3.201 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 115 Svar

Mc til pige Mc til pige

Hejsa

Jeg er næsten færdig med at tage kørekort til mc og er lidt i tvivl om hvad jeg skal købe. Jeg har kigget utrolig meget på Suzuki gsx 750f, da jeg blandt andet har hørt at den er nem at sænke og en nem cykel at starte på. Den er også fornuftig i pris for en nybegynder.

Håber at der måske er nogen som har nogle gode erfaringer med denne mc.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mc til pige
  • #2   30. aug 2013 Ja vi skal lige ha højde og bryststørrelse før vi kan svare smiley

Spøg til side.. jeg tog en tur på min kammerats 600f (94 model) og det var godt nok en let maskine at køre på.. slet ikke samme træk osv som min GSXR, men temmelig behagelig til bykørsel osv

• #3   30. aug 2013 Den model er så grim...

Kik på Kawa eller ymer..

http://www.kawasaki.dk/ER-6n
    http://www.kawasaki.dk/Z800e

• #7   30. aug 2013 Holmeren!

smiley smiley

• #8   30. aug 2013 Hvad er dit behov, altså hvordan kommer dit køremønster til at se ud..

• #9   30. aug 2013 selvfølgelig er det da det.. og bryststørrelse væsentlig da vi skal vide hvor højt tanken må rage op over sædet.. vi kan jo ikke ha hun ikke kan nå styret pga bryster smiley

• #10   30. aug 2013 En suzuki gs 500 har en lav sædehøjde og ka sænkes 35 mm er li hva jeg har set diverse kits til smiley

• #11   30. aug 2013 Sænkning er ikke noget du bare skal gøre pgr din højde, det ændre på mcén køreengenskaber, og det er ikke nødvendigvis til fordel for dig, så vær meget opmærksom på det.

Kik hellere efer en cykel der passer til dig, dit behov og din højde, det bliver du meget mere tilfreds med.

Jeg tilslutter mig også holmeren, Honda CBR 600f, nem at styre, driftsikker/solid, stor køre glæde smiley

• #12   30. aug 2013 Ville ikke tage en bandit .. de er godt nok tunge at danse med.
    Har selv en .. og den skal væk til foråret ...

En sv650 eller en Hornet .. det burde du kunne hygge dig med smiley

• #13   30. aug 2013 Jeg er 165 og den jeg køre på skolen er 78 i sædehøjde, så det er det samme som gsx'eren, men kunne godt tænke mig at få den bare et par cm ned.
    Jeg er ikke så vild med udseenet på de 2 kawa'er og synes nu altså ikke at gsx'eren er grim.
    Den vil blive brugt både til hygge, touring, bykørsel.

• #14   30. aug 2013 prislejet er omkring 50000... Vil ikke meget højere første gang jeg køber...

• #15   30. aug 2013 Er-5... Men du får meget mere motor i 750f'eren..

• #16   30. aug 2013 husk de fleste mcer kan sænkes, og du kan altid tage og lave en sadel med det nye gele skum,så der kan også tages et par cm af der..

mvh

• #17   30. aug 2013 alle cykler hvor du ligger ned over tanken er mere eller mindre øv at "hygge køre" på

For meget vægt på håndled.

Hvis ABS ikke er vigtig, så kan du få en Hornet til de penge ... satme en god cykel.

• #18   30. aug 2013 så lav, så komme du til at holde igen i sving...

den jeg har nu er 83 og den har sin grænse,, skal have hævet den til 89cm

• #19   30. aug 2013 Jeg syntes du skal købe min, lille let og nem at køre. Og noget billigere end de 50 smiley

Når det er sagt syntes jeg du skal ignorere fuldstændig hvad alle andre siger du skal købe. Ud og prøvekøre lidt forskelligt..
    Du mærker selv hvad der passer til dig smiley køb det du kan lide og glem det der "begynder" mc. Når du har lært din maskine at kende og du syntes den føles rigtigt for dig så er det din begynder mc. Tal og bogstaver på papir kan alligevel ikke fortælle dig om den føles rigtig

• #20   30. aug 2013 Har en rigtig god side til dig Anita, hvis du vil se om cyklen er højdemæssigt dig
    http://cycle-ergo.com/
    Så kan du uden at skulle ud og kigge allerede på forhånd få en idé om, om cyklen er alt alt for høj til dig smiley

• #23   30. aug 2013 Jeg har en Kawasaki Er-5 tilsalg til 19,- . du kan evt skrive privat hvis du vil have flere oplysninger smiley Det er min første cykel, og jeg syntes ihvertfald det er en super god begynder cykel. smiley

• #24   30. aug 2013 Selvfølgelig er ABS vigtig. Især til en nybegynder.
    Så husk lige at prioritere ABS'en.

• #25   30. aug 2013 Pernille : Pjat! Jeg har hverken kørt med ABS på kørekort maskinen eller nogle af mine andre.. har haft kørekort i under 1år.. eneste ABS jeg har kørt med er kravlegårdens ene maskine der havde det..

• #26   30. aug 2013 Du kan tage et kig på den jeg sælger, og hvis den virker interessant, kan du komme og prøvekøre den smiley Sædehøjde 80,5 som standard, og kan sænkes efter behov.

• #27   30. aug 2013 I den gruppe jeg køre er der en del piger der køre ''Suzuki SV 650''
    Tror du får svært ved af finde en cykel der er meget nemmere af køre på, den lave vægt samt moderat optræk gør den virkelig nem af starte på smiley - Og så ser den også godt ud til piger smiley

• #28   30. aug 2013 jeg har selv haft en gsx705F en super fed maskine at køre på , ligger utroligt godt på vejen , eneste grundt til jeg byttede min væk var jeg smadrede mit knæ og ikke kunne holde til sidde stillingen mere.men den er savnet meget savnet . det skal siges jeg er 178 cm høj og havde ikke nogen problemer med at komme rundt med dyret, men den vejer godt til i grus når man vender smiley ...

• #29   30. aug 2013 Holmeren det er simpelthen for dumt at sige at det er noget pjat med ABS. Det er da fint for dig og dine egne oplevelser uden ABS. Men alle undersøgelser fra FDM og deres fagpersonale viser, at langt de fleste ulykker ville være undgået hvis mc'en havde haft ABS. Desuden er det også FDM instruktørernes egne klare anbefalinger til eleverne når man tager deres kurser, som mange jo gør efterhånden uanset om man er ny eller ej. Men dem har du måske heller ikke taget for du kan jo det hele selv ikke?

• #30   30. aug 2013 Hvis du en dag har fri fra job, skole. Så ville jeg sige at du kan tage en tur til Bikx i næstved og se hvad de har af cykler. Her er en del og så kan man høre om sænkning og prøve køre.

• #31   30. aug 2013 Du skal helst undgå at sænke den cykel du finder, i 9 ud af 10 tilfælde ødelægger det køreegenskaberne, du er jo ikke særlig lav så du kan sagtens finde en cykel der passer dig og få så evt. tage af siderne af sædet hvor dine lår rammer når du sidder med benene nede, det giver en hel del mere end man lige tror, hvis du er i nærheden af midt/østjylland så har jeg en billig saddelmager der klare det meget hurtigt

• #32   30. aug 2013 Og glem de gamle tunge 4 cyllindrede som f.eks GSX-F

• #33   30. aug 2013 Vel er abs da en go ting hvis man kører vildt hasarderet eller en sjælden gang i absolut sidste øjeblik skal bremse ekstremt hårdt, meeeen med den rette teknik er det ikke ret meget du vinder med abs. Ja hurra for at hvis man skal katastrofe bremse så skal man ikke selv tænke så hakker du bare bremsen alt hvad du kan. Men nu har jeg kørt i 8 år uden abs, har været tæt på temmelig et par gange(man er vel ung) men jeg har på intet tidspunkt ønsket abs bremser. Så det ville jeg personligt ikke ligge vægt på, tværtimod så vejer det en del smiley

• #34   30. aug 2013 Ud og prøv, besøg en stor forhander, ikke nødvendigvis for at købe, men hvor du kan prøve at sidde på mange forskellige cykler, først det finder du ud af hvad der er rigtig til dig.

• #35   30. aug 2013 Karsten: "med den rette teknik" for en nybegynder? Det er jo netop den de højst sandsynligt ikke har.
    Det er ikke for at starte en ABS diskussion. For den bliver lang. Egentlig er jeg ligeglad. Synes bare ikke at ABS er ligegyldigt uanset om man er nybegynder eller ej.

• #36   30. aug 2013 Den nye ninja 300 er vildt fed og letkørt. Den koster godt nok 65.000 fra ny. Men måske der findes som er brugt et halvt år, eller en demo...

• #37   30. aug 2013 ABS er da en god ting, men jeg skal aldrig ha det da det har været alt for konservativt på de cykler jeg har prøvet, og endnu værre er at bremsefølingen går fløjten fordi de pladsere ventilblokken under sædet så man får meget lange og kompliserede bremseslanger/rør.
    ABS er vejen frem når de får lavet det rigtigt så det fungerer
    Syntes også det er fedt at de kalder de nuværende systemer for sikkerhedssystemer og så består de kun af et sæt følere, det er godt nok en sart opbygning

• #38   30. aug 2013 Det er en kæmpe stor klam plastic færge som både er tung, grim og træls at bugserer rundt med, gør dig selv en tjeneste og find en lille en som du kan tumle og ikke bliver bange for, evt en billig bandit 400, så bliver du heller ikke så ked af det når du taber den første gang.

• #39   30. aug 2013 Hva med det der brystmål som holmeren snakkede om smiley

• #40   30. aug 2013 Prøv den her, eller en ER-6N, Suzuki bandit. Yamaha FZ 600 eller lign. De vil give dig et meget størrer smil!

http://tg-motor.dk/index.php?/Motorcykler/Suzuki-GSR-600-2006/flypage.tpl.html

• #41   30. aug 2013 Jeg havde kigget på CBR 600 , fin allrounder smiley

Find helst en der har en god sædehøjde fra start af da du ændre RIGTIG meget på maskinens køreegenskaber ved at sænke den.

• #42   30. aug 2013 Ud og prøv en masse forskellige, før du beslutter dig. Der er åbent på rigtig mange hylder, når du står med 50.000 kr i hånden.

Mulige kandidater kunne være:
    Suzuki GSR 600
    Suzuki SV 650
    Suzuki Gladius (Godt bud)
    Kawasaki ER6-n
    Kawasaki Z750
    Yamaha FZ6
    Yamaha MT-03
    Honda CB 600 F Hornet
    osv.......

http://www.123mc.dk/suzuki-sfv-650-gladius/mcid-70841s3

Mon ikke du kan presse den ned på 50.000 kr. smiley Husk Suzuki har billig forsikring, også for nystartede, ved IF.

• #43   30. aug 2013 ABS på en mc....... er det handicap udstyr ?

• #44   30. aug 2013 Ole, har haft mange situationer hvor jeg ville ønske min maskine havde ABS.
    at nogle så mener de er verdensmænd og ikke behøver det er en anden sag smiley

• #45   30. aug 2013 abs er en fantastisk ting, men det er ikke noget jeg ville vælge cykel udfra.
    jeg gider ikke købe en maskine jeg syntes er lidt halvgrim, bare for at få ABS.
    Så hellere drømmemaskinen uden abs, det tror jeg de fleste vil være enig om smiley

• #46   30. aug 2013 Fuldstændig enig, men stod jeg og skulle købe ny mc og havde muligheden for at få samme bike bare med abs, betalte jeg gerne ekstra.

• #47   30. aug 2013 Pernille smiley det er jo kun et spørgsmål om at aktivere bagbremsen kort før forbremsen smiley

• #48   30. aug 2013 Ud og prøv lidt forskelligt. Men kan anbefale Yamaha SZR660. Rigtig fin begynder mc og meget lav sidehøjde

• #49   30. aug 2013 Pernille : Undersøgelser fra FDM kan jeg ikke bruge til noget.. ABS er fint, men hvor tit bruger du din ABS ? og i tilfælde hvor uheldet er ude, har nye personer ikke erfaring nok til at vide hvad de skal gøre, og derved er uheldet ude alligevel.. hurra for ABS.. din ABS kommer du nok aldrig til at bruge, så hvorfor købe så ny en maskine kun på den betingelse ? det er da fuldkommen hul i hovedet..!

Næh du.. Trådstarter skulle hellere købe sig en lille GS500 eller lign.. en gammel lille cykel så man kan få noget erfaring inden du sætter dig op på 100hk.. og så kan du komme med "jamen du kører selv stor maskine allerede" - ja, men jeg har også kørt MC mange år før jeg fik taget kortet, så jeg har rigeligt erfaring på den konto.. og alligevel er jeg glad for jeg startede ud på min XS400 så man lige kunne få lidt føling med det, nu når man er alene i trafikken, og ikke har en i radio til at guide en igennem gaderne mere..

• dannie d
    dannie d Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 63
    #50   30. aug 2013 har kørt Sv650 s i 3 år med med ABS, den var jeg glad for. den GSX er stor og klodset, den ville jeg ikke vælge hvis jeg var dig.

• #51   30. aug 2013 Glem den gamle GSX750F. Det er mere end 20 år gammel teknik. For halvtreds tusind kan du finde mange bedre mc'ere. SV650, CBR600, GSX600F er gode alternativer

• #52   30. aug 2013 Har kigge lidt på CBR600 og kan egentlig rigtig godt lide den, men har læst mig til at sædehøjden er 82, så dem ville skulle sænkes for meget, da 78 er rigeligt højt...
    Det er sq svært, men jeg må ud og prøve, når jeg forhåbentligt snart består køreprøven..
    Tak for alle de gode råd...

• #53   30. aug 2013 husk du også kan hente et par cm alene på at skifte sædet..

men
    nok ikke på en cbr600 model, da det sæde er rimeligt tyndt ..
    mvh

• #54   30. aug 2013 Min kæreste er også 165cm og køre på en Kawa Z750 og den er ikke sænket andet end den ene cm som man kan give den i forgaflen. Det funker sku fint . Så det ville det sikkert også for dig smiley Selvom ninja 250'eren er let kørt bliver du hurtig træt af den da den ikke er retnings stabil i sving og har ingen moment what so ever. Min kæreste startede på sådan en og det kostede en udskiftning.

• #55   30. aug 2013 Snak med forsikringer for de kan sætte en stopper for den mc. du er faldet for ! Ellers vel jeg sige ud og prøv forskellige det kan kun gøre dig klogere. Det andre syntes er et minus kan du syntes er et plus så det er svært at vælge for dig. Jeg ønsker dig held og lykke og velkommen til mc. verden.

• #56   30. aug 2013 forsikring er ligegyldig hvis det er en gsx f til en 30k hun kigger på
    så er det bare ansvar og så en opsparing hvis hun skulle smide den en dag.

• #57   30. aug 2013 Og så er Anita jo ikke kun 18 år mere (selv om det ikke ses) smiley smiley

• #58   30. aug 2013 I stedet for sænkning af cyklen kunne du købe et par MC-støvler der gør der dig lidt højere disse Daytona er et godt bud, sidste år købte vi et par til min kone og de har virkelig givet hende den sikkerhed hun savnede når MC´en skulle holdes med benene, f.eks ved vejkryds.
    http://www.daytona.de/index.php?page=448

• #59   30. aug 2013 Mmmmmm smiley mc piger i læder er bare lækre smiley

• #60   30. aug 2013 Jeg ville ikke anbefale en GSX750F som begynder cykel, den er old-nordisk teknisk set og siddestilling er 80 typisk, d.v.s lang tank og fodhvilere højt oppe og ret lang fremme, desuden er den for tung til en begynder. Jeg vil heller ikke tilslutte mig hylekoret af CBR600F tilhængere, det er en 15-20 år gammel cykel, og meget overratet i min øjne, bevares den kører da fint og som regel alt for dyr.

Min anbefaling vil være købt så nyt som muligt og gå hellere lidt ned i kubik størrelse og hk, der er altså sket meget de sidste 10 år hvad angår "letkørthed" af motorcykler og det er noget der giver glæde ved motorcykel kørsel, og et smil på læben er jo ikke det værste der kan ske smiley Gå også efter at få en MC med så meget elektronisk hjælp som muligt f.eks ABS.

Tag ud til en forhandler og prøve-sidde så mange forskellige modeller som du kan overkomme, og dem du føler har den rigtige "balance" til dig skal du bede om en prøvetur på, også selvom det måske er en lidt mindre motorcykel end du oprindeligt have tænkt dig, du kunne jo blive overrasket smiley

Held og lykke med jagten !!!

• #61   31. aug 2013 ABS skal der på...

Mange af dem der vælter i byen er forbi de overbremser... så ABS er en god ting..

• #62   31. aug 2013 Jeg kommer i øvrigt til kbh imorgen på en cbr 600 f3, den må du da gerne prøve at sætte dig op på for at se hvordan højden passer dig smiley det er en cykel der kan det hele, både hygge fart og sving smiley

• #63   31. aug 2013 hmm..
    så flink plejer du da ikke at være... eller.. ?
    smiley :)
    mvh

• #64   31. aug 2013 Glem de gamle hondaer, for 40000 kan du få en moderne mc med indsprøjtning så du spare pengene til vedligeholdelse af karburatorer, plus den er meget nemmere at sælge igen

• #65   31. aug 2013 Du må da osse prøve at sidde på den busa smiley

• Carsten H
    Carsten H Tilmeldt:
    aug 2012

Emner: 11 Svar: 277
    #66   31. aug 2013 Du kan ikke entydigt tage efter sædehøjde i cm. Der er stor forskel på hvordan sædet er udformet lige der hvor man sidder og derved kan der sagtens forsvinde et par cm benlængde (bredt sæde fex). Jeg passede meget bedre på min første CBR 600F2 end jeg gjorde på min kammerats GSX 750 (slingshot modellen fra '89).
    ER-6F ville være mit bud. De bliver også tit valgt af piger synes jeg at kunne se på salgsannoncerne smiley

• #67   31. aug 2013 Jeg har sænket min Z750, før stod jeg på tær, min idag kan jeg stå på flad fod.

• #68   31. aug 2013 Jeg er 160 cm og jeg var sindsygt glad for min SV 650 ! Super let og nem at håndtere og rigtig kvik .... Har dog også kørt Honda Vfr 750 fra 88 som ikke vejer meget men udformningen af mc'en og højden gjorde den ret vansklig for mig at køre... Og så er jeg tilhænger af at HK øges med rutinen af køretøjet.. Jeg havde 70 hk på sv'eren og 105 HK på vfr'n og tak skæbne den sidste var nok lige en tand for meget på trods af jeg har kørt mc siden jeg var 18 og har haft ca 12 forskellige ialt !! Nu kører jeg en ældre Honda vf 500 F og den passer perfekt til mig og så har den lige 20 hk mere end Suzui Gs 500 e smiley

• #69   1. sep 2013 Ducati Supersport der kan du få en fin cykel til den prisklasse du nævner

• #71   2. sep 2013 Slet ingen, der har anbefalet Kawasaki Z 750?

Den vil jeg fluks anbefale i stedet for en ældre færge som GSX-F 750.

• #72   2. sep 2013 Hvad med en lille søde Vfr400 eller en RVF ?

• #73   2. sep 2013 Det er samme link som er højere oppe i siden.
    http://cycle-ergo.com/
    Her der er en omregner til siden op over.
    http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm

• #74   2. sep 2013 Suzuki GSR 600 som min er 78 i sæde højde. Også en fin cykel og meget behagelig

• #75   2. sep 2013 Z750 er også en tung færge

• #76   3. sep 2013 En gixxer er os til at få for billig penge

• #77   3. sep 2013 Glenn B
    En Z 750 er da ikke tung i forhold til så mange andre mc'er mener den vejer godt 220 total.
    Det drejer sig jo om hvordan vægten er placeret så er det næsten ligemeget hvad den vejer. syntes bestemt ikke min kærestes virker tungere end min som vejer godt og vel 170 tør.

• #78   4. sep 2013 Alt over 200 kg incl alle vædsker er for tungt og en Z750 vejer over 210 plus vædsker, det er jo næsten det samme som en R1200GS

• #79   4. sep 2013 Afmeld

• #80   4. sep 2013 jeg har en Kawasaki 1400 zzr Ninja rigtig sjov og hurtig ikke mange der kan følge med der gg lidt tung og bakke med men der er masser der vil hjælpe en lille pige i nød gg

profilbillede
  • #81   4. sep 2013 men eller der der hoda cbr 600 f4 den er fed og kan alt der er min gamle prøv Rydberg mc 50000 kr ca

profilbillede
  • #82   4. sep 2013 Glen B
    Jeg frygtes til at tro du rammer dine 200kg på grundlag af din egen sv som jo lige præcist vejer 200-210 kg .

Min kæreste er gået fra en Kawasaki Ninja 250 som vejer ca 140-150 kg det er noget af det letteste du kan købe med mindre det hedder motard.
    Hun har faktisk nemmere ved at håndtere z750'eren på grund af vægtfordelingen trods hun er 165 og vejer 50kg.

Du skulle tage at prøve at sætte dig op på en ved lejlighed, syntes du stadig den er for tung vil jeg anbefale dig en tur forbi dit lokale fitness center smiley

• #83   4. sep 2013 Honda cbr 600 vejer 177 kg min 1400 vejer 238 kg og billige i forsikring men det er jo ikke blige en racer selvom at de kan køre hurtig ss

• #84   4. sep 2013 Hej Anja

Hondaen er en super fed mc og ikke så yung, men sædehøjden er lige i overkanten, da jeg helst ikke vil pille for meget med sænkning... Den jeg køre på på skolen er kun 78.5 og kan lige nå med flad fod..

• #86   4. sep 2013 køb den du sidder bedst på stump...
    ikke meningen man skal holde stille på en mc...
    eller så kan du læne dig et par cm til den ene side når du standser for rødt...
    og nøjes med og have 1 ben nede på asfalten

• #87   4. sep 2013 Enig...

mvh

• #88   5. sep 2013 hmmmm ufatteligt så mange besvarer den tråd positivt når andre ikke får en ben til jorden ...

Mit bud:

profilbillede
  • #89   5. sep 2013 eller

profilbillede
  • #90   5. sep 2013 Gir Tue j ret.

• #91   5. sep 2013 Køb en trappestige og vælg den MC, du bedst kan lide.

profilbillede
  • #93   5. sep 2013 Det eneste der er super ærgelig ved en gsx xxx f model, er at de ikke har ændret noget særligt på motoren siden '92. Hvilket vil sige, man køber en relativ ny mc, med en 20+ år gammel motor. Og NEJ! Det er ikke fordi det er en god motor. Vil bestemt foreslå en Honda eller Yamaha istedet. Disse cykler, er kendt for at holde godt, og være gode all round motorcykler.

• #94   5. sep 2013 Lad være med at bekymre dig så meget om sæddehøjden. Så længe du kan holde den med en fod er det ok. Jeg valgte en offroader som min første motorcykel og jeg kan ikke have begge føder fladt på jorden når jeg sidder på den. Du vender dig meget hurtigt til det.

• #95   5. sep 2013 Og de fleste motorcykler kan sænkes, men prøv at sidde på den, for det er ikke kun sædehøjden der afgør om du kan, men også breden på sædet og dens udformning

• #96   5. sep 2013 http://www.123mc.dk/suzuki-gsx-750-f/mcid-73465

Prøv at kigge på denne har selv været ude og kører på den og jeg er 166 høj og jeg kan godt nå jorden
    den er velholdt og har fået mange nye dele og så er den ny synet smiley

Jeg har selv en Suzuki gsx 600 f fra 1993 som er sænket så meget at jeg kan stå med flad fod på jorden og min er også til salg smiley

• #97   5. sep 2013 En Suzuki GSX-R 400 måske? Så vidt jeg husker er sædehøjden ganske passende. Og så er den let, letkørt, kvik, billig. Bedre end et Kinderæg.

Og i samme segment findes jo også Honde VFR/RVF 400, Kawasaki ZXR 400 og Yamaha FZR 400.

• Maibritt L
    Maibritt L Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 2 Svar: 3
    #98   5. sep 2013 Hej Anita.
    Jeg har selv lige erhvervet mc kort. Er 164 og har sgu selv svært ved det med ikke at kunne få ordentligt fodfæste, især super vigtigt på grus og når man skal bakke ??
    Jeg købte en gammel Honda Cbr 400 RR. En hurtig og smooth kørende mc.. Men, den er pisse tung og ikke god til skarpe sving i lav fart, og man har meget sammenkrummet køre stilling, med stor vægt på håndledene.
    På skolen kørte jeg Kawasaki Er 5 og Er 6. Er5 er vildt skøn til touring og bykørsel og er den nemmeste mc jeg har kørt. ??
    Er6 var sænket meget og det gjorde den tung og træls. Så pas på med sænkning!
    Jeg vil anbefale en Er5 eller en Honda Hornet. Pas på ikke at købe for meget racer, tænk på køre stilling og prøv dig frem.
    Frem for alt, giv dig god tid med at vælge. Jeg kæmper lidt med min, men har ikke råd til at skifte den ud. Så satser på lange ture, gerne på motorvej, for den er satme kvik ??????
    God jagt, og held og lykke med kortet ??

• #99   5. sep 2013 Kan kun tilslutte mig til en sv650 nem at sænke hvis det behøves gode køreregenskaber og skøn lyd og billig at få tilbehør. Og kan erhverves for en ok billig pris.

• #100   5. sep 2013 Maibritt L> CBR 400 RR = pissetung?

• #102   6. sep 2013 Tjah...

Det er ikke verden smukkeste mc og den er heller ikke ny(ere) længere, men du får til gengæld en uforskammet velkørende mc til absolut billige penge (langt under dit budget) - og så har den LAV sædehøjde. Jeg husker ikke hvor lav, men fruen ( 166 cm ) var ikke til at trække af min, da jeg havde en for 15 år siden. Og så er den let - ca. 180 kg:

Kawasaki GPX 600 R.

Den synes jeg bestemt at man kan være bekendt at køre rundt på. Og den kan også godt være med på noget frisk kørsel i snævre kurver - og også når det bare skal gå ligeud..

Tag ud og prøv én - jeg er sikker på at du ikke vil fortryde det.!

• Maibritt L
    Maibritt L Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 2 Svar: 3
    #103   6. sep 2013 Søren B. Jep, pisse tung at mosle rundt når man kun lige kan få forfoden i jorden. ?? Ved ik om det er pga tyngdepunktet er anderledes på en racer end på touring cykler?? Men både Er5 og Er6 var nemmere at håndterer =føltes lettere.

• René B
    René B Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 1 Svar: 8
    #104   8. sep 2013 Hejsa Ejer pt en GSX 750F 2007 og det er en kanon fin, nem at håndtere. Kører super og er i et fornuftigt prisleje, meget cykel for pengene. Find en og prøv, det vigtigeste er at du føler at det er rigtigt, så er det lige meget hvad alle andre syntes. Min kommer snart til salg da jeg har 4 mc'er for meget. Skal have fat i en Kawa ZZR 1100 orange/lilla, det er stor men en er en super cykel til langture.

• #105   9. sep 2013 "Jeg købte en gammel Honda Cbr 400 RR. En hurtig og smooth kørende mc.. Men, den er pisse tung og ikke god til skarpe sving i lav fart"

omg det var da det vildeste smiley men okay vi er alle forskellige smiley

Men den kan godt være "svær" at vende, da den har en stor venderadius..

• #106   9. sep 2013 jeg køre ikke med helt flad fod og det går godt

• #107   16. sep 2013 Nu kan jeg se at der en mange som skriver at gzx'er er noget gammelt noget, men har fået forståelsen, af dem jeg har snakket med, af at gzx650f er efterkommeren.
    SV er også en maskine jeg synes er flot, men jeg kan ikke lide at man sidder så meget ind over cyklen. Jeg vil gerne sidde mere oprettet.

Jeg skal ud og prøve en gzx650f fra 2010 på lørdag og må så se om den bliver for tung for mig, som nogen nok ville mene med sine 241 kg. med væske.
    Men positivt er den kun 77 i sædehøjde, så det ville være meget lidt der skulle ændres i højden.
    Er der nogen som ved hvor man kan evt. kan købe et lavere sæde.?

• #108   16. sep 2013 En GSX650F er over 220 kg og den er meget tung at håndtere, prøv da en Gladius

• #109   16. sep 2013 Der skulle selvf stå gSx...

• #110   16. sep 2013 Har du prøvet en bandit ,den er også god ?

• #111   16. sep 2013 GSXF er en bandit

• #113   16. sep 2013 Den "nye" 600 og 650 er den Suzuki selv kalder Bandit på andre markeder, det er afløseren for GSF 600

• #114   17. sep 2013 En Gladius går ellers godt og den er nemmere og mere harmonisk end de fleste cykler i den prisklasse

• #115   17. sep 2013 holder stadigvæk på Honda cbr 600 f4

profilbillede
  • #116   21. okt 2013 Har en Bandit 600 med 6.500 km og en CBR600 F3, skriv privat hvis det har interesse.

Eller har du købt noget?

• #117   21. okt 2013 Jeg har købt en Yamaha fz6 s2 smiley

• #118   21. okt 2013 Tillykke Anita,
    Hvad måtte du slippe og har du fået kortet?

• #119   21. okt 2013 tillykke med din nye motorcykel..

pas godt på dig selv....

mvh

• #120   21. okt 2013 Tillykke med cyklen og håber du bliver glad for den.

• #121   21. okt 2013 Jeg skal til køreprøve i morgen, so cross your fingers!!!
    Den kostede 59900...

• #122   21. okt 2013 pøj..pøj..

• #124   21. okt 2013 Få den nu låst og sikret ordentligt, de er langfingrede derude.

Og så mangler der vel bare en oprettelse af dyret, lidt a al den her :
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/43518-yamaha_r6_bane

• #125   24. okt 2013 kommer der en status med hvordan det gik til køreprøven ? Og tillykke med cyklen....pas godt på dig selv derude....der er ikke andre der gør det :o)

• #126   12. nov 2013 Hej med dig
    Jeg har selv startet på en Suzuki gsx 600f
    Jeg kunne ikke forstille mig en bedre start mc
    Den jeg har er den flotteste Og mest velholdte
    Af den årgang 2002 den står snor lige nyt kæde
    Kit næsten nye dæk fjernbetjent alarm
    Rigtig rigtig flot og alle service overholdt bog
    Haves samt alle kviteringer den har kært 40.000
    Den køre som en drøm
    Pris 33.000 kr

• #127   12. nov 2013 Kent D Har du i det hele taget læst post #117????

Eller bare copy/pastet din salgsannonce???

Kommentér på:
Mc til pige

Annonce