1.940 visninger
|
Oprettet:
hvad må man? og hvad må man ikke.... {{forumTopicSubject}}
hey derude, jeg har jo en ældre Honda CB 400 N, jeg ville hellere sælge den og købe en Honda CM 400, men der er umuligt at sælge noget lige nu ,,,, mit spørgsmål går så på om jeg må hende en CM 400 i Tyskland og bygge min egen om? stellet og for og bag gaflen er jo den samme og der er ikke tale om at skære og svejse noget , det er jo mere eller mindre kun tank, baghjul, bagskærm og sæde der skal sættes over på men må jeg det???
aug 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Emner: 13 Svar: 233
mar 2009
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 6 Emner: 6 Svar: 519
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.720
mar 2004
Følger: 3 Følgere: 26 MC-er: 5 Emner: 14 Svar: 1.478
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
( er der nogle der jkan finde et sted hvor der står man ikke må ) evt gør det i løbet af 2 år og tag foto undervejs.
maj 2006
Følger: 10 Følgere: 27 MC-er: 11 Emner: 64 Svar: 428
Og at tilpasse en tank, er et spørgsmål om fantasi. Jeg har da monteret en custom Harley tank på min Lifan, så mon ikke det er til at finde ud af
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Jeg havde min den gamle til salg 3 dage i sidste uge, så var den solgt.
I mandags købte jeg så en anden, jeg synes der er fint gang i den..:)
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Byg for satan ( tror heller ikke nogen opdager det, medmindre du selv fortæller historien )
Mvh Brian
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 61
Beskriver § 7 a. lidt problemstillingen:
§ 7 a. Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage og lignende, og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.
Stk. 2. Fritagelsen efter stk. 1 er betinget af følgende:
1) Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
2) Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt.
3) Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som normalt forefindes på og forhandles fra automobilforhandlernes og -værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller -stel. Der må heller ikke fra andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte reservedele.
MEN, som jeg læser det er det ikke beskrevet specifikt, men en vurderingssag hvad "større" dele er....
Mvh. Steen
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
jun 2006
Følger: 1 Følgere: 49 MC-er: 2 Emner: 216 Svar: 844
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 25
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Reglerne er kringlede...
hvad må man? og hvad må man ikke....