henblik på pålidelige sider som i har gode erfaringer med...
Mvh Flemming
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.060
aug 2009
Følger: 31 Følgere: 30 MC-er: 4 Emner: 386 Svar: 2.293
Bestiller fra http://www.ebay.co.uk/ og man kan sætte indstillingerne så det er placeret i EU.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Men det er da muligt at en japaner er mere sart end en ældre bimmer
Google honda cafe racer så vælter det op med links til alverdens herligheder.
På gul og gratis er der et muscle kit til Honda til salg. En nem måde at få både tank og sæde udskiftet på.
Go´fornøjelse med projektet.
maj 2006
Følger: 18 Følgere: 765 MC-er: 20 Emner: 287 Svar: 1.846
Det er godt nok 'kun' almindelige reservedele. Ellers så er der mange dedikerede cafe racer sider. Jeg tilpassede selv et ducati racer sæde (a la 60'er racing) på min cb400f
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
e-bay syntes jeg ikke lige jeg kan finde noget!?
Niels: jeg havde regnet med og bruge det gamle sæde, mere den her stil
http://www.google.com/imgres?q=honda+cafe+racer+bol+dor&um=1&hl=en&client=safari&tbo=d&rls=en&biw=1278&bih=664&tbm=isch&tbnid=ntcVi15goMx08M:&imgrefurl=http://www.bikeexif.com/cb900&docid=FyEsdATgjauzHM&imgurl=http://www.bikeexif.com/wp-content/uploads/2010/08/cb900.jpg&w=625&h=417&ei=31uqUNS9CMjrsgav04C4DQ&zoom=1&iact=rc&dur=292&sig=109903010985450375315&page=1&tbnh=141&tbnw=204&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:71&tx=175&ty=53
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
jan 2008
Følger: 15 Følgere: 19 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 846
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 10 Emner: 68 Svar: 450
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Sidste gang jeg virkelig gik op i at indstille en kaburator med et mere åbent filter end originalen var på en lille Suzuki RMX knallert. Jeg brugte vel et sted mellem 5 og 10 timer, men så skulle man også bare kigge på kickstarteren og så startede den. En dygtigere person end jeg kunne selvfølgelig gøre det meget hurtigere, men min pointe er bare at tager man sig god nok tid, så mener jeg ikke det er noget problem
Men jeg ville altid dyse op hvbis jeg satte et åbent filter på. Ellers får man en tyndere blanding, hvilket giverm ere varme og større slid på motoren.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Der sidder også vakuum karburatorer på min, og jeg har ingen problemer hverken med bundtræk eller topfart.
Husk nu, Cafe racer har ikke noget med fornuft at gøre, det er noget man laver med hjertet
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.060
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Alt andet lige........ større masker (som i de små metalfiltre) = større partikler ind = større slid. Det kan vel ikke være anderledes............
Men bevares der er da en del der kører med dem og som jeg formoder er tilfredse.
Mikkel skriver: "og det holder sgu bare at man kan "vaske" dem og bruge dem igen og igen"
Hmmmm personligt kan jeg bestemt ikke se det er lettere end at skifte filterindmaden i mange luftfiltre. Snarere tværtimod er det mere bøvlet. Der er dog også andre originale filtre som har vaskbar indmad som kan bruges igen og igen, så i de tilfælde er det vel næsten det samme. De har betydeligt bedre filtrering end de små K&N så der går naturligvis lidt længre tid med vaskeprocessen.....
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Du skrev: ” Jeg sagde heller ik' at det var nemmere at skulle vaske dem end at skifte dem ud”. Det har du ret i, men det var sådan set heller ikke det jeg mente. Jeg forsøger at finde nogle argumenter for at skifte til clamp-ons og der nævnte jeg et par ting.
Jamen jeg har skam stor respekt for "personligt går jeg ind for "genbrug" eller ihvertfald så lidt "brug, smid ud og bare køb noget nyt" så mulig."
Desværre har jeg ikke en livscyklusvurdering af begge processer lige ved hånden, så på en eller anden led kan du godt kalde det gætværk og så kan vi lade det være op til den enkelte at vurdere kommentarerne, men om du vasker de bedre originale filtre (dem der er beregnet til det selvf) eller de andre KN/DNA giver nok nogenlunde det samme, men genbrugstanken er ihvertfald ens.
Hvis man så i stedet skal foretage en vurdering af udskiftning af relativt billige men langt bedre originale papirfiltre (som jeg mener også må sidde i en 82 cb 750) eller vaske genbrugsfiltre der i nogle tilfælde har filterolie på sig og derfor SKAL rengøres med et opløsningsmiddel, så mener jeg miljøproblematikken omkring dit genbrug begynder at vælte. Jeg går ud fra at din genbrugstanke primært er en blanding af miljøhensyn og økonomi. Og det man da godt lave en lang snak ud af, men det var sådan set ikke min intention.
Jeg var lige inde i forsøg på at finde ud af, hvad du evt. eksakt henviser til men mine IT kompetencer slog desværre ikke til i DNA´s noget besværlige søgemaskine, så det lykkedes ikke at finde filtrene til CB 750´eren.
På KN´s side gik det meget lettere, men selve modellen gav lidt problemer. Jeg gætter på det må være det her vi taler om så:
http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RC-0984 http://www.knfilters.com/search/applications.aspx?Prod=RC-0984
okt 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 6
modtager gerne hjemmesider eller steder man kan finde dele til projektet. Jeg er fra Århus området, Så vidt jeg ved er der ikke nogle steder i omegnen man kan købe sit junk.!?
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Som også et par andre har skrevet, så har jeg ikke særligt gode erfaringer med clamp-ons, men det udelukker bestemt ikke at andre der har erfaring med nogle af de mange filtre kan have "gode" erfaringer. Men hvad er "gode" erfaringer?
De få gange jeg har haft med clamåp-ons at gøre har der skullet omdysses, men det rører ikke ved de faktum at de metal-KN-filtre (muligvis ældre typer?) jeg kender har større maskestørrelse og dermed dårligere filtrering. Men nogle mennesker er ligeglade med dette og det merslid det medfører i motoren og den holdning er der mange der lever med *S*
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 72 Svar: 868
Cafe racer projekt