{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.304 visninger | Oprettet:

ZX9R VS R1..???? {{forumTopicSubject}}

Ja som i kan se handler det om en zx9r og en r1.. sagen er den at jeg skal have en mc, men er bare blevet i tvivl om havd det skal være, så ville meget gerne høre jeres meninger om de to modeller.. zx9r er modellen mellem 00-03 og R1 er fra 02-03.. men vil da også gerne høre om i har andre muligheder og hvad i mener om den ældre R1 fra omkring 99-01.. Vil gerne høre jeres meninger om deres udseenede og de mekaniske ting..!? På forhånd TAK..
Mvh. Ruben


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX9R VS R1..????
  • #1   29. apr 2009 Det er jo en smagssag. Personligt er jeg til R1`eren..

  • #2   29. apr 2009 r1'eren altid! Men det er jo en smagssag. Begge super cykler. R1'eren styrer, bremser og accelererer bare væsentligt hurtigere og mere præcist. zx9r'en er mere en sportstouring cykel end en sports cykel - som R1'eren må siges at være fuldt ud. Og det er meget individuelt hvilken man sidder bedst på - jeg sidder perfekt på min r1'er, jeg har ikke kørt lægere ture på en zx9r.

    Den ældre r1'er med kaburator kører super godt - og der er masser af træk i den. Den styrer godt og bremser godt. Grundet dens korte akselafstand vil den dog meget gerne på baghjul - hvilket nogle finder iriterende ved meget frisk kørsel - jeg syntes det er en charme smiley

    God jagt.


  • #3   29. apr 2009 R1'eren

  • #4   29. apr 2009 Jeg vil sige, vil du bruge den til længere køreture... og noget ferietur sydover... med passager... så vælg zx9r... dens motor skulle være en perle og yder meget og let mere med med anden udstødning... men den er mere sporttouring end r1... deraf også mere komfortabel kørestilling.
    vælg r1 grundet mere sportslig kørestilling... kort akselafstand og den bare spiser det ene sving efter det andet... det med at den går på hjul... ja det gør den... men en god eftermarkedsdæmper kan løse problemet (selvom det ikke helt gør det på min, men det er også lidt en anden sag)...

    2 gode cykler, tag ud og prøv dem gerne et par timer... også ved du hvilken du skal vælge...

    god tur...

    Offslow


  • #5   29. apr 2009 r1 04 til 120000.....


  • #7   29. apr 2009 Ahhhh. At kalde en 9'er af de årgange for sportstouring er at give den egenskaber den ikke har. Fra 2002 fik den sidste opdatering, og kører så godt som lige op med en R1 fra samme årgang.
    R1'eren er dog mere ekstrem som racer, hvorimod 9'eren er mere rummelig og bedre til landevej end R1.
    Men hvis jeg ikke husker helt galt, så har 9'eren en højere topfart, så helt sløv er den bestemt ikke.
    Du skal ud og prøve dem begge, og så vælge derfra.


  • #8   29. apr 2009 Jeg har haft begge cykler. Og der er himmel til forskel på dem. vil næste sige de ikke kan samlignes.

    Zx9r Vejer ikke så meget men meget tung og køre trækker rimligt godt og gå rigtig stærkt på toppen . Har en rigtig god sidde stilling og er lækker til langkørsel ( Kørte fra kbh til slagelse hver dag ) Men den er lidt som en færge .

    R1 Vil klart sige af dem er det den første 98-99 der er den sjoveste taget direkte fra bane og på gaden upudset og rå .Vild sjov maskine som lystre på alt hvad du ber den om .Farlig for man kan have tendens til at tro man har fuldkontrol over den og pludselig overrasker den ved at rejse sig. Sindsyg dårlig sidde komfort i forhold til 9eren Ondt i håndled efter et kvarters kørsel : Men klart nået af det sjoveste og fedeste at køre på . ( Men kun til sjov ville aldrig gide og køre til slagelse på den . vildt optræk væsentlig kvikkere end 9eren men ikke lige så hurtig på toppen. .

    Men du skal prøve dem begge hvis du er i tvivl for der er meget stor forskel. Jeg forstå ikke hvorfor alle samligner dem . Det er som at samligne en hayabusa med en gsxr ,. En værdig samligning med r1 er en zx10r


  • #9   29. apr 2009 Knas: Der er også stor forskel på den C model du har/havde og dene modellen der bliver spurgt til

  • #10   29. apr 2009 Ja lidt er det men ikke så meget har lånt min kammi E model flere gange ja den er lidt mindre færge men en racer bliver den sku aldrig . Uden tvivle køre pisse godt ,. Men det er stadig en sportstouring ,

    R1 høre til på bane og til sjov og ballade : en 9er høre til på landeveje og lange turer

    Altså bare min Mening


  • #11   29. apr 2009 Vil lige sige at det er fedt at folk er så hurtige til at give nogle råd og kommentar.. Kan se at mange syntes godt om en R1ér, men det eneste der er i mine tanker med den, er at min plan er nok også at jeg gerne vil tage nogle lange ture. Når jeg siger lange ture, mener jeg noget ligende Italien eller deromkring.. Men har så også den idé at det er fedt at køre en R1ér i de kurvede bakker der er. Ved bare ikke om det er til at holde til at køre derned på den.. Jeg elsker en cykel der kan overraske lidt og give et STORT smil frem når man vrider håndtaget... Jeg skal ud og prøve en zx9r på lørdag og ville egentligt også gerne prøve en R1 samme dag, men kan bare ikke lige finde en forhandler som har den model fra 02-03..

  • #12   29. apr 2009 Kris H Det drejer sig jo ikke om hvem der kan lave de hurtigste tider, Det drejer sig om hvordan de køre og hvordan de er og køre Omgangs tider handler lige så meget om køren af cyklen,

    Hvis du har italien ture på tanken tror jeg du vil bliver rigtig rigtig glæd for zx9r


  • #13   29. apr 2009 men hvis man nu kun ser på deres design, hvad siger i så.? ved godt at det er en smags sag, men er nu altid rart at høre andres meninger..

  • #14   29. apr 2009 Den med flest hk, mest rå motor og som de færreste kan styre, vil altid være den de fleste synes er fed. Derfor R1 :o)

  • #15   29. apr 2009 ja faktisk synes jeg det er den fedeste knallert jeg har haft smiley også er det ikke engang løgn... kan godt ske den ikke trækker så mange km/t på toppen... men måden den når derop på... vuhu...

  • #16   29. apr 2009 Køb nu bare den racer.
    Hvis man hedder Ruben skal man ha en R1.

    he he



  • #17   30. apr 2009 Som skrevet, hvis du er til langture, eller køre med en bagpå, så er ZX-9R'en at foretrække, Sædet er klart godkendt, kåben virker fortræffeligt, bagsædet er UDEN sammenligning, det er det bedste... Og den trækker altså fra en R1'er mm. Men, den er tung, derfor køre den ikke som en 600RR maskine i sving, som R1'eren gør.
    Smag og behag.
    Jeg har prøvet begge, og køre ZX-9R, dog en gammel hund fra '96.


  • #18   30. apr 2009 Rene P: De årgange der bliver spurgt til, er vægtforskellen kun 7-10 kg. Den du omtaler vejer 215 kg.
    Svarer lidt til at påstå en 2008 CBR600rr er gammel og touring agtig fordi man engang har kørt en F2'er...


  • #19   30. apr 2009 ... og når nu vi (- Kwak -) er i gang med at gøre valget sværere, og tillader os ikke blot at svare på det vi bliver spurgt om, så vil jeg uden tøven minde om et 4. alternativ.
    CBR 9'er er også en fantastisk cykel der både kan lidt af det sjove men er også en ualmindelig god makker på langture!


  • #20   30. apr 2009 Ruben S.... Da du jo selv spørger til andre forslag, vil jeg give Kwak delvis ret.... Suzukien VAR kongecyklen i de årgange du selv nævner, både på bane og vej.. Hurtigste topfart, hurtigste acceleration, bedste mellemaccelerationer og bedste køreegenskaber generalt. Det var der bred enighed om iblandt testkørere og motorjournalister. Suzukien blev først "slået" i 2004.... Men til syvende og sidst handler det jo om din egen kørestil og hvordan du selv synes cyklerne passer til dig, så du må simpelthen ud og prøve cykler...
    God jagt....


  • #21   30. apr 2009 hehe.. ja man må sige at hvis man søger hjælp, så kommer den bestemt også.. skønt.. Ja nu er vi jo kommet hen til en gsxr1000, men er den en k1, k2 eller en k3 vi snakker om..? tror nemlig også lige at jeg skal en tur på sådan en inden jeg bestemmer mig.. ;o) og forresten, så vil jeg bare lige sige at det er helt fint at i kommer med andre muligheder.. ;o)

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #22   30. apr 2009 Tja... jeg ville end ikke overveje dem du har kig på... hælder på den "front" måske mere til Fireblade! Men sådan er smag og behag jo diplomatisk formet... smiley

  • #23   30. apr 2009 - Kwak -
    Ja det havde jeg sgu overset. Sådan kan det gå når man bliver ivrig i en spændende tråd smiley
    Så behøver jeg ikke tøve med at minde om Firebladen smiley


Kommentér på:
ZX9R VS R1..????

Annonce