3.318 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Afgift på en KTM 990 Adventure Afgift på en KTM 990 Adventure

Hej alle.
Er der nogen her der ved hvordan man kan regne reg. afgiften ud på sådan en motorcykel ? Jeg har fundet en i udlandet , men vil ikke købe den inden jeg ikke ved 100% sikker hvor meget afgiften er.
Det er en mc fra 2006 og har kørt 18.000 km

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift på en KTM 990 Adventure
  • #1   18. aug 2013 Jeg ved ikke, om der er importeret nogle tidligere. Og KTM har jo nærmest været helt væk, når det gjaldt nysalg i Danmark. Der er ikke rigtigt noget brugtmarked endnu. Det nærmeste på Skats hjemmeside er en 950 Adventure fra 2004 som de sidste år krævede 45.000,- i afgift på. Så måske 45-50.000 hvis du betaler til foråret. Ps! Superfed bike smiley

• #2   18. aug 2013 Jeg har set det også på skat.dk , men der er også en 990 adventure på listen under 1000ccm hvis man søger på det. og der står nærmest 100.000 kr i afgift som er sindsygt !! kan det være rigtig?

• #3   18. aug 2013 Det tror jeg ikke kan passe. Der ligger en vurdering fra 2007, hvor en kun et år gammel GS1200 blev sat til 101.000. Kostede de ikke omtrent det samme fra nye?Og BMW har et bedre brugtmarked end KTM.

• #4   18. aug 2013 Der er en '07 990 Adventure, der blev værdisat til 150k = afgift på ca. 90k sidste år. Så en '06 i år vil måske ligge på 70-80k i afgift, men alt er usikkert når det gælder en så sjælden model i Danmark.

• #5   18. aug 2013 Kan man ikke skrive til Skat om hvor meget det kommer til at koste? eller skal man have motorcyklen inden man kan begynde at handle med dem om reg. afgiften ?

• #6   18. aug 2013 Du kan desværre ikke få en afgiftsvurdering uden en motorcykel.
    Regn med at afgiften er knap 2/3 af markedsprisen - men den er selvsagt svær at vide med denne model.

• #7   18. aug 2013 Jeg siger mange tak for jeres svar. Går lidt og overveje købet så smiley

• #8   18. aug 2013 Det er altid en chance at tage.. Men regn med at en 06´er ligger mellem 55-65k.

Alternativ find en ældre, de er lidt billigere i afgift..
    Endnu mere alternativt, køb en herhjemme..
    Jeg købte min sidste år, det ville ikke kunne svare sig for mig at tage en hjem, da de handles til en pris hvor det ikke kan svare sig..Især på udstyrsdelen er der penge at hente.. Udstyr er dyrt til sådan en... Problemet er bare at der ikke er mange til salg af dem.. Min kommer muligvis til salg, det vil ikke kunne svare sig at hente en til den pris jeg sælger til... Har sendt en pb

Kommentér på:
Afgift på en KTM 990 Adventure

Annonce