Super Motards.. {{forumTopicSubject}}
Hej
Synes jeg har læst de fleste tråde på sitet igennem ang nykøb af motards. Men synes oftest jeg bliver mere forvirret end erfaren hehe.
Har haft kigget på DRZ400 - SVX 450/550 - LC4 modellerne. Men gik egentlig væk fra KTM modellerne igen, fordi nogen skrev at reservedele var lidt dyrere end f.eks. suzuki, og de krævede noget mere vedligeholdelse, fordi der var noget mere smadder på. Både CRF450 og YZF450 virker til at man skal være meget efter dem.
Synes rigtigt meget om SVX'eren men er ikke så meget salg i dem herhjemme. Jeg har ikke den store erfaring i at tage til tyskland og hente en brugt der, selvom priserne virker overkommelige.
Så i min optik er der kun DRZ tilbage, som falder ind under, ikke at skulle have skiftet Olie efter hver tur eller hver uge, være let og have moment og have god 'holdbarhed' til en fornuftig pris.
Leder jo lidt efter et "legetøj", for at finde ud af om det er noget for mig. Så i omegnen af 40k, og har ikke noget imod at lave noget selv, så længe det ikke bliver alt for teknisk svært og kræve div speciel værktøj, den slags er der rigeligt af på min anden maskine.
Håber der er nogen fagkyndige sjæle der kan hjælpe mig gennem junglen hehe
Mvh Martin
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
Du kan roligt købe en ktm 625-525-660 de er ikke vanskelige at få dele til som fx. Husqvarna. Husky er dog noget vildere.
Jeg har en sxv550 stående som jeg godt vil af med (er ikke sat til salg) den har både gmx kølere, slipper kobling, titanium Arrow udst. Som larmer helt vildt (har en potte løst man kan sætte på, på 30 sec) hvis man er til symaskinelyd.
Den er uden afgift. Og jeg kender afgiften.
Men som sagt, den er viiiild og ikke for nybegyndere.. Og hvis du ikke tror mig, så kom og prøv, for den smider dig af.
Ellers... Ktm duer, alle de der små maskiner bliver du træt af i længden.
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.489
Ingen tvivl om at en CRf er en god deal, og den er til at komme i nærheden af, også mht. special dele, .. Et fint køb som passer dele med rigtig mange årgang som regl ..
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 211
den er dog totalt ubrugelig til længere ture hvor det går ligeud
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.461
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 42
Men som du selv nævner er den noget service tung. Service intervallerne burde kunne køres som en CRF450X hvis den er til "stille og roligt" vej brug.
Ville have valgt en X model frem for r modellen da den har elstart. elstart er the sh*t
apr 2006
Det er vel om lortet trækker fra land når man er ude at køre, det må da være nedtur at køre på en drz eller en færge som xt, og så aldrig kan få lortet på baghjul.
Min nabo har lige ejet en husaberg fe 400 i to år, den har ikke kostet ham en krone i reservedele, selvom den fix max tæsk for at være med..
Til gengæld kom den aldrig på baghjul. (Og lå for det meste bagerst)
Køb noget kram fra starten af, og bliv en glad mand.
okt 2008
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.591
apr 2006
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 24
Henrik.. Jeg må have misforstået noget mht reservedele så, det var bare det indtryk jeg fik, sammen med at KTM kørte for fuld skrald lidt ala CRF450 og derfor krævede hyppigere service. Men hvor meget skal man ligge i CRF450 service?
Kan godt lide tanken om KTM, men virker til at jeg skal lidt over mit budget hvis jeg skal have en nyere model med afgift.
Hvis stumper uanset mærke er småpenge, så er det jo også fint nok. Men nu har jeg har min ducati i 6 års tid, og det er ikke små penge hvad jeg bruger på den synes jeg hehe, selvom det er blevet bedre efterhånden man har fået styr på tingene.
jun 2007
okt 2008
Honda dækker Africa Twin og CRF, men dem blander man vel heller ikke sammen.
Ganske kort (søg mere på forum):
EXC = enduro cross competitio... er racing med hyppige olieskift, ofte 10 timer.
Meget holdbar motor hvis man passer den. 100-115 kg.
LC4 (licuid cooled 4 stroke) findes i flere modeller med de mest hyppige:
640, basemodel i forskellige udstyrsvarianter
625, samme motor men med fladspjeldskarb. og lækkert udstyr
625 laves som SXC og SMC som er hhv offroad og motard.
660 er en hardcore af ovenstående uden elstart.
LC4 vejer mellem 135 og 150kg.
Olieskifte ligger på 5000km (enkelte modeller 2500km)
Hvis der er bare en lille smule transport af nogen art ville jeg vælge 625 og er det 100% rendyrket spas og ballade ville det blive en EXC.
Ovenstående valg hvis vi udelukkende taler KTM
Kunne jeg vælge andre mærker.. ville valget blive det samme.
Og.. nej, jeg er ikke mærkeblind, men jeg har til gode at se noget der kan afløse når vi taler om disse slags maskiner. Jeg kører hhv Yamaha og Gasgas når vi taler om mindre og større maskiner.
jun 2007
Jamen SXV'eren lyder også lidt som en af de vilde i motard verdenen med sine 2 cylindre og det. Og nej, jeg tager gerne dit ord for den smider mig af, så måske ikke den bedste begynder cykel hehe, slet ikke med alt det ekstra udstyr.. Derfor jeg måske tænkte at en DRZ ville være fin at starte på, og så se om man skulle videre derfra. Tænker de holder prisen sådan okay. Måske jeg tager fejl.
jun 2007
Ja, jeg kan sagtens følge dig, men eftersom min forståelse var at KTM, (på en fejlagtig baggrund tilsyneladende), var lidt besværlige, så har jeg kigget lidt uden om dem, så kender ikke alle deres modeller så godt.
En kammerat jeg har, der har kørt cross, sagde dog også jeg skulle prøve at kigge efter LC4 modeller.
Ren offroad har jeg hørt godt om Yamaha's mindre modeller 250 cc. Men vil gerne have noget der er sjov på vej og grus/græs.
Hvor meget ligger der i at mange af modellerne er ældre modeller. Hvis du siger at olieskift er vigtige for levetid af motor etc, tager man så ikke lidt et sats ved at tage en maskine fra 90'erne?
Men som sagt er det jo også lidt på begynder stadiet. Kan jeg overhovedet nøjes med at skyde 40k i det her?
Kan man læse nok forum?!? Synes bare oftest jeg ender med at være mere forvirret, hver gang jeg tror jeg har fat i den lange ende hehe..
okt 2008
Mit råd er:
Tag en prøvetur på en DRZ og prøv en LC4 625 bagefter.
Så vil fordele og ulemper ved de 2 maskiner stå lysende klart.
Uanset hvad tager man altid en chance når man handler motorcykel!
PS, hvis du vil kurreres for hardcore motard tanker har jeg en 540 SXS, skamtunet og latterlig fra ende til anden stående.. Styrdæmper i erkendelse af at der sjældent er 100%jordforbindelse med forhjulet uanset hastigheden...
Den kan fås for dit budget, men for fanden det er legetøj... og intet andet...
jun 2007
Men som jeg skrev til Per, så er den nok lidt så fjollet at give sig i kast med som en Aprilia SVX'er som første motard hehe
Nu er der jo ikke alverden til salg af KTM'er herinde eller på 123mc, og tænker det jo nok også koster lidt, hvis man skal lave en enduro om til en motard. Synes jeg læste noget om dæk, forgaffel og affjedring?
Men kan godt lide dit forslag. De fleste KTM'er står bare i jylland, så det er lidt et heldags projekt hvergang. Men kan selvfølgelig godt være det er det der skal til.
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 435
Og jeg har prøvet en 660 smc, hurtig ja, men jeg så dobbelt og pissede blod 3 dage efter.
apr 2006
Når du først har prøvet en ordentlig motard, og lærer at tage en rundkørsel på baghjul.. Så er det bare et spørgsmål om dage inden du sælger den sminkede italiener i rød kjole som du skyder alle dine lommepenge efter.
Jeg har op til flere motard venner som har solgt deres plastik-fantastik efter de kom ud på de små veje med et ordentligt køretøj.
okt 2008
Fedt du er glad for din maskine, men det forandrer ikke at den er ikke ligefrem effektsprudlende selvom den er absolut en fed mc.
Funfactoren er slet kke i nærheden af hardcoremaskinerne, men for fanden...
Med 6000 km mellem olieskifte og 24000 km mellem ventiljusteringerne er de ekstra 20 kg vægt og den mindre funfactor absolut værd at undvære, HVIS man går mere efter pålidelighed end en funfactor på 1000
sep 2006
jun 2007
Det gør det nødvendigvis ikke til en kanon cykel. De sælger dem heller ikke herhjemme mere fra ny, men det ved jeg ikke hvor mange af cyklerne de gør det med.
Per alt det du snakker om ligger langt ude i horisonten for mig hehe.. Har ingen planer om at starte med at øve at køre rundt i cirkler i en rundkørsel
Jeg er nu glad for min Ducati, men som jeg starter med at skrive, så hvis jeg finder det rigtige, så har jeg intet imod at gå af med den.
Henrik jeg kan godt følge dig. Men er man ikke også lidt nød til at vide hvordan man udnytter de maskiner til deres fulde, før man får den optimale funfactor ud af det. Er det ikke nemmere at lære lidt tricks på en mindre maskine, end at kaste sig i kast med end maskine der er bygget til dem der ånder for super motard? Eller det er måske en hel anden type cykler de går efter?
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 258
Service for olie er opgivet til 2500km og 5000km for ventil justering
okt 2011
Følgere: 180 MC-er: 4 Emner: 283 Svar: 2.390
aug 2011
Det er ikke SÅ dyrt at få SM dele til japanerne , og heller ikke affjedring ... Problemet er vel i virkeligheden altid Dansk afgift, når man vil ud på vejen .. Ved Husa folket har fået afgiften gennem på cykler flere gange uden at det var super dyrt .. OG JA .. en Husa ER jo en KTM, lavet af KTM, ejet af KTM, og flere ting passer dele med KTM .. har selv haft en 450´er MX´er .. damm den var fed .. skulle bare ha´fixet affjedringen, så var den klar
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 2 Svar: 305
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Er det UDELUKKENDE en maskine du skal bruge til svingkørsel og bøllekørsel på industrikvarteret i weekenderne, så køb en hardcore motard.. (selvf efter du har prøvet flere forskellige)
Men er det en MC du vil bruge til en længere tur på landevejen og måske til og fra arbejde af og til så synes jeg du gør klogt i at overveje en DR-Z og XT660.. begge to er dog max kedelige som helt std.. jeg havde en XT660 med PC og DNA filter og det gav virkelig det sidste, og den kunne SAGTENS gå på baghjul.. det er sågar en maskine du kan køre til udlandet på.. men det er ikk en ægte motard..
jan 2012
Jeg har aldrig haft det så sjovt på 2 hjul som på den, også bare det at man ikke behøver tænke over åh åh hvad nu hvis den vælter... ja uha, så koster det måske 39 kr til et par nye klistermærker og ikke 39K som på plastik raketten, så der bliver gået noget mere til stålet
okt 2008
Sludder..
Det er det jeg lige tænker når du skriver:
"Husa ER jo en KTM, lavet af KTM, ejet af KTM,"
Læs din historie ordentligt.
Jeg medgiver dig at ejerskabet i perioder har været som du skriver og at enkelte af deres nyeste årgange er den samme men i forskellige farver , men f.eks den Husa der er på min profil deler filtertype med EXC og bruger samme olie.. men det har intet med en EXC at gøre, ikke engang tæt på.
Holdbarheden er lysår fra hinanden.
Jeg kan slet ikke få øje på at KTM stumper er dyre, selv efter +25 forskellige fordelt på EXC, LC4 og LC8.
Sliddele og motorstumper ligger i samme prisleje som andre, ikke japanske maskiner.
Eksemplet på din handel CRF 450 OEM krumtap i DK 6300 kr.. Thumber : 2500 kr med fragt + told
..Hvad skal det bruges til i snakken om hvad der er dyrt?
Hvis du tager Kawa, suki, Gasgas, husqvarna etc. kan du fremvise samme forskel og prisleje.
(ps, så meget gav jeg ikke for min 450 EXC krumtap i DE hos KTM)
Men, Husaberg er underligt nok billigere i afgift, min kaldte vi håndgranaten… og det var ikke positivt.
Fedt adrenalinsus, men hvornår lortet eksploderede vidste ingen…
Udfra trådstarters ønsker og krav kan jeg slet ikke se hardcore maskiner som det rigtige at anbefale.
Er man til Honda vil jeg tro at man skal kigge på XR650R, er man til KTM så 625/640, Suki har DRZ og Yamaha XT660X.
Det eneste jeg ser indefor budgettet og trådstarters ønsker, der faktisk også kan levere en funfactor er KTM og suki.
Taler vi 100% leg eller bane vil jeg tage en af de små racerjern til hver en tid.
okt 2008
Christian (Als)... Fanme en fin pris! <(
jun 2007
Jeg har heller ikke noget problem med kickstart, så længe det virker.
Min ville også mest være til små ture, men vil da gerne kunne bruge et par timer på den, uden at se dobbelt når jeg står af hehe, men ved ikke hvor slemt du mener med rystelser. Ducatien har også en del vibrationer fra sin V2'er.. Men hvor meget måtte du slippe for sådan én.
Morten.. Ja afgift er altid en sjov størrelse og kræver nok også man kan snakke sin sag og ved hvordan møllen fungerer. Jeg lagde 80k i afgift på ducatien dengang, og virkede til at jeg både kunne have lagt 10k mere eller 10k mindre.
Men nu nævner du at KTM er dyre i reservedele, når alle andre lige har fortalt mig de er billige hehe.
Christoffer.. Det er pænt af dig, men det er lige småt nok til mig, selvom jeg er sikker på det er en super god cykel.
Like a boss.. Aprilia SXV'eren er med 2 cylindre. Og ellers skal du vel op og have en 'større cykel' som v-strom eller hypermotard 798.
jun 2007
Men jeg ser jo også indlæg og salg, hvor folk skriver at det ikke lige var noget for dem, så tænker at alle jer positive og engagerede mennesker (hvilket jeg sætter utroligt meget pris på..) i har alle sammen fundet jeres niche med disse cykler. Så selvfølgelig argumentere i for man bare vil elske det hele vejen igennem.
Jeg har ikke andet behov end at have det sjovt, og lære. Jeg kan cykle på arbejde, da det ligger 200 meter væk, og jeg kan ikke rigtigt hente mine unger på en MC, så der er cyklen eller bilen jo også det man bruger der.
Men det ville primært være at køre rundt i nærheden af hvor jeg bor, prøvede at lære nogen ting, samtidig med at skulle den smutte, så skal man ikke ud og bruge en formue på nyt plastic. Jeg vil også gerne kunne køre den til Sverige eller lolland (bor lidt uden for københavn) men den behøver ikke at kunne køre max stærkt på motorvejen, jeg har ingen planer om at skulle køre gennem europa på den.
Som Henrik nævner, så behøver jeg ikke noget Max Hardcore motardjern, hvor håndtaget bare er en knap der siger On/Off..
Mirza.. Den eneste jeg har prøvet indtil videre er en XT660X, men den virkede meget tung. Men også begrænset hvor meget jeg føler man kan presse en anden mands MC når man er ude på en prøvetur. Kørestillingen er jo meget fjern fra hvad jeg er vant til.
apr 2006
Den kan lidt af det hele.
apr 2006
Det var mig der var med min nabo over hos dig og købe den 660 der var adskildt. Husker du ??
Det er først nu vi har fået liv i den, nabo kunne ikke starte den når den var driftvarm, den gik "trægt" i tomgang og gik ud hele tiden, ej heller kunne vi løbe den igang, den kom til en mc mekaniker i Odense hvor den stod i 3 uger. Han måtte også opgive.
En eftermiddag med megen tænken, demonterede vi karbunaden og demonterede den TOTALT for at rense og blæse alt igennem, derefter starter den hver eneste gang, næsten på første kick.. = nabo er meget glad nu.
Vi har været ude at køre vildt, og der er meget god musik i den org. potte som sidder på. Det er en rigtig fed ktm han har fået sig der.
Kan du huske vi snakkede om at hvis du havde noget rigtigt ondt stående som du ville af med, så kunne jeg være intr. ?? Det skal bare ikke være "sløvere" end min husqvarna 610 (60 hk)
525 exc med motard opsætning eller ligendende er velkommet.
Hvis du falder over noget en dag ik'.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Hvis du ikke selv kan skrue, så køb en tunet DR-Z den er altså sjov..
Men uanset hvad du vælger så går det ikke helt galt.. det er maskiner til 40-50k vi snakker om, det VÆRESTE der kan ske er at motoren brækker sig, du kører sur i det og ikk gider lave, så kan du sælge den og tabe 10-15.000kr
Det er peanuts ifht hvad folk på bambusraketter taber ved videresalg..
apr 2006
Den her kommer du til at få det ufatteligt sjovt med.
Og så koster den jo ingenting.
http://www.dba.dk/husqvarna-enduro-610-ccm/id-1001478528/
jun 2007
Ja, de virker til at være nogenlunde prisstabile de cykler, så længe man ikke køber dem for dyrt. Derved lå min tanke jo også i at man kunne starte lavt og så tage den derfra. De fleste siger at DR Z er stabil, prisvenlig, men mangler lidt 'edge'. Men kan godt lide tanken om det er en mobil fra det her årtusind.. hehe
Per M. .. Bestemt en rigtigt fed model, men kan ikke undgå at være lidt betænkelig over at den cykel har vidnet at Danmark har vundet et EM.. Samt at man ikke aner hvor meget den har kørt hehe..
Men motards er måske uslidelige, så det betyder ikke det store om de er fra 90'erne eller 2000? Normalt tænker jeg bare det vil kræve noget mere vedligeholdelse?
Kigger med lys og lygte efter noget der giver mening ift hvad i skriver, men nogen gange skal man måske bare være tålmodig og så med tiden kommer der en cykel som passer til det man søger, istedet for at gå efter alternativer.
apr 2006
Jeg lavede en overhaling af mototen da jeg købte den for at vide hvor jeg stod.
Siden har motoren ikke været åbnet, knastkæde osv er ikke slidt.
Det er meget begrænset hvad jeg har brugt af penge på min.
Forgaffel simmerringe, dæk, kædekit, gummibøsninger her og der. Det er vist det hele
Jeg kører som et råddent æg, og den får tæsk. Den kører og kører.. Jeg aaaaner ikke hvor meget min har kørt, det er vel også ligemeget så længe motoren spinder.
Hvis du køber sådan en, kan jeg garantere dig at du får en på opleveren, måske i flere år.
Hvis ejeren har veligeholdt den lidt.
Og 25000 !!! Herreste gud.
aug 2011
jun 2007
Men synes jeg er blevet meget klogere end jeg var før. Utroligt rart at folk, som oftest gentager de samme ting de siger, for nye mennesker igen og igen gider, men sætter meget pris på det.
Er blevet glad for at få åbnet øjnene op over for KTM verdenen. Og synes jeg ligger meget mellem KTM eller DRZ.. Jeg synes godt om dit forslag Per og der er jo også masser med til at rode og skrue med, men en cykel der er små 25 år gammel tænker jeg man kan have svært ved at finde stumper til, samt det er lidt et gamble. Selvom alle cykler jo er et gamble..
Efter at have været gennem dba.dk og set at folk er begyndt at smide deres cykler under reservedele og sådan, pga det koster penge nu, er der kommet lidt flere cykler at vælge mellem til overfladen.
apr 2006
Kører til fyn med motoren i bagagerummet og aflevere den til en der hedder Villy Simon. (Tidligere ejer af VS cross)
Han har ikke lavet andet end at overhale disse motorer, han har endda godt med nye dele liggende fra dengang han drev værksted, resten finder du utrolig billigt og nemt på ebay, der finder du alt hvad du mangler.
Han er pensonist nu, så han tager ikke fantasi priser eller røvrender folk, han er en flink og reel fynbo man kan stole på.
Det var også ham som overhalede min.
Desuden følger der en masse dele med ser jeg.
Så er den and barberet, du har en nyrenoveret vanvidsmaskine til meget billig penge, og så kommer du til at opleve at hænge lige i røven på plastik raketter på de små veje, hvis du er fræk tager du dem i svingene.
Det er suuuper fedt.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
KTM LC er nok det bedste kompromis, tror jeg. Hvis man altså kun skal ha' 1 bike (-:
jan 2005
Følgere: 71 MC-er: 25 Emner: 56 Svar: 986
Selvfølgelig vil jeg også på et tidspunkt kigge efter noget kraftigere, men det er slet slet ikke nødvendigt lige nu.
jun 2007
Men man skal jo nok lige have fat i Villy og høre om det er noget han har tid til, hvis man vælger den løsning.
Men kan godt se at flere af jer, har flere modeller og dækker jeres behov ind på den måde. Nogen af jer har jo nærmest en halv motorpark, respekt for det, men det er der sgu ikke lige plads til her hehe..
Men virker som DR Z er en god 'start' maskine hvis man gør noget ved den, ellers kan man tage skridtet op og finde en KTM LC4 (ved ikke om Duke II også gør sig gældende?) og måske ligge lidt ekstra i og få en nyere model. Eller gå efter en gammel Husqvarna eller KTM og så renovere den.
apr 2006
Jeg har hans nummer. Men jeg kan høre på dig der er mere bekymring for dig, end der er handling.
Så jeg vil ikke bruge mere tid på at overbevise dig om at det er en fed og billig mc.
Du spekulerer for meget.
Men held og lykke med det du køber engang.
jun 2007
Selvfølgelig kan man sagtens overtænke ting.
Nu skal jeg på lidt ferie i en uges tid, så vil jeg se hvad der er til at få når jeg kommer tilbage og så tage den derfra.
okt 2004
Følger: 26 Følgere: 64 MC-er: 4 Emner: 9 Svar: 210
Det bliver bare ALDRIG en Duke eller Husaberg - med de fornøjelser, risici og ulemper, de så har (-:
jun 2007
indtil videre er jeg glad for mit valg, og så må vi se hvor lang tid der går før udfordringerne skriger på flere heste og endnu færre kg.. indtil videre er det helt mærkeligt at have en cykel hvor styret kan dreje.. !
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 258
jan 2012
apr 2006
Men tillykke med færgen.
aug 2011
jun 2007
Nej den har stortset ikke kørt noget. Den skulle efter sigende have kørt 3000km af en pige inde i københavn fra 08-11/12 sæsonen og så kørte den den 1000km efterfølgende.
Han købte den vist rimeligt standard, og han har så selv sat Jetkit, 3x3 mod, MRD SSW exhaust med større forrør og noget styling på.
Men igen, jeg er ikke nogen ekspert på området, har set flere har skrevet noget om fladspjældskarburator, men det er også det. Så glæder mig da til at se hvad der er muligheder.
Synes bestemt ikke det føles som en færge, men det er jo et spørgsmål om perspektiv
aug 2011
aug 2011
jun 2007
Kan godt høre du har rimeligt meget check på alt det der.
Som skrevet så havde jeg også regnet med at få anden karburator på, på et tidspunkt.
Men nu skal jeg jo ikke lige ud og køre bane eller noget lige med det samme, så hvor meget har det at sige med div mods du foreslår?
Umiddelbart kan der ikke komme større forrør på, da der ikke er mere plads. Udfra hvad sælger forklarede. Jeg ved ikke hvor meget jeg skal ligge i det.
Det der keramikbehandling har jeg ikke hørt om før. Hvad er det for noget?
Men tak for hjælpen om ikke andet..
sep 2006
jun 2007
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 354
Derfor at den står som en 08, for det er 1. Ind registreringsdato
Med de mods der er lavet på din maskine skal du bare have fat i en Kehin 39mm FCR karburator med acc. Pumpe. Og så have den dysset ind. Så spiller det
jun 2007
Mht Karburator. Kan det passe de står i 2-3000,- ?
Er der noget jeg skal være opmærksom på mht til det jetkit der er sat på?
aug 2011
Hvis det er en Keihin 39mm, der skal til , så er det det !!
At få toppen portet/flowet og flow testet og keramikbehandlet de dele som skal det, koster nk omkring ca 2500kr. MEN det aller bedste vil være at få det gjort sammen med den keihin 39mm, og forrøret .. forrøret er ikke et must, og kan godt monteres bagefter. Men for at få den rigtige optimering, skal man komme med luftfilterkasse, Kab, top, stempel og forrør .. Man skal nok også regne med at man får sat nye ventiler i samtidig, der bliver flowet/slebet til kittet. Det er ikke sikkert at ventilerne kommer til at være specielt dyre. Om det bliver en anden slags, kan jeg ikke svare på endnu ..
jun 2007
Men det lyder jo billigt nok at få lavet de ting du nævner. Men havde egentlig en tanke om at jeg selv kunne skifte karburator, men bliver da i tvivl om man så skal have et nyt jetkit til det?
Er det noget du kender en der laver eller er det et firma?
aug 2011
En rå beregning er at man udnytter ca. 70% af hver forbrændning ( hver gang der er gnist/antændning. De 30%, fiser væk. En stor del af det går ud i etempel top osv, som varme, hvilket ikke lige er det man godt ville have. Det er både spild, men det tager også effekt.
Keramik BH gør at en meget større del af hver mængde benzin og luft IKKE bliver spildt ud i materialerne, men bliver brugt til det faktiske formål. Beregningen er at man kan få op til 90% udnyttelse og af hver forbrændning. En anden ting det gør at F.eks ventilerne som bliver udsat for rigtig stor varme, holder deres mål/tolerancer i meget større grad, og det er også med til at der er mindre modstand og slid.
Første gang jeg fik det lavet på en KXF 250, var jeg lidt tvivlsom, om det nu kunne være SÅ fantastisk . Jeg var vandt til at købe AL det tun verden kunne bringe. Pro Circuit, Hot Cams, special stempler bla bla. Men da den var ude og køre var verden så NOGET andet ... 1. effekten af keramikken gjode at den lød som om det var en højkomprimeret motor ( men det var så "bare fordi den udnyttede meget mere at brændstoffet. Den var lynende hurtig på gassen, Og DAMM den havde træk nede fra .. Og det har man bare ikke normalt på en 250´er . SÅ tog jeg en helt ny RMZ 450´er. fik den flowet, og behandlet. HELT standard, brand new, hvor det eneste vi satte på af andre dele var en anden udst. Det var SYGT. Aldrig havde jeg set en 450´er SÅ kvik på gassen. og selv på Herning ( som er et TUNGT sandhul ), gik den som et missil.
Så tog jeg en helt ny CRS 250´er gjorde det samme, og testede den imod en Rinaldi YZF 250´er, som skulle være noget af det ypperligste du får en god Yams til at blive .. Ejeren af YZF´en mente at det var noget pis, for min havde mere træk. Jeg havde brugt 2500 kr, og han ca 40,000 kr på tun .. Så kørte jeg liiige tilbage til Polle som havde lavet arbejdet, for at høre, hvad fanden han EGENTLIG havde gang i .. .. man skal lære hele tiden skal man
aug 2011
maj 2009
Her er mine gamle gemte links fra jeg havde DRZ:
http://drz400uk.org/viewtopic.php?f=3&t=15
http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?117587-Drz-400-sm
http://www.procycle.us/bikepages/drz400.html
http://www.drzparts.com/2010/05/dr-z400-fcr-39mx-carb-install/
http://jetsrus.com/a_jets_by_carburetor_type/needle_keihin_N427-OC_FCR_35-41mm.html
http://www.motorcycle-exhausts.co.uk/Jets__Needles--category--839.html
http://www.pbase.com/jdjetting1/keihin_fcr_manual_views&page=all
https://www.wheelingcyclesupply.com/shop/category/drz400-specials/145
jun 2007
http://www.poeton.co.uk/w1/nickel-silicon-carbide-composite-coating.htm
eller mere som
http://www.rvs-tec.dk/00105/
Tak Lenni. Dem kigger jeg lige igennem .. Har været en del igennem på supermotojunkie, som virker som et dejligt site.
Med frygt for at virke ny på karburator området, hvad er så forskellen på den karburator jeg har nu som er jettet, og så Keihin FCR.
Men er det forkert at ny karburator vil stå mig i 2-3k excl. nyt jetkit (hvis det er nødvendigt i Kehlin.)
Jeg går igang med at læse, så må vi se om jeg falder over svaret om lidt.
maj 2009
http://www.kiwibiker.co.nz/forums/showthread.php/65422-Whats-a-flat-side-carb
En FCR er en fladspjælds karburator med accelerations pumpe (Den giver en lille snaps når du drejer på rullen)
Kommer an på om du kan finde en brugt. Her skal du ud og købe nye nåle og dyser, medmindre den kommer fra en DRZ
Køber du en ny fra f.eks. Thumpertalk.org eller fra en keihin forhandler, så skal du bare have den dysset med de dyser som står i mine links, så burde det passe nogenlunde, resten skal finjusteres.
Der skal ikke et nyt jetkit (som i din nuværende sikkert ikke giver en daddel alligevel) da den vil blive dysset ordentligt ind til din opsætning (luftfilter, udstødning osv.)
jun 2007
Jamen der er da lidt ting at skrive på listen..
Jeg formoder den tidligere ejer havde en grund til at sætte et jetkit på, så formoder da det giver et eller andet, eller det var måske pga 3x3 mod, at man indstillede karburatoren med et jetkit?
maj 2009
jun 2007
Formoder de selv er til at stille ind eller kræver det lidt mere forstand.
aug 2011
jun 2007
Men det må du gerne.
maj 2009
jun 2007
Men kunne være man skulle lave en liste og bestille det hele over vinteren. Vil gerne have en ny forlygte, handguards og forskærm. Så måske et nyt styr oven i Carb. Så er det nok billigere at få samlet, desto mindre man ikke kan finde det i tyskland. Igen det bliver jeg nok klogere på med tiden.
Super Motards..