{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TomTom ONE XL
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #1   21. apr 2013 Har du haft din TomTom parret med hhv. iPhone og/eller F3 tidligere?

Gå ind i din BT-menu på TomTom og slet alle devices. Ligeså gør du på din iPhone. Sluk og tænd din TomTom, så du er sikker på, at den ikke husker BT-devices. Så går du igen ind i BT-menu'en på TomTom og søger efter telefon (dette gør du først - altså inden du leger videre med din F3). Sørg for at din iPhone har tændt BT. Så skulle en kobling køre ganske normalt.

Når du har TomTom og telefon sat op, så tænder du din F3 - bliv ved med at holde tænd/sluk knappen inde indtil den blinker skiftevis rød/blå - herefter søger du efter BT-headset på din TomTom - og den skulle gerne dukke op automatisk! Når TomTom og F3 er parret, så skifter F3 automatisk over til normal tilstand.

Stadig problemer?

• #2   21. apr 2013 Tak for din hjælp GTR. Jeg prøver i morgen, da jeg først er sent hjemme i aften.
    Nej min TomTom har ikke været parret før, hverken med min Iphone eller F3

• #3   21. apr 2013 Hvad du end gør, så skal du IKKE gå ind på TomToms hjemmeside og opdatere firmware. Det gjorde jeg selvom den virkede perfekt, og derefter kunne den ikke finde sattelitterne. Det var TomTom ret kolde overfor, og foreslog jeg købte en ny. Det gjorde jeg så - den hedder Garmin.

• #4   21. apr 2013 Peter jeg foretrækker nu også min Garmin som jeg bruger i bilen. Denne TomTom er flere år gammel, lidt ridset i kanten, så til MC brug er den helt fin. Men ville nu gerne have talen over i min Interphone.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#5   21. apr 2013 @Peter: Var det en TomTom ONE XL eller Rider?

@Dan: Det lyder som om at din BT-funktion ikke er tændt eller slået til.

• #6   21. apr 2013 Jeg ar tjekket at BT er slået til. Min telefon kører fint sammen med Interphone. Men TomTom vil ikke parres.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#7   21. apr 2013 Der sidder (kender ikke helt din model) ofte en reset-knap i bunden hvor du sætter adapterstik/kabel til... et meget lille "hul", hvor du kan få en nål eller papirclips ind. På den måde laver du en hw-reset. Sæt en papirclips ind - hold den inde og tænd din TomTom. Nu forcer du en hw-reset og genindlæsning af firmware/os. Tjek derefter om BT er tændt/aktiv.

Hvis du sætter TomTom til at søge efter telefoner - samtidig med at du på din iPhone også søger efter BT-devices... hvad sker der så?

• #8   21. apr 2013 1. Sætter den til at søge efter telefoner.
    2. Den finder telefonen, og spørger om den skal oprette forbindelse til (mit navn)
    3. Jeg trykker på ja, og den søger.
    4. De påkrævede funktioner blev ikke fundet i denne telefon. Og den skriver fortsæt.
    5. Jeg trykker fortsæt, og så starter den alm gps funktion med kortet.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#9   21. apr 2013 jf. specs burde ONE XL understøttes via Bluetooth v2.x - som både F3 såvel iPhone også "kan" fortolke.

Prøv lige at danne par imellem ONE XL og dit F3 headset... Tænd F3 og hold knappen inde indtil den blinker skiftevis rød/blå... Herefter søger du efter Headset på din ONE XL... samme resultat eller tilsluttet?

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#10   21. apr 2013 PS: Jeg håber faktisk ikke at den kobler korrekt! Det burde være samme resultat som med iPhone. Mistænker din ONE XL med gammel firmware - og bliv nu ikke urolig ift. Peter's indlæg herover... Det er yderst sjældent at en firmware upgrade går galt (trods alt).

• #11   22. apr 2013 Det var en One XL af ædel årgang. Der manglerde et par veje, ellers funkede den fint. I et anfald af vildelse sagde jeg også ja til at opdatere firmware samtidigt med kortet. Det var en dum ide. Problemet er meget kendt (Google), så jeg vil anbefale alle lige at checke der, før man gør noget overilet.

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#12   22. apr 2013 Firmware upgrade ift. One XL bruges bl.a. af v1 Rider, Rider2 såvel Urban Rider. Jeg har lavet firmware upgrade på Rider, Rider2 samt Urban uden problemer - efterfølgende opdatering af kort - og senest helt nyt kort indlagt på Urban! Kunne man forestille sig, at du har haft en ældre udgave af TomTom Home og foretaget både en firmware såvel kort opdatering på samme tid?

Forøvrigt gemte jeg en præcis kopi af Rider-1 inden firmware upgrade - just in case - men den kom aldrig til nytte!

• #13   22. apr 2013 Nu har jeg forsøgt på alle mulige måder. Den vil bare ikke snakke sammen med Iphone eller Interphone smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

#14   22. apr 2013 @Dan: Fint! Det var faktisk det svar jeg håbede på.....

Så er spørgsmålet om du vil forsøge med en firmware upgrade? Du skal tilse at downloade den nyeste TomTom Home til din PC (Windows). Herefter kobler du med kabel din TomTom til PC'en. Og den vil uden tvivl spørge dig om meget krims krams, men vigtigst af alt, så vil du på programlisten se, at der findes en nyere firmware. Følg vejlledningen til punkt og prikke.

• #15   22. apr 2013 Det har jeg gjort (tror jeg) Jeg har programmet, registreret gps og fået en brugerprofil på computeren. Det burde være en opdateret firmware jeg har på nu.

Kommentér på:
TomTom ONE XL

Annonce