{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.395 visninger | Oprettet:

Uheld, totalskade, taksator.. {{forumTopicSubject}}

Hej Biker's
Jeg har været ude for et uheld med på min MC hvor modparten som var en bil, var skyldig, da hun kørte ud foran mig.

Nu efter 3 uger først bliver jeg ringet op af en taksator fra modpartens forsikring, som tilbyder mig en useriøs pris. Hans vurdering går på at han på nettet har set den billiste og standard MC uden extraudstyr.,

Perlemor lakering, sportsudstydning, tonet kåbe samt div. lys, nye dæk, tandhjul, kæde mm.
Er ikke taget i betragtning.
HAr nogle været ude for det samme, eller nogle gode råd omkring hvad jeg kan gøre.
Prismæssigt ligger vi 20.000 kr fra hinanden.

Tak på forhånd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uheld, totalskade, taksator..
  • #1   28. maj 2013 Klag over vurderingen. Tror nok du kan forlange at forsikringsselskabet finder en anden brugt, i samme stand, samme udstyr og samme årgang (ikke
    ældre eller nyere), dog ikke farve smiley

• #3   28. maj 2013 bare pres dem ... man skal bare ikke acceptere en lorte pris ... har prøvet det før

• Christian S
    Christian S Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   28. maj 2013 Du siger bare det ik er nok! Du fortæller ham hvad din har af ekstra udstyr, lakering osv, evt kvitteringer på det? billeder fra hvordan den stod og så kan du sammenligne den med den billige at de er langt fra ligner hinanden. Og ellers siger du bare så må du genopbygge den

• #6   28. maj 2013 I "gamle dage" kunne man få sit skadede køretøj og sælge det til reservedele osv, hvis man kunne blive enige om det.
    Kunne evt. Være en mulighed, kunne gi' lidt kroner hvis den ikke er alt for bøjet.

• #7   28. maj 2013 Gyldne ord

Du skal stilles som var skaden aldrig sket spechialt når det er andens parts skyld. Så skal alt Xtra udstyr dækkes

Var det derimod din egne kunne de godt have fra trukket Xtra udstyr hvis det framgik af policen.

Men du skal stilles som før uheldet

• #8   28. maj 2013 Er dit ekstra udstyr dækket...? Jeg har for eksempel en tillægsforsikring der dækker ekstraudstyr som kåbeglas udstødning osv... Den koster hvis 2-300kr om året... Og uden den havde jeg gået i samme situation som dig da min blev totalskadet... Blev også tilbudt total standard, men reddede resten hjem på "tillægget"...

• #9   28. maj 2013 Det ikke ham der er skyld i skaden jo så den anden forsikring skal dække selv uden han har tillægs forsikring for Xtra udstyr

• #10   28. maj 2013 Jeg har kun ansvar på, men igen det er modpartens skyld. MEN det er også lige meget i taksatorens verden. Det siger han i hvert fald.
    Jeg kan love jer for jeg presser, det eneste det er tilbage er at jeg slæber dem i retten. Men så er spørgsmålet hvad det konmer ud af det ikke mindre hvem der betaler omkostningerne??
    Prøver imorgen at klage ved min egen forsikring GF håber de gir en hånd selvom jeg kun har ansvar på.

• #11   28. maj 2013 Pisse irreterende at man nu også ska bøvle med det, udover et smadret knæ og hofte.
    Som jeg selvfølgelig hellere ikke får en skid for. Jo en check på 700 kr.. Det var alt hva det ku give.
    Fuldstændig latterligt.

• #12   28. maj 2013 Jeg er p.t. også involveret i en klagesag. Dog som følge af tyveri og ved mit eget selskab. Taksator har også tilbudt mig en uacceptabel pris.

Jeg vil anbefale dig at klage til selskabet, forhør også om mulighederne for at få dit eget selskabs assistance. Derefter skal du klage igennem ankenævnet for forsikring.

• #13   28. maj 2013 Du skal have for svie og smerte, samt evt tabt arbejde Få fat i en advokat

• #14   28. maj 2013 Og i øvrigt når du klager, så forsøg dig at dan et overblik over din klage.

Hvad klager du over
    Hvad skal gøres anderledes
    Hvorfor skal det være på den måde
    ect.

Selv sammensatte jeg et halvanden siders word dokument med mine argumenter, links til motorcykel salgs artikler og referencer til forsikringspolicen.

• #15   28. maj 2013 En taksator er som en bilforhandler.
    Jo billigere han får det jo bedre.
    Fik min bil stjålet for år siden.
    Han startet ud med det samme. Den billigste der var på nettet. Var rødglødende efter 3 min i tlf med ham, men endte sgu med en god pris.
    Forhandling. Har pres ham!
    Så må han jo finde en magen til, og det skal jo helst være inden solen skinner næste gang.
    Har du ikke en arbejdsskade forsikring eller noget fritidsulykke?
    Har du været fraværende fra job har du ret til tabt fortjeneste.

• #16   28. maj 2013 Når nu det er modparts skyld, så husk at du skal have dækket hjelm, tøj og andet udstyr også.
    Og står du til varige men - tabt arbejdsfortjeneste skal det også dækkes ind.

• #17   28. maj 2013 Ok var lidt sent ude smiley

• #18   28. maj 2013 Du skal ikke være ringere stillet end inden ulykken som minimum. Du var jo ikke selv skyld i ulykken, så accepter intet mindre end at du er lige godt eller bedre stillet.

• #19   29. maj 2013 Få optaget rapport ved din læge hvis der senere skulle blive noget med dit knæ eller hofte.

• #21   29. maj 2013 Er du blevet budt blot en håndfuld mønter?
    Prisen på en 6 år gammel Hoyo er næppe høj

• #22   29. maj 2013 Hvad mener du selv den er værd?
    En pæn af samme årgang kan erhverves for 30.000
    (link fjernet)
    En lakering er ikke just noget der i min bog justere prisen voldsomt.
    Kan du få noget i nærheden af de 30k, så skal du være tilfreds.

• #23   29. maj 2013 Bare hold på din pris, det tager tid men hold på den,,,

Har lige prøvet det med min BMW M5 den blev nuppet på min adresse, efter 9 dage blev den fundet.
    kke nok med det så stod den ca 5 uger ved politiet, jeg måtte alt i gennem for at få den udleveret og få penge tilbage fra vægtafgiften, jeg nægtet at tage bilen tilbage så mit selvskab købte den af mig, de er hårde at forhandle med, men bliv ved. de selvskaber er der kun for en ting´, det er at snyde dig og alle andre.

Hold på din pris,, sig de kan bare finde en i samme stand,, som du skal godkende..

• #24   29. maj 2013 Da jeg blev høstet sik jeg mere jo mere original den var, ekstraudstyr er de ligeglad med medmindre det er skrevet og forsikret.

Jeg sagde også med mit sæde som blev lavet 3 dage for inden men det betød intet, jeg kunne jo bare hente den !

Men 20,000 Kr.- i mellem jer på en 30,000 Kr .- maskine det lyder vildt

• #25   29. maj 2013 Alt dit tøj, hjelm og lign skal dækkes af din egen indbo.... Tingskade kommer før ansvar...... har du ikke en indboforsikring, skal skadevolder dække...

• #26   29. maj 2013 Modpartens forsikring skal både erstatte tøj og mc, når det er hendes skyld.
    Man får altså ikke mere i forsikring bare fordi man har omlakeres den, og skiftet nogen ting på den. Det er jo ikke sådan at fordi du har skiftet til guldbelagte fodhvilere, for du også det Extra i erstatning.
    Hvis der er 20.000kr imellem jer på sådan en maskine, er det dig, eller traksator der er helt forkert på den.

• #27   29. maj 2013 Jeg havde 126billeder af min renovering og ombygning på min zl600 som jeg sendte til taksator da han ville gi e 35000 og jeg ville have 55000 eller også købte de bare en standart kørte den på et værksted og fik den renoveret og bygget om som min var det vil nok løbe op i 75-90000 på et værksted. Og da jeg holdt på mit og havde dokumentation for alt endte vi på 54000 så jo det du laver på en cykel tæller skam i høj grad hvis der er dokumentation for det i form af billeder eller kvittering på det. Hold fast i dit og lad det tage den tid det nu tager for de prøver og prøver og prøver at slippe så billigt som muligt. Det er jo bare en butik der handler med forsikringer.
    Mvh
    Jan

• #28   29. maj 2013 Tak for gode råd og svar.
    Jeg må klage så må vi se hvordan det går. Skal nok vend tilbage.

• #29   30. maj 2013 kenneth H.... Tingskade kommer før ansvar.... Det betyder at hvis man selv har en forsikring der dækker SKAL den bruges først.... Hvordan forsikringsselskaberne så indbyrdes udreder det bagefter er deres sag....

• #30   31. maj 2013 Keyser nielze. Det kan der været noget om. Jeg er blevet kørt ned på cykel 2 gange, begge gange fik jeg erstatning for cyklen, tøj, svie og smerte. Da jeg fik opgørelsen ku jeg se at det hele blev erstattet af modpartens forsikring.
    Sidste gang blev dyr, da min skulder gik istykker, jeg havde en sundhedsforsikringer som gjorde at jeg ku blive opr på privat hospital. Den regning fik modpartens forsikring også oven i.

• #31   31. maj 2013 bliv ved og ved du må ikke sige ja tak nævn alt det for ham og find en tilsvarende inden du elelr han ringer tilbage

• #32   31. maj 2013 Så blev vi endelig enige om prisen. Efter 4 uger og godt 2 timers tlf samtale.
    Jeg fik dog ikke helt det jeg ville meeen det er tæt på!
    Ang. tøj, hjelm osv. det fik jeg for længst af min forsikring, da det går over indbo. (Selvrisiko fik modpartens forsikring lov at betale også)
    Ang. "svie og smerte dage " fik jeg kun for 3 dage á 180pr dag. Da jeg genoptog arbejdet efterfølgende. Dermed er sagen slut.. Nu skal jeg ud og finde ny cykel..

• #33   1. jun 2013 Jeg forstår bare ikke man ikke får til en ny?

Kommentér på:
Uheld, totalskade, taksator..

Annonce