{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.681 visninger | Oprettet:

Leasing af nummerplade {{forumTopicSubject}}

Har brug for lidt hjælp til at forstå hvordan det hænger sammen.. Evt et godt firma hvor man kan lease en plade nogle måneder til sommer også...

Forstår ikke helt ideen i leasing. På min bil f.eks fandt jeg ud af jeg kunne lease den for 7000kr pr md og bagefter skulle jeg købe bilen af firmaet eller sælge den til tredjepart til en pris der lå 100000kr over hvad sådan en var værd. Resultat: jeg købte en selv.

Men nu står jeg med en mc der nok er mest relevant at sælge i udlandet hvis jeg vil af med den og tænker derfor igen på leasing.. Men er naturligvis ikke interesseret i at give hvad der svarer til at afbetale motorcyklen MED afgift i løbet af 3 år, og vil heller ikke skulle købe motorcyklen tilbage af et firma til 50% mere en den er værd..

Så... Er leasing bare noget uigennemskueligt skidt hvor man bliver snydt for sine penge, eller findes der rent faksiks et sted hvor man kan få plader på sin mc i 3 måneder uden større problemer og til rimelige penge?`

Kom frisk! Alllan smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leasing af nummerplade
  • #1   18. dec 2013 Du kan lease den af SKAT, for omkring 590kr. i engangsudgift og et fast årligt beløb, der afhænger af cyklen.......

  • #2   18. dec 2013 Køb noget du har råd til afskrivningen på smiley LOL Et leasing firma har også en bundlinje... og de gør det jo ikke uden at skulle have noget for det.
    Men i og med nogle biler f.eks. har store luksusbiler jo en massiv afskrivning over de første par år. Der kan leasing være en fordel.

    Men forstår ikke, du vil sommerlease en plade til din mc, - som er for god og sælge også købe en med afg.? Der findes ellers mange fornuftige knallerter til en billige penge. Det er købers marked.

    Ved ikke mere om det leasing andet end jeg har en ide om at det i mange tilfælde er dyrere i længden. Men man undgår måske evt. en afskrivning på afgiften.


  • #3   18. dec 2013 tror faktisk de fleste huller blev lukket af skat, så det vist kun ved temmelig dyre køretøjer det kan betale sig, som jeg har forstået det .

    mvh


  • #4   18. dec 2013 Jeg forstår det sgu heller ikke i detaljer - men i praksis i dag er det vist kun meget dyre køretøjer, hvor det kan betale sig

  • #5   18. dec 2013 Sagen er ikke så entydig..

    Nogle biler, kan ganske enkelt ikke finansieres idag, da det idag skal være en UP eller andet pisse kedeligt, for man kan få en ordentligt finansiering.

    Og en 4-10år gammel tysk kvalitetsbil med en fornuftigt motorisering, er ikke altid nem at finansiere/forrente.. og i mange af de tilfælde, der er leasing løsningen.

    En motorcykel der kun bruges 5-6måneder om året, er selvskrevet til at køre på leasing..

    Men når det nu er sagt, så kan du ikke "lease pladerne"... leasing er langtidsleje, og du kan ikke leje noget du selv ejer...


    Allan: Jeg sender dig lige mit nummer..


  • #6   18. dec 2013 Den med at lease af skat skal da lige undersøges, tak.. smiley

    Jeg HAR købt noget jeg har råd til afskrivningen på!! Min Puch Maxi og min Vespa Ciao smiley !! Jeg er ikke ude efter noget som helst fornuftigt til billige penge, det skal være så ufornuftigt som overhovedet muligt for at være sjovt. Tror også leasing er dyrere i længden, for firmaet skal jo også tjene som du siger..

    Busa, det er i hvert flad hovedsageligt biler til 750000 og mere der bliver leaset så du har nok ret..


  • #7   18. dec 2013 Søren er enig med Busa kan jeg se smiley

    Tak Morten, det lyder godt. Vil lige ringe til dig en af dagene så smiley


  • #8   18. dec 2013 Det kan betale sig, allerede fra 250.000kr hvis du er 35+

    Er du under 30, kan selv en fireblade til 100K betale sig at lease..


  • #9   18. dec 2013 Nej det er ikke biler til 750K...

    Allerede fra 250.000kr kan det betale sig.. når jeg er til bage i DK, skal jeg nok sætte regnestyket op...


  • #10   18. dec 2013 Leasing kan betale sig i rigtigt mange tilfælde, ikke mindst hvis man hellere vil have en 5-8år gammel luksusbil, end en ny pis-æske ala UP, etc...

    Finansierings selskaberne vil ikke have noget med finansiering af biler ældre end 6 år at gøre nu om dage, og de tager nogle rimeligt voldsomme forrentninger for det

    Nu laver vi et regnestykke..

    Tallene for afskrivning er baseret på:
    ftp://87.48.155.100/Brugtbilanalyse_firma_og_familiebiler.pdf

    Den er fra 2010, og i mellemtiden er finansiering, af ældre biler, blevet endnu dyrere, med mindre man kan låne pengene i pbanken, med sikkerhed i hus eller lign.

    Men skal man bare ud og optage et billån, så er det altså dyrt, hvis ikke endda umuligt på en ældre luksusbil, og nu gider vi alle jo ikke køre UP, eller lign pis-æsker.

    Bilen koster 150.000kr, det er en Audi A6 2.4V6, den har kørt lige omkring 180.000km.

    Diba Finans:

    Udbetaling: 38.000kr
    Md. Ydelse: 2668Kr.
    Rente: 12.19%

    I Henhold til analysen, vil bilen over 4 år tabe 95000kr i værdi, så lad os antage at det afskrives ligeligt over årene.. Det giver et værditab på 23750kr/året.

    Efter 2 år, har du i alt indbetalt: (38000+24x2668) 102032kr. og restgælden er 80000kr.. Bilen forventes at kunne indbringe 100.000kr. Dvs, det har kostet dig ca.82000kr i finansierings udgifter, og afskriving at eje denne bil, det er nok ikke ved siden af. Det er ved 20.000km, omkring. 2.20Kr/km.. lidt under det analysen forventer.

    Havde du leaset bilen:

    Bilens pris: 60000kr u/afg. forventet afg. Kr.90000

    Udbetaling: 32000kr.
    Md. ydelse: 2100kr.
    Restværdi: 38000kr..

    Hvis du er ligeglad, kan du bare aflevere bilen, men får vi mere ind, end de 38000kr for bilen, får du jo dem tilbage i dit depositum.. Men dyreste mulighed. Så har 2 år kostet dig:

    32000 + 24x2100kr = 82400kr. som DYRESTE løsning,holder du den pænt, og vi kan sælge den for mere end de 38000kr, har det jo været billigere..

    Så allerede ved 150.000kr går det lige op.. lig dertil at forsikringen er billigere på en flexleaset bil, og her har vi slet ikke snakket om, om DIBA overhovedet vil finansiere bilen.. de er blevet MEGET skrappere...

    Men fra 150.000kr der går finansiering og leasing lige op.. alt derover, er billigere på leasing..


  • #11   19. dec 2013 Vil man også gerne køre nye cykler er det jo også en genial ide da markedet svinger sindsygt meget. Leaser kender du dine udgifter og aflevere bare retur når perioden er slut.

    Og typisk når dansker finansiere vil de have så lave mådenlige ydelse som muligt og det resultere tit og ofte i at det lort man har købt i teorien aldrig blir ens egen før den er solgt ergo en meget dyr form for ejerskab som Faktis aldrig var din


  • #12   19. dec 2013 Leasing er (som Morten også skriver mellem linierne) kun for relativ dyre køretøjer som man ikke har råd til, og derfor er nødsaget til at låne... Hvis man har pengene kan det ikke betale sig, før vi snakker virkelig pebrede køretøjer med et seriøst værditab..

    Hvis man kun handler for de gryn der er i pungen slipper man for en masse problemstillinger ( og udgifter smiley )


  • #13   19. dec 2013 @Morten: Du er guld værd for disse forums, godt nogen tager sig tid til at forklare, frem for at komme med åndsvage og tit ikke relevante kommentatere til ellers fornuftige indlæg.

  • #14   19. dec 2013 TJaaa.. Nu er det jo lige i denne sag ikke et spørgsmål om at handle for mere end man har råd til, men mere om at KUNNE handle igen bagefter. Nogle mc har et større marked i udlandet, så det kan være et spørgsmål om at bruge nogle penge på at lease og så kunne sælge den uden afgift igen engang.
    Men det er jo ikke umuligt det bedste er at sætte plade på og så køære afgiften retur når den engang skal videre...


  • #15   19. dec 2013 Alle de gammel kloge jyder det spare op til alt og køber kontant. Hvis ens drøm er en pangali. Hvorfor skal man så være over 60 før man får råd til og købe kontant??

    Og som før nævnt de fleste der laver lån når jo aldrig og betale dem ud før de sælger cyklen.

    Leasing til private ville jo ikke være et hit hvis ikke der var bare en smule fornuft i det. Og man kan jo ikke sammenligne et kontant køb med en leasing det gir jo sig selv.


    Har selv haft leaset 8 biler over de sidste 6 år. Kun en af dem vær lavet dumt så der fik jeg ikke min "udbetaling" tilbage. Og det var Mercedes der var lidt for hurtige på tasterne og mig der ikke læste papir .
    Jeg har så kun haft financiel leasing. Og ikke flex eller helt normal leasing

    Det vil sige jeg har altid købt bilerne fri efter 4 år og solgt uden problemer til forhandler eller private uden og sætte penge til


  • #16   30. jan 2014 Thomas: hvordan funker det med at lease af skat ???? Mvh Frank

  • #17   31. jan 2014 Frank: det var en joke. Du kan ikke lease en plade af skat.

    De 590kr referere til vægtsfgiften for mc.

    Jeg har ovenfor beskrevet hvad det ca koster. Arbejder med det her til hverdag.


  • #18   31. jan 2014 Hej Morten
    ok... takker ... ja de 590 i reg var jeg med på .den anden havde jeg ikke lige fanget. Men tak for svaret smiley


Kommentér på:
Leasing af nummerplade

Annonce