{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Ang. prøveplader og YZF R6 {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen. Håber på lidt hjælp her.

Jeg overvejer at importere en R6'er (99-00) fra tyskland inden længe. Da jeg ik har råd til at betale afgiften med det samme, ville jeg høre hvad reglerne var mht. til prøveplader: Hvornår må de bruges? Hvor længe må man låne dem? Må man ha en bagpå med prøveplader? Ved det koster 100 per dag og 1000 i depositum!

Med hensyn til mit valg af cykel, er der så noget særligt jeg skal være opmærksom på? Er der fejl/sygdomme på nogen af årgangene?

Og et sidste spørgsmål: Hvad er reglerne for tonet vesir??

>Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. prøveplader og YZF R6
  • #1   19. mar 2007 Og findes der en form for samtale anlæg til når man ligger og kører sammen. Altså et system med mikrofon og højtaler i hjelmen eller lign.??

  • #2   19. mar 2007 Ok... Så de må altså kun bruges til at køre til- og fra reparatør, syn og lign.?

  • #3   19. mar 2007 En prøveplade må kun bruges til kørsel til og fra syn og værksted, den kan også bruges til prøvekørsel. Hvis du bliver snuppet med prøveplader så kan det koste kassen. Men hvad, det er vel fair nok.

  • #4   19. mar 2007 Ok... tak for hjælpen.

    Nogen der ved lidt om resten?


  • #5   19. mar 2007 Visiret må gerne være sort. det svarer til solbriller. men det er et relevant spørgsmål da man jo ikke må ha mørke ruder i en bil

  • #6   19. mar 2007 Og ang R6. jeg ved ik noget om den model. men moderne motorcykler går sku ikke i stykker. jeg ved bare det er en mega fed maskine der virkelig kan arbejde. køb dyret.

  • #7   19. mar 2007 takker

  • #8   19. mar 2007 jeg ved lidt hvis det er...?

  • #9   19. mar 2007 Ingen regler om kåbekglassets farve.

    Ja der findes samtale anlæg både til brug mellem flere MC'er og til brug
    for fører og passager.

    Prøveplader må kun bruges i forbindelse med: Syn, registrering, vurdering, til og fra værksted, i forbindelse med prøvetur/salg.

    Du må ikke bruge prøvepladen i forbindelse med fornøjelse, have bagage på motorcyklen eller have passager bagpå.
    Rigtig de koster 100,- pr dag, men hvis det pågældende motorkontor bruger klisterplader, skal du ikke betale depositum.
    Det er også begrænset hvor mange gange du kan købe prøveplade til den samme motorcykel. Mener det max. er 30 dage på et helt år.
    Bliver du taget i at bruge prøvepladen til det man ikke må, koster det kassen. Du skal betale afgiften, samt en bøde svarende til afgiften...

    Det er et af de punkter politiet/skat er ved at være mere opmærksomme på, så sansynligheden for at blive snuppet i år 2007 er højere end for et par år siden.
    Kører du galt er der heller ingen forsikring der dækker.
    Så vurder selv hvad du vil.

    Mit råd er, at lade være, og så finde dig en MC du har råd til. Evt. en FZR600. Du kører ikke hurtigere på R6'eren før du har lært at udnytte den fuldt ud.

    /
    Jesper


  • #10   19. mar 2007 Mht. modellen, så har R6 et svagt 2. gear. Så hvis den hopper ud af det gear under fuld acceleration, så lad den være.

  • #11   19. mar 2007 Jesper lyngby--->

    Var kun de aller første årgange der havde det problem og folk har haft en tendens til at fremprovokere det ved at hive cyklen på baghjul i netop dette gear og skifte op uden kobling... tsk tsk nogle banditter ;oP


  • #12   19. mar 2007 man kan også få en bøde på 500 kr. for at have anvendt prøveplader til lystkørsel ??

  • #13   19. mar 2007 Anders: Den sidste jeg hørte om var en 01 model. Mener problemet er en skiftegaffel, men den er jeg ikke helt sikker på.

    Stefan: Hvis det er en MC der ikke er betalt afgift på, slipper man ikke med kun 500,-


Kommentér på:
Ang. prøveplader og YZF R6

Annonce