{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R1 Vs R6 Fordele / Ulemper
  • #1   10. maj 2013 Nu ved jeg ikke om du har den helt store køre erfaring. Men kan jo se din alder og hermed ikke sagt du ikke kan køre mc smiley
    I min verden er r6 kedelig da den bare er for slap, men vil også sige at r1 er for voldsom til mig. Jeg har haft R1 fra 06 og kun prøvet R6. Jeg kunne kører stærkere på suzuki gsxr 750 07 end R1. 750 ccm er bare bedste racer

Mvh

• #2   10. maj 2013 Hvilke årgange ??.

• #3   10. maj 2013 Vil nok også sige at R1 måske bliver for voldsom at starte på... den har væsentlig mere moment smiley

600 - 750 er nok bedre at starte på.... husk iøvrigt lige at undersøge mht forsikring inden du køber noget smiley

• #4   10. maj 2013 Kigger på en R1 fra 1999 og en R6 fra 2001

• #5   10. maj 2013 Har haft begge.
    Og hvis det er første mc, så lig efter noget helt andet, hvis du har respect for livet.
    Medmindre du selvfølgelig har noget erfaring fra bane etc.

• #6   10. maj 2013 En R6 er "blid som et lam" under 8000omdr og der kan du sagtens give den fuld gas uden den tager røven på dig. Til gengæld vil du få et spark når motoren kommer op omkring de 10.000omdr og så begynder det hurtigt at gå stærkt, hurtigere end de tilladte hastigheder.

En R1 har en større volumen og derved mere bundtræk. Den maskine vil i løbet af få øjeblikke ramme 200km/t og den er sgu svær at holde under det tilladte.

De koster begge spidsen af en jetjager at forsikre, men R6´eren går længere på litteren.

Hvis du mener du kan beherske dig og ikke har behov for at køre 2-300 i timen altid, så kan du sagtens tage en R1. Hvis du mener du er uerfaren og har behov for først at lære at tøjle en "racer" maskine, så tag en R6´er.

Når du har helt styr på hvordan sådan en kører, så kan du altid opgradere til en R1´er eller lignende cykel.

Personligt har jeg prøvet lidt af hvert og jeg må som mange andre erkende at e n4 cylindret maskine på 750ccm vil passe bedst til mit temperament og kørestil.

• #7   10. maj 2013 R1, havde en 98'er og den var da for sjov med masser af power:D

• #8   10. maj 2013 En R1er er en voldsom maskine at starte på, så måske en mindre som første maskine er et klogt valg. Men på den anden side kan det blive unødigt dyrt, hvis en mindre hurtigt keder dig og du så vil skifte til en R1er alligevel. Men som andre skriver undersøg lidt om forsikringer mv først.

• #9   11. maj 2013 tusind tak for de mange gode svar! smiley

Kommentér på:
R1 Vs R6 Fordele / Ulemper

Annonce