{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.185 visninger | Oprettet:

Import - Prøveplader fra England!? {{forumTopicSubject}}

Er ved at købe en Ducati 1098S tricolore i England.

- Den står med plader på og MOT & TAX i England er betalt.
- Sælger vil ikke eksportere den, så jeg skal selv hente den.
- Den vil blive hentet ved at jeg flyver dertil og så kører den hjem
gn. F, NL og D til DK.

1) Er det obligatorisk at købe prøveplader i England, når den står
med sælgers plader på og MOT & TAX betalt?

2) Hvis der skal bruges prøveplader i England, gælder disse så
også til transit-rejsen gennem F, NL og D?

3) Hvor kan prøvepladerne skaffes henne?

Jeg er meget taknemmelig for indlæg fra enhver med konkret og sikker viden, der kan føre mig tættere på min nye Ducati smiley

Bh Rune

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import - Prøveplader fra England!?
  • #1   24. feb 2013 Du kan kører på det Engelske plade inden den danske granse og så får du fat i nogen prøveplade fra gransen.

• #2   24. feb 2013 Tjekkede op på det for noget tid siden, jeg selv overvejede at importere en bil. Hvis prøvepladerne har en tidsbegrænsning på max. en uge, må du faktisk køre på dem i alle EU lande indtil at de udløber. Sådan var det ihvertfald den gang

• #3   24. feb 2013 Hvis du kender stelnummeret så kan du bestille danske prøvemærker på SKAT tast selv og have dem med i tasken til du skal bruge dem. Du må gerne køre op gennem Tyskland på danske prøvemærker.

• #4   24. feb 2013 Man må ikke køre en bil/mc fra udlandet til danmark på danske prøveplader, men man må godt køre fra danmark til udlandet.

• #5   24. feb 2013 Er reglerne på det område ikke netop blevet lavet om?

• #6   24. feb 2013 Det er korrekt, du skal vente med at sætte prøvermærkerne på til du når den danske grænse

• #7   24. feb 2013 Super. Så er jeg et stykke af vejen. Jeg tjekker lige de fine oplysninger hos SKAT i morgen og bestiller prøveplader. Tak

• #8   24. feb 2013 Og go tur hjem på den overfede cykel smiley

• #9   25. feb 2013 Har undersøgt det hos SKAT:

Man må køre på de udenlandske nummerplader og helt hjem, under forudsætning af at man registrer sig på SKAT's hjemmeside inden 24 timer OG inden to uger begærer en afgiftsvurdering. Medarbejderen hos SKAT antager at den regel ikke gælder, hvis man som jeg har tænkt mig at bruge Ducatien til banebrug - altså at jeg ikke søger afgiftsvurdering foreløbigt.

SKAT oplyser også, at tyske myndigheder har givet tilladelse til, at danske prøveplader kan bruges op igennem Tyskland. De øvrige EU-lande har IKKE svaret på de danske myndigheders henvendelse om at gøre danske prøveplader lovlige i deres lande - derfor må man i princippet tage kontakt til alle disse landes myndigheder, for at få svaret. Det bliver altså aktuelt hvis man som jeg skal gennem flere lande.

Jeg har nu skrevet til den engelske ambassade, og bedt dem svare skriftligt på en række spørgsmål, så vi for pokker én gang for alle kan få svar på det her smiley
    Der er jo mange der hentet biler og MC'er i England.

Jeg skriver, når jeg har deres svar smiley

profilbillede
  • #10   25. feb 2013 I Danmark har man også godkendt transport fra sælger til køber på tyske tidsbegrænsede plader af max 7 dages gyldighed.

• #12   25. feb 2013 ''Man må køre på de udenlandske nummerplader og helt hjem, under forudsætning af at man registrer sig på SKAT's hjemmeside inden 24 timer OG inden to uger begærer en afgiftsvurdering.''

Skal det forståes sådan, at man registrere sig på skat inden for 24 timer, EFTER at man har hentet motorcyklen?
    - I så fald, hvordan ved SKAT så hvornår du har hentet den?

• #13   1. mar 2013 Kopieret fra retsinformation.dk - BEK nr 811 af 28/06/2010 som er bekendtgørelse om registrering af køretøjer

Se stk. 2 2) vedr. korttidsnummerplader.

Kapitel 6
    Brug her i landet af et udenlandsk køretøj
    § 17. En person med bopæl her i landet må ikke føre et udenlandsk motorkøretøj på færdselslovens område, medmindre kørslen sker som nævnt i
    stk. 2, eller §§ 18-26.
    Stk. 2. En herboende må gerne føre et udenlandsk køretøj på færdselslovens område, hvis
    1) den i overensstemmelse med kapitel 4 i udlandet registrerede ejer eller bruger af køretøjet er passager under kørslen, jf. § 36, stk. 6, eller
    2) køretøjet fører korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7 dage, jf. § 1, stk. 7.

Kommentér på:
Import - Prøveplader fra England!?

Annonce