2.834 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
MC rul; hvor mange HK går til spilde i drivlinen? MC rul; hvor mange HK går til spilde i drivlinen?
Hej. Jeg har kørt min cykel til rulning, en 155 HK '94'er 1100 Gixxer. Mest for at få en fornemmelse om motorens tilstand generelt - ikke for tuning. Er der nogen, der har nogen ide om hvor meget jeg kan forvente, hvis alt går godt? Læste engang på motorcyclereview.com at man havde målt 133 HK på hjulet og det svarede efter deres udsagn meget godt til de 155 HK Suzuki havde angivet, den skulle have ... Men det lyder da af meget tab (?) - eller hva'?
0 synes godt om
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 280
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Mine personlige erfaringer:
Cbr600f2 100 HK std. Eftermonteret shark komplet udst. Og kn- filter gav til hele 93 HK. På lakrids.
Suzuki hayabusa, 175 HK std. Med 4-1 akraprovich 157 hk på hjul, efter ændring i ecu, blev det til 163,5
R1 turbo 182,5 ved 0,5 bars ladetryk, 216 HK på hjul med 0,7 ca... ??
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.389
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 374 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.679
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
Motor hk 98
Dæk hk 84 std
Diverse mod hk 94 på dæk
jan 2006
Følger: 38 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 85 Svar: 2.188
Rullefelt viste 178.8 HK.
Den står helt originalt og med standardpotter.
Der kan være et stort tab, hvis kæden ikke er justeret rigtigt.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
De opgiver efter normale normer (Som alle andre også gør) til 193 Hk på HP4'eren på krumtappen.
Virkligheden er så bare de "kun" måler 167 ægte BHP i deres motor test bænk. Ret tankevækkende...
Effekt skal måles, ikke beregnes som de "anekendte" rullefeltet gør.
I dk står der pt 6 bremserullefelte, der rent faktisk kan måle BHP. De er så heller ikke kendt for at gøre kunder glade. Effekten vil typisk lige ca 20% under eks hvad et DynoJet 250 eller MJP grillbar's rullefelt viser.
Bremse rullefelte adskilder sig, ved at bruge en fysisk målt vægt. Motoren bliver belastet med, og der ud fra kommer effekten.
grillbar's metoden er man har, noget vægt i en rulle man så beregner, accelerationen på.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det er ikke korket, en negativ måling ophæver den slag.
Transmissions er IKKE lineær, så den skal måles for at giver det rigtig.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
apr 2014
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 3
feb 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 6 Svar: 293
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Som jeg skrev før, så skal der faktisk to målinger til. En positiv (Den som man normal ser) og en negativ. De to test bliver i praktisk, lavet i et hug. Men når de er lagt sammen, så har man en meget stabil måling, der modvirker:
- Dæk tryk
- slidt kæde mm
- temperatur i transmissionen
- osv
Hvorfor der så, er så mange amatører. I denne verden der, ikke fatter det. Det er sku mig en stor gåde. Selvfølgelig forsvinder en stor del, af de snyde faktor nogen benytter sig af.
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
MC rul; hvor mange HK går til spilde i drivlinen?