1.689 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

SUK! en tur i asfalten SUK! en tur i asfalten

Så blev det min tur. Har lige skiftet bagdæk på TL'eren til pilot road 3. Aller første sving forsvinder bagdækket under mig med omkring 20 km/t. Har knækket forbremsegreb, højre fodhviler, blinklys vindskærm og ridset min udstødning. Heldigvis skete der ikke noget med lakken.

Når jeg har fået skiftet alle stumperne tror jeg, at bagdækket får en tur med et stykke smergellærred eller har i andre ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SUK! en tur i asfalten
  • #1   27. mar 2014 Uha den er ærgelig smiley

Jeg havde nok tørt det af med bremserens ved skift - Ja gå bare amok over det, men det affedter på fuld smadder..

• #2   27. mar 2014 Træls! Håber aldrig jeg skal opleve dette.

Nu vi er ved emnet:
    https://www.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

smiley

• #3   27. mar 2014 ØV ØV men du er desværre ikke den første som har måtte prøve den tur,

• #4   27. mar 2014 Stol aldrig på noget der er fransk

• #6   27. mar 2014 Smergellærred. Hjælper ikke en skid. Dækket skal varmes ordentligt op. For at silicia blandingen opnår det ønskede greb.

Det andet hjælper intet

• #7   27. mar 2014 Benytter lige tråden til at stille en relevant spørgsmål;
    Om en time skal jeg hente min SV'er fra værkstedet hvor den har fået monteret nyt for- og bagdæk. Denne tråd har fået mit hjerte helt op i halsen!
    Handler det blot om at dækkene skal varmes op en enkelt gang før man kan køre "normalt"? Eller er der et ca antal kilometer man skal køre "glatføre-forsigtigt"?

• #8   27. mar 2014 Hvis det er dæk i en ordentlig kvalitet som f.eks Bridgestone eller Metzler er det bare at køre, men hvis det er Michelin eller Dunhop skal de lige motioneres lidt inden de bider

• #9   27. mar 2014 Synes også mit Heidenau K60 var super glat i begyndelsen og jeg kørte meget forsigtigt. Efter et par 100 kilometer var det fint og har ikke tænkt over at det var glat siden.

Tror ikke du behøver have super paranoia, bare kør forsigtigt til at starte med.

• #11   27. mar 2014 Ud og lav en brænder inden du smutter på bakken. så binder det fint smiley

• #12   27. mar 2014 Altså jeg har kun rigtig gode erfaringer med road 3 - men de er, lige som alle andre dæk, glatte i starten, så man skal squ køre forsigtigt de første km.
    Bridgestone T30 har jeg til gengæld kun dårlige erfaringer med, men det er jo nok en smagssag, men jeg vil ikke give Michelin skylden for noget, det kunne være sket med alle mulige andre dæk!

• #13   27. mar 2014 Tak for rådene. Så kommer der lige et uddybende spørgsmål.

Når nu jeg køre rundt på mit nye dæk. Hvornår er det så varmt? Jeg kan godt køre en tur på et par hundrede km på motortvejen, men hvad så når jeg fiser rundt med knæet i asfalten? Er siderne af dækket ikke stadig lige så glat som nyt når jeg kun har kørt på midten?

• #14   27. mar 2014 Op i fart, brems, op i fart brems (alt sammen roligt) så kommer der varme i lortet. Kør som om at det er pisseregnvejr de første 100 km.
    Sådan gjorde jeg med mine Pilot Road 3.

Og ud over det - så op i røven med ridser så længe du er ok. Ridser ser man alligevel ikke, når man ruller derudaf - resten kan skiftes (greb og fodhviler) smiley

• #15   27. mar 2014 Jeg har prøvet det samme med et Metzler, jeg lavede en "brænder" på en grusvej og har ikke mærket noget til det siden. Det var bare mig der var meget forsigtig når jeg kom til en rundkørsel........

• #16   27. mar 2014 sur røv.

...

godt der ikke skete noget med dig .

mvh

• #17   27. mar 2014 Pis! jeg føler med dig! det lykkedes mig den 3 marts.. at hoppe halvt op på mcen.. mit bukseben satte sig fast på en eller anden måde... således jeg fik overbalance og væltede.. ødelagde højre side... udstødning, fodhvilere bremsegreb, kåbe osv osv... + jeg scorede en skulder der gik af led :C... jeg havde kun lige fået den ud fra opbevaring Lol.

• #18   27. mar 2014 Jeg var hos en tidligere roadracing køre sidste år for at få skiftet dæk på sv'eren.

Han har kørt på højt plan både i dk og udland.

Han tørrede dækket af med rensebenzin for at fjerne den glatte overflade.

• #19   27. mar 2014 smiley Dækvarmer på hvis du har sådan nogle ellers en tur ud på motorvejen også lige køre en 50-60km og vend om og kør hjem igen så er de klar og selvfølgelig skal man lige passe lidt på når man har fået nye dæk men mange her inde har en tendens til at skrue det op så folk dårligt nok tør køre med nye dæk smiley
    Hmm måske der er en forretning i at sælge dæk der har kørt 2-300 km smiley

• #20   27. mar 2014 kør med 25 % dæktryk 5 km så er dækket blevet varmet op smiley

• #22   27. mar 2014 tja, martin, eller også er karkassen gået i stykker
    1-0 til Don T smiley

• #23   27. mar 2014 Tak for alle rådene. Jeg har skiftet dæk flere gange på mine tidligere mc'er uden der har været sådanne situationer. Den tog bogstavlig talt røven på mig, men skidt med det. Jeg tager ud på motorvejen på 50-60 km med 25% mindre dæktryk og sjaskvåde af bremsevæske og laver brænder i gruset imens jeg accelererer og bremser og bander franskmændene langt væk.

vi ses derude.

• #24   27. mar 2014 husk at hælde rensebenzin ud over bagdækket inden du laver "brænder" det gir go varme smiley

Kommentér på:
SUK! en tur i asfalten

Annonce