1.264 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

små rystelser ved 80 kmt små rystelser ved 80 kmt

Hej jeg har lige købt en ninja 250 hvilket har været en drøm i lang tid. men har måske et problem. er ikke helt sikker på om det er skidt eller godt, men når jeg kommer op på en 80 kilometer i timen, så begynder den og ryste lidt i bagenden, en gang i sekundet. Hvad kan dette skyldes?

den er købt uden garanti fra forhandleren. fandt ikke ud af det ved prøve turen da det var nogle små veje hvor jeg ikke kunne køre i længere tid. men da jeg skulle hjemad med den kunne jeg merke det. på mortorvej er der intet problem.

nogen de har en ide om dette?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Min tørretumbler skal tilsluttes en kontakt. Den skal løftes ned af vaskemaskinen og løftes op igen. 800 kr.
  • Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  små rystelser ved 80 kmt
  • #1   20. mar 2015 Kan evt. være et stift kædeled, dækket der ikke sidder helt ordenligt på af en eller anden grund.
    Jeg ville nok starte med at tjekke afbalanceringen af baghjulet og tjekke om evt. bagsvinger sidder som den skal dvs. om skruer osv. er spændt nok.

• #2   20. mar 2015 tilykke.

og
    som skrevet, og start med det simple, spænd, dæktryk , afbalancering osv osv,

mvh

• #3   20. mar 2015 www.youtube.com/watch?v=CnkFgjI9Cxo

• #4   20. mar 2015 Lyder som en go ide. ville egentlig også gerne have nogle andre dæk på har hørt dem der IRC Er livsfalige. har hørt at bt 45 skulle være de bedste?. Så skal ligge chekke dækket og kæden det tror jeg hvis godt jeg kan finde ud af. gjorde det på min ybr 125. Tak må da lige kigge på det der og ellers må jeg jo køre en tur ud til en eller anden der har mere forstand på det end mig XD

• #5   20. mar 2015 Tusind Tak ellers ^_^ så må jeg lige se hvor jeg kan få sådan noget udstyr XD

• #6   21. mar 2015 Mig bekendt kan forhandler ikke sælge uden de 6 måneders garanti. Ret mig hvis jeg tager fejl.

• #8   21. mar 2015 Dit baghjul tager ca 11 omgange i sekundet ved 80 km/t

• #9   21. mar 2015 Ved salg til private, kan en forhandler ikke komme udenom reklamationsretten. Garanti er noget han selv vælger at give.
    Men DR der noget galt med MC'en indenfor de første 6 måneder, skal forhandleren kunne bevise, at den fejl ikke var til stede da man handlede.

• #10   21. mar 2015 Trådstarter. Du piller ikke selv ved den mc. Kør den til forhandleren og henhold dig til reklamationsretten. Du har ikke garanti men reklamationsretten kan han ikke skrive sig ud af. Kun hvis du selv piller kan han nægte at lave noget.

• #11   21. mar 2015 må også støtte op, om at du går til forhandler, og ikke selv begynder og rode med den.

mvh

• Gert B
    Gert B Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #12   21. mar 2015 Tænker lidt, hvis den er købt 10.000 kr billiger uden garanti, skal forhandleren så hænge på den, er det rimeligt ?

• #13   21. mar 2015 Gert. Det er der så ingen der VED om den er. Og uanset hvad så er det sådan loven er skruet sammen. Så JA, det er rimeligt.
    De fleste forhandlere sælger gerne uden garanti. Det er HELT normalt. Men det ER så også fordi at reklamationsretten mere eller mindre giver forbrugeren et halvt års "garanti". Selvfølgelig ikke helt, men det er så tæt på som det kan komme.

• #14   21. mar 2015 Ja ok . ja jeg har købt den der ninja ved expedit. og ja på regningen står der -10000 uden garanti men hvis købeloven siger at den skal være i orden må jeg da lige køre ud med den igen på mandag eller skal jeg ringe til dem idag?

• #15   21. mar 2015 Jeg ville bare kører derud mandag.

• #18   21. mar 2015 ja jeg kører nok derud mandag så og hører ham om han ikke lige gider tage et kig på den. Og i er hunred på at købe loven giver de 6 måneder?

• #19   21. mar 2015 Jeg synes set ud fra et moralsk synspunkt. At hvis man har aftalt en rabat mod at give afkald på enhver garanti, så er man et sølle menneske hvis man aligevel vil have garanti. Blot fordi loven er så tåbelig skruet sammen at man har ret til det...

Vi er mænd. Og et ord er et ord !

• #20   21. mar 2015 Brian S: Nu står annoncen så omvendt. At man kan købe sig til garantien for 10.000kr ekstra. Der er altså ikke tale om, at man har aftalt at give afkald på noget. Man vælger bare at købe motorcyklen uden at tage imod tilbuddet om garanti, for at nøjes med reklamationsretten.
    Personligt synes jeg det er langt mere sølle, når en forhandler prøver at undgå lovgivningen, i håb om at køberen ikke kender sine rettigheder.

• #21   21. mar 2015 @jesper.

Det kommer 100% an på situationen.

At snyde nogen er ALDRIG ok. Men hvis 2 parter aftaler at omgåes gældende regler ( med klar fordel for begge parter) så er det IKKE ok at den ene part bagefter snyder, blot fordi den lovgivning de har aftalte at se stort på. Nu kan give ham et økonomisk boost.... Det er her mænd bliver til kællinger !!!! Og det er og bliver aldrig ok...

Mvh Brian smiley

• #22   21. mar 2015 Der er jo tale om to vidt forskellige ting når vi taler garanti og reklamtionsret.Jeg kan sku godt forstå at en forhandler onsker merpris for noget med garanti på. Men derfra til at give afkald på sin reklamationsret er der godt nok langt vil jeg mene.

Men okay, nu er det jo også sket for en anden og ikke en selv. Så nu har man da muligheden for at lege moralens vogter.

• #23   22. mar 2015 For nogle år siden bemærkede jeg på min Kawa GTR 1000 at når jeg passerede
    150 km/t - møder kl. 04.00 på Avedøreholme/Hvidovre, lå på 170-80 hver morgen
    fra Tølløse - at motoren begyndte at ryste, når jeg gik under 150 holdt det op.
    Efter et par dage måtte jeg stoppe ved en forhandler og spørge hvad det mon
    kunne være, det tog ham bare 10 sekunder at svare på det, fordi du kører med
    nedslidt fordæk, ja det var total nedslidt, efter jeg fik nyt dæk på forsvandt det.
    Da kan man bare se, man bliver lidt klogere hver dag.
    mvh
    Gut

• #24   22. mar 2015 nu er midt fordæk også lidt neslidt, det kunne værtfald got se bedre ud. men ville egentlig også genre have nogle andre dæk på end dem der kinojser dæk der IRC. jeg tar ned til ham i morgen og finder ud af noget.

Kommentér på:
små rystelser ved 80 kmt

Annonce