{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.208 visninger | Oprettet:

hvad må man.. {{forumTopicSubject}}

spørgsmål .. må man smide f.eks en honda 600 motor i et suzuki stel ... f.eks hvis man ville bygge en custom/cafe/bobber et eller andet.

et eksempel kunne være at man havde et suzuki gs650 stel fre 1982-85 og ville smide en honda vt 600 motor i ... altså samme ccm ca og ikke øger hk... det behøver ikke lige være det forhold . men altså må man mixe en cykel. eller ryger man ud i noget med told. og type godkendelser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad må man..
  • #2   8. maj 2010 Den er lidt ( læs temmelig meget ) tricky! I princippet, så må du gerne tage en motor af tilsvarende ydelse og montere i et andet stel, hvis der er tale om et ikke typegodkendt køretøj!

    F.eks, jeg var så hujende træt af motoren i min triumph, at jeg overvejede, at smide en Honda 750 motor i stellet og bruge Triumph motoren som pynt i stuen.
    Lovligt, da triumph'en var fra '75 og derfor ikke typegodkendt!

    Men en Suzuki GSX 1100 plejer at blive godkendt, med en bandit 1200 motor i stellet. Igen pga ydelsen.
    Men om du i stedet må smide en Kawa 1200 motor i, hvis ydelsen ikke ændres i nævneværdig grad tør jeg ikke udtale mig om. Umiddelbart skulle der ikke ske noget ved det. Du må blot ikke skære og svejse i stellet!


  • #3   9. maj 2010 du kan roligt gå igang med at bygge om.. så længe der ikke står Harley på huskeseddelen så kan du gå helt fri smiley

Kommentér på:
hvad må man..

Annonce