{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.228 visninger | Oprettet:

Prøveplader, hvad må man? {{forumTopicSubject}}

1. Må man køre til værksted eller reparatør?

2. Må man køre ud til en potentiel kunde og vise den frem, MCen altså?

3. Må man køre til et træf og lade den stå til salg der og så køre hjem igen når det er slut, hvis ikke den er solgt?

Har kørt meget før i tiden på prøve numre, men det kan jo blive dyrt i disse tider!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader, hvad må man?
  • #1   4. jul 2010 1 og 2 helt klar JA
    3 der bevæger du dig ud i en gåzone


  • #2   4. jul 2010 1 og 2 ja ubetinget 3 er lidt tynd- nødvendig kørsel i forbindelse med salg er tilladt , men jeg tror at du vil få en masse bøvl hvis du kører til træf....

  • #3   4. jul 2010 Har jeg gjort, 3 krydser, og blev udspurgt af en gammel sur kælling om jeg kunne komme med nogen eksempler på hvilken type kørsel jeg havde! tsk tsk, hehe........

  • #4   4. jul 2010 ja du er jo en heldig skid fordi du har prøveplader i byen hvor du bor, vi andre skal køre fra Kolding til enten Haderslev eller Middelfart! Det er mærkeligt at sådan nogen små pisbyer skal ha et nr pl kontor/SKAT og en by som Kolding med 61.000 indbyggere de har bare ingenting!!!

  • #5   4. jul 2010 ad 3) Nej det må du rigoristisk set ikke, da det skal ske efter anmodning i hvert enkelt tilfælde.

    Lovlig anvendelse af prøvemærker er -

    1) Afprøvning og indstilling af et nyt køretøj, men ikke til tilkørsel af køretøjet.
    2) Kørsel i forbindelse med import af et køretøj til det sted her i landet, hvor importøren har adresse, herunder virksomhedsadresse.
    3) Kørselsprøve i anledning af reparation af et køretøj, men ikke til tilkørsel af et istandsat køretøj.
    4) Afhentning eller udbringning af et køretøj i anledning af reparation eller salg.
    5) Kørsel, der er nødvendig i forbindelse med registrering eller godkendelse af et køretøj.
    6) Overførsel af et køretøj til anden forhandler, andet udsalgs- eller udstillingssted eller lager. Et demonstrationssted, der ikke henhører under færdselslovens område, hvor køretøjet præsenteres for publikum i salgsøjemed, f.eks. en væddeløbsbane eller en dyrskueplads, sidestilles med et udstillingssted.
    7) Demonstration af et køretøj for en forhandler eller dennes personale.
    8) Demonstration eller prøve af et køretøj i anledning af salg. Kørslen må kun finde sted efter forudgående anmodning i hvert enkelt tilfælde fra en eventuel køber af et køretøj af den pågældende type.
    9) Optagelse af fotografier eller film af et køretøj. Kørslen må kun foretages af en fabrikant eller importør af køretøjer, og alene for at fremstille reklamemateriale for køretøjet.
    10) Kortvarig kørsel her i landet i optog i forbindelse med åbning af salg af lodsedler til velgørende eller almennyttige formål, eller i forbindelse med en lokal børnehjælpsdag, dyrskue eller lignende arrangementer. Kørslen må kun ske efter tilladelse fra politiet i hvert enkelt tilfælde.


  • #6   4. jul 2010 Jeg ved det, jeg ved det! Men fortolkningen af den type kørsel, fortolkningen min ven! Hvis det ender med at Jens betjent er i tvivl, så kan du gå og vente i månedsvis på at komme til gilde hos Skat, du ved ikke om du er købt eller solgt, ikke sjovt!

  • #7   4. jul 2010 Du spurgte om du måtte køre til træf og ha' den stående til salg, og nej det må du strengt taget ikke, men når det er sagt, så kræver det jo ikke meget fantasi at tillempe den forklaring, så den passer til de lovlige formål, selv for den med begrænset intellektuel kapacitet. Politiet er klar over at bevisbyrden kan være meget-meget svær at løfte, og fører derfor stort set kun få soleklare sager. Til gengæld kan det ikke nytte noget at tage fuld oppakning med eller trunten bagpå, idet -

    Stk. 3. Prøveskilte må ikke bruges på køretøjer, der bruges til befordring af gods eller personer, der er uvedkommende for formålet med kørslen, jf. stk. 2.


  • #8   4. jul 2010 Hun gider ikke bagpå! Man kan ikke ryge når man vil, men dog prutte uden at advare andre om det:)
    Så må man jo bare overnatte i en andens telt, fyfy...........


  • #9   4. jul 2010 Få dig en rigtig plade så må du det hele ;o)


    Vester


  • #10   4. jul 2010 Rigtigt Steffen, såre rigtigt, men når man nu ikke ved hvilken man vil køre på må man jo teste dem:)

Kommentér på:
Prøveplader, hvad må man?

Annonce