{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Prøveplader... {{forumTopicSubject}}

Hejsa... jeg tænkte nemlig, for min bike står uden plader lige nu. Så jeg tænte at tage sådan en "prøveplade" når nu bakken skal åbnes, men hvad siger polisen til sådan noget?

Er der ikke nogle bestemte regler for hvad og hvor langt man må køre med sådan en prøveplade...?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøveplader...
  • #1   16. mar 2007 Nok ikke den bedste ide'..... men det er jo dit kørekort.....

• #2   16. mar 2007 Hej vb

De er ikke så glade for du køre med prøveplader til bakke åbning og lukning, har oplevet de har holdt razzia når folk skulle hjem og efter razziaen var der mange som kom trækkende med deres cykler for politiet havde taget deres prøveplader =0( Men har kun oplevet det 1 gang ud af de 9 år jeg har været med..

Mvh Martin...

• #3   16. mar 2007 Der er ikke regler for hvor langt du må køre med prøveplade, men for hvad du må bruge den til. Lystkørsel er ikke en af dem smiley

Du kan jo prøve at overbevise politiet om at du er på vej for at vise cyklen frem for en mulig køber, men jeg tvivler på at den vil virke netop den dag.

• #4   16. mar 2007 min onkel køre altid til bakken på prøve plader, det er så også hans egne, men han skal jo altid der over for at "fremvise", hva han nu køre på, der er aldrig noget.. det er nok noget andet hvis du låner dem af polisen

• #5   16. mar 2007 Nej det er vel pengepungen det går hårdest ud over

• #6   16. mar 2007 Taget direkte fra, ansøgningen om løse prøveskilte:

benyttelsen af prøveskilte ved anden kørsel end i tilladelsen anført samt på køretøjer, der er farlige for færdselssikkerheden, er ikke tilladt og medfører strafansvar.
    lystkørsel, kørsel i andet øjemed eller godsbefordring er ikke tilladt.

• #7   16. mar 2007 hmm...fedt.... nu har jeg en mc, men jeg kan ikke køre på den, har adresse i sverige da jeg bor der, så tror næppe forsikringen vil forsikre medmindre det skal koste en mindre velindrettet bondegård.....

da jeg nemlig skal sælge min hornet, tænkte jeg jo det var en veloplagt chance for at tage derind, og så "reklamere" lidt.. hehe..

• #8   16. mar 2007 Jeg blev "snuppet" til bakke åbning for et par år siden da politiet gik amok. Jeg havde lavet et lamineret tilsalg skilt som jeg havde taget med. Da de så det, og lidt snakken frem og tilbage, blev jeg bedt om at køre hjem igen uden at få en bøde. Jeg tog selvfølgelig en kæmpe omvej smiley

Men de er vist på mærkerne..

• #9   17. mar 2007 det er almindelig kendt at polisen stopper mange på vej hjem og dem med funny-plates, mit råd er at lade være, om end ikke andet, så kører du jo faktisk gratis på "min" vej

hvilket jeg ikke bryder mig vildt om, vil man nyde, må man yde, bare mit motto

• #10   17. mar 2007 "så kører du jo faktisk gratis på "min" vej

hvilket jeg ikke bryder mig vildt om, vil man nyde, må man yde, bare mit motto"

man betalet 36500 kr om år for en prøve plade i et år.. hvad betaler du i vægtafgift??

Kan ikke have ondt i røven over at folk køre på prøvplader..

• #11   17. mar 2007 1. du kan ikke have prøveplade mere end 1 måned på et år med mindre det er forhandler plader.

2. personligt er jeg så træt af janteloven at jeg flere gange har overvejet at flytte... hver gang folk ser en sportsvogn eller lign skal de lige se hvilket land nummerpladen kommer fra... det er sørgeligt...

3. Hvis jeg kunne undgå afgift på lovlig hvis ville jeg være den første til det...jeg prøver stadig at overbevise told og skal at en 996 sps skal på gule plader da den ikke har bagsæde, og jeg montere topboks smiley

• #12   17. mar 2007 V. B for pokker.. Så se dog og få solgt den cykel. smiley

Og få nu røven til Falster også.

• #13   17. mar 2007 Hehe Tore.... jeg er flyttet smiley ...er i sverige..så skal bare have solgt cyklen i DK og så stor den på sjov og ballade herover...

hen SPIT NY honda cbr1000rr koster KUN 88.000 DKR:....

såå.....

Kommentér på:
Prøveplader...

Annonce