#5
9. nov 2016
Man har et initielt billede af at en sportscykel er fed.
Den ser hurtig og sporty ud - den laver alle de rigtige lyde, og kan til lejligheden godt lokkes til at vippe lidt med snuden, og komme op over 200km/t i en faens fart.
Men man skal være mere end almindelig påståelig, hvis man holder fast i at den dur til alt, lige så godt som en naked bike eller sportstouring cykel gør...
Et godt råd er at kigge efter andre cykler end kåbemodeller, som første MC. Hvis du er så meget i tvivl om hvilken af de to cykler du skal vælge, er det fordi din eneste reference er udseendet, og tanken om hvordan du vil se ud når du kører på den, eller hvad andre vil tænke om den med dig ovenpå - og det er ikke det rigtige sted at starte...
Prøvekør MANGE cykler FØR du køber. Prøvekør naked bike, streetbike, sportstouring og evt motard. Dan dig en mening om hvordan de kører, og prøvekør SÅ en sportscykel bagefter, så du kan se forskellene.
Lad være med at købe en MC uden at have prøvet den og en masse andre, så årstiden dikterer desværre at du skal vente lidt.
Har selv kørt R1'er og der begynder funfakteren først efter de 200, men et el. andet sted, er det jo fedt at prøve, men det holder ikke i længden. Taler af bitter erfaring, har et halvt år endnu, hvor jeg skal kikke mig grundig over skulderen
#27
10. nov 2016
Jeg får ondt i ryggen bare af at kigge på de maskiner...
Omend jeg er meget imponeret over maskineriet, men jeg tror glæden ved at kunne køre stærkt dør hurtigt når man oplever kramper i muskler man ikke anede man havde
Men jeg tøffer også rundt med 50hk på en maskine der næsten er så gammel som jeg selv
Kan kun være enig i Sajmon, ud og prøv...og mere end 10min...
#28
10. nov 2016
Har desuden en fuldstændig "Har aldrig prøvet det og kommer aldrig til det og ved derfor intet om det"-påstand om at de færreste mennesker i verden kan blive begrænset af en r6 - det er som regelt føreren der sætter begrænsningerne.
#29
11. nov 2016
Drenge ... Vi er forskellige. - Husk lige det.. Selvom jeg i dette opslag godt kan se, at mange slet ikke forstår (eller har glemt?) hvorfor en racermaskine er sjov, kan jeg fortælle at jeg har kørt flere sæsoner på Naked. Først Motard (Husky 570), så SV1000N, og til sidst Honda CB1000R. Og mange KM. Både Alperne, Hartzen, trackdays og hygge herhjemme. I 2012 skiftede jeg til min CBR1000RR Fireblade, og har siden da kørt over 30.000 km på den. Og den har også været brugt til både ture rundtom i Europa, trackdays osv.
Salget af sports MC'er er faldet drastisk. Førhen var det "the shit" hvis man skulle have noget som virkede. Men i takt med at Naked-cyklerne er blevet bedre, og publikummet er blevet ældre (mit gæt er at 80% af motorcykelister i dag er 50 år+) er det klart at nakedcyklerne vinder mere og mere af markedet.
Men vil man have den ypperste preformance, og ikke har noget imod en ekstra pause til en cola eller kop kaffe, kan en sportscykel altså klare langt det meste også
Og for at svare på trådstarters spørgsmål. En litter-maskine er meget kraftigere end en 600. Dog er en 600 langt rigeligt. Det er et spørgsmål om kørestil og personlig præference.. Min lillebror kører på en R6 fra 2007, og man skal stå tidligt op for at køre fra ham nede i Alperne. Du skal huske, at man kan lære en chimpanse at køre stærkt ligeud. Det er først når vejene krøller, det er sjovt, og pilotens evner som sætter grænsen
maj 2004
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 621
okt 2013
Følger: 20 Følgere: 14 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 184
R6= god i byen landevej motorvej.
det min mening.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men begge dele er uvæsentligt, når man skal beholde sig kørekort og køre på en sports MC, som ikke er noget som helst værd at køre på under 120.
okt 2013
Følger: 20 Følgere: 14 MC-er: 6 Emner: 63 Svar: 184
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Den ser hurtig og sporty ud - den laver alle de rigtige lyde, og kan til lejligheden godt lokkes til at vippe lidt med snuden, og komme op over 200km/t i en faens fart.
Men man skal være mere end almindelig påståelig, hvis man holder fast i at den dur til alt, lige så godt som en naked bike eller sportstouring cykel gør...
Et godt råd er at kigge efter andre cykler end kåbemodeller, som første MC. Hvis du er så meget i tvivl om hvilken af de to cykler du skal vælge, er det fordi din eneste reference er udseendet, og tanken om hvordan du vil se ud når du kører på den, eller hvad andre vil tænke om den med dig ovenpå - og det er ikke det rigtige sted at starte...
Prøvekør MANGE cykler FØR du køber. Prøvekør naked bike, streetbike, sportstouring og evt motard. Dan dig en mening om hvordan de kører, og prøvekør SÅ en sportscykel bagefter, så du kan se forskellene.
Lad være med at købe en MC uden at have prøvet den og en masse andre, så årstiden dikterer desværre at du skal vente lidt.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.154
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 211 Emner: 104 Svar: 3.867
feb 2015
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 65
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.745
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
Jeg har cyklen til dig, den har funfakter for alle pengene
http://www.motorcykelgalleri.dk/yamaha-mt-09/id-212200
Har selv kørt R1'er og der begynder funfakteren først efter de 200, men et el. andet sted, er det jo fedt at prøve, men det holder ikke i længden. Taler af bitter erfaring, har et halvt år endnu, hvor jeg skal kikke mig grundig over skulderen
feb 2015
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 65
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
Duc 1299R = 1198 ccm
nov 2009
Følger: 7 Følgere: 55 MC-er: 23 Emner: 14 Svar: 199
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/32967-yamaha_yzf_r1_evolution
Kørt ind v/FV Motor, kongen. 109 NM og 294 på toppen.
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Omend jeg er meget imponeret over maskineriet, men jeg tror glæden ved at kunne køre stærkt dør hurtigt når man oplever kramper i muskler man ikke anede man havde
Men jeg tøffer også rundt med 50hk på en maskine der næsten er så gammel som jeg selv
Kan kun være enig i Sajmon, ud og prøv...og mere end 10min...
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
I 2012 skiftede jeg til min CBR1000RR Fireblade, og har siden da kørt over 30.000 km på den. Og den har også været brugt til både ture rundtom i Europa, trackdays osv.
Salget af sports MC'er er faldet drastisk. Førhen var det "the shit" hvis man skulle have noget som virkede. Men i takt med at Naked-cyklerne er blevet bedre, og publikummet er blevet ældre (mit gæt er at 80% af motorcykelister i dag er 50 år+) er det klart at nakedcyklerne vinder mere og mere af markedet.
Men vil man have den ypperste preformance, og ikke har noget imod en ekstra pause til en cola eller kop kaffe, kan en sportscykel altså klare langt det meste også
Og for at svare på trådstarters spørgsmål. En litter-maskine er meget kraftigere end en 600. Dog er en 600 langt rigeligt. Det er et spørgsmål om kørestil og personlig præference.. Min lillebror kører på en R6 fra 2007, og man skal stå tidligt op for at køre fra ham nede i Alperne. Du skal huske, at man kan lære en chimpanse at køre stærkt ligeud. Det er først når vejene krøller, det er sjovt, og pilotens evner som sætter grænsen
R1 99 vs r6 04