{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
676 visninger | Oprettet:

afgift på mcere {{forumTopicSubject}}

hejsa

jeg er efter en mc pause på ca 15 år begyndt at fantasere om en brugt mc som jeg kan istandsætte, da jeg jo nok mere er til at skrue i en mc end at kører på den.
men jeg vil selvfølgelig have plader på den og da jeg ikke syntes der er et ret stort udvalg herhjemme af mcere som i grund og bund er iorden, men trænger til lidt kærlighed har jeg vendt øjnene mod tyskland, men jeg vil jo gerne kende en ca afgift på en mc inden jeg køber den, men syntes ikke jeg på skats hjemmeside ka finde nogte om tidligere vurderinger på mcere.
kan det passe el gør jeg mon noget galt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  afgift på mcere
  • #1   23. aug Prøv nu at tage på besøg hos nogle forhandlere. De har alle cykler stående som de ikke annoncerer fordi de hellere vil sælge dyre og flotte maskiner.
    Du kan selvfølgelig importere med alt det bøvl det giver, men jeg tvivler på der er noget videre at spare.


  • #2   24. aug Der er der nu altså ikke ret meget bøvl med import, har haft flere der er importeret og betalt afgift på. Det er der ikke den store økonomiske gevinst på, men var maskiner hvor udvalget her i DK ikke var ordentlig eksisterende.

    Når afgiften skal fastsættes, så kigger skat jo desværre på de priser maskinerne står til salg til. Her har vi eksempelvis Køge MC til at holde priserne oppe. Der har mange mc stående til fuldstændige vanvittige priser. Der står de så i 2,4,6 år i pompt og pragt.


  • #3   24. aug Jeps - Køge MC holder jubilærum for mange af deres brugte maskiner.
    Den her er vist ved at have 25 års jubilæum:

    https://mc-center.dk/produkter/motorcykel/brugt/yamaha-trx-850/42448?p=42448

    ...altså som brugt maskine til salg hos Køge MC......
    (Måske en overdrivelse, men jeg vil påstår at den har været der mindst 15 år i hvert fald...)


  • #4   24. aug Den koster også ca det dobbelte af hvad den burde.
    Er lidt lun på en Aprilia RSV factory som import, men Køge har en gang sammen byg stående de kalder en Factory, er dog sat noget ned i pris, men fortsat helt urealistisk for noget der ikke er en skid originalt eller historisk korrekt.
    Det trækker prisen op på afgiften på en korrekt importeret model desværre.


  • johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 2
    #6   24. aug ja lige præcis derfor jeg kigger sydpå, udvalget er så meget større og rigtig mange mcer dernede har betydelig færre km på klokken end herhjemme og som en anden skriver er det mere el mindre lige ud af landevejen at importere en mc.
    jeg er slet slet ikke oppe i 50-60000 kr for en mc, da det jeg søger en noget der er ældre og tæt på enten klassisker el veteran status.
    det jeg kigger på er
    honda vfr 750 rc36 2
    yamaha yzf thundercat
    kawasaki zr750 zephyr

    disse mcere kan købes til omkring de 1000 eur


  • #7   24. aug Ja bare du er opmærksom på at afgiften ofte er en del.
    Min XTZ 750 kostede 19.000 i afgift og det er en gammel svend.
    Farve kombinationen og standen var helt særlig.
    Der var ingen ben i toldsyn, og så svingede man bare dankortet på motorkontoret.


  • johnny H
    johnny H Tilmeldt:
    aug 2024

    Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 2
    #8   24. aug osse derfor jeg spørger ind til om der et eller andet sted på nettet ikke ligger afgift vurderinger på mc, så jeg er lidt forberedt på en ca afgift


  • #9   24. aug Idag gemmer Skat kun vurderingerne i databasen på motorregister.skat.dk i et halvt, måske et helt år. Derfor finder du så få. Men kan du finde entydige, pålidelige handelspriser, kan du selv regne afgiften ud i deres beregningdmodul. Ellers må du spørge dem på en konkret cykel.

  • #10   25. aug Pålidelige handelspriser findes desværre jo ikke.
    Der findes annoncepriser hvor givne modeller kan svinge op til 80%.


  • #11   25. aug @10 Ja, det er udfordringen, hvilke priser Skat lægger til grund. Tilbage står at spørge dem ud fra et specifikt stelnummer, og håbe den cykel fortsat er tl salg, når svar med afgift foreligger. Eller tage chancen, samle handels- og annoncepriser og så tage diskussionen om spredningen med Skat efterfølgende smiley

  • #12   28. aug find et af de firmaer der får en bindende afgift sat på den cykel du finder...det koster typisk 500.- til 1000.- at få dem til at hente et bindende svar..de får også ofte en lavere afgift end hr. og fru Jensen


Kommentér på:
afgift på mcere

Annonce