5.007 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

JoHa
JoHa
Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 31

Import fra Holland? Import fra Holland?

Hej

Jeg har fundet en gl. Ducati, der lige nu står hos en forhandler i Holland.
Jeg skal køre sydpå om et par uger, og ville derfor passe perfekt med et smut forbi Holland, hvor jeg kunne købe den og køre på den hjem derfra.

Har søgt alt hvad jeg kunne de sidste dage på hvordan det ville foregå.
Har snakket med DaniaTruck vedr. deres 5-dages nummerplader. Men de siger de har oplevet problemer med de Hollandske betjente, ellers ville disse plader lade mig køre igennem Tyskland, og hjem til min bopæl eller værksted i DK uden problemer i tolden (så vidt jeg har forstået).

Det lyder dog alligevel ikk som den optimale løsning, da de som sagt har oplevet problemer i Holland med disse plader.

Har også hørt om nogen snakke om at forhandleren kan sætte nogle specielle prøveplader på, der tillader mig at køre til DK? Det er dog kun noget jeg har læst der omhandlede fra Tyskland til DK.

Har også læst at man kan køre på de originale plader, og købe prøveplader ved tolden i DK til resten af turen? men har ikke kunnet få dette 100% bekræftet. og stadig kun fra Tyskland til DK.

Søger i bund og grund, en mere uddybet forklaring på præcis hvad jeg kan gøre fra Holland til DK.

Kan ingen informationer finde fra sådan en tur, kan kun finde fra Tyskland til DK, og selv disse informationer har jeg ikke fået overblikket over.

Håber I kan hjælpe mig med at opklare problemet!
Tak på forhånd.

- Jonas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Import fra Holland?
  • #1   24. jun 2014 Jeg har en "ekstra" dansk plade til at ligge... Den må du gerne låne til turen..:-)

• #2   24. jun 2014 Det er er nok ikke så genialt at køre på en lånt nummerplade = ingen ansvarsforsikring!

• JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

#3   24. jun 2014 Tak for tilbuddet smiley Men ønsker en helt lovlig tur smiley

• #4   24. jun 2014 Prøv at gå i din lokale synshal...
    Han ved det måske? smiley
    - Hvis han har nr. plade ekspedition... smiley

• #5   24. jun 2014 Købte brugt bil i Holland og kørte hjem på plader som jeg købte i Holland. Man får en blank nummerplade hvor man klistrer en tal og bogstav kombinationen på som svarer til den tilladelse man køber. Mener den var aktiv i 48 timer. Skal så skifte til DK prøveplader ved dansk grænse. En forhandler i Holland må kende til dette. Ham jeg købte af hjalp med det hele. Held og lykke

• JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

#6   24. jun 2014 Tak for tippet! Jeg skriver til forhandleren med det samme og hører om han kan hjælpe med det.
    Kostede de dig noget? og hvad kostede pladerne ved den danske grænse? hvordan gjorde du ved den danske grænse?

• #7   24. jun 2014 Jeg må indrømme at det gik sku lige så godt i den gamle 911 Porsche, så jeg kørte hele vejen hjem. Ikke smart, og ville ikke gøre det i dag. Du må kunne købe prøve klistermærker med Nøjagtig den dato på du skal bruge, dem monterer du så ved grænsen. Det jeg købte i Holland var ikke dyrt og der er ansvarsforsikring med. Kan ikke huske hvad det hedder, men jeg kan skrive det til dig i aften

• JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

#8   24. jun 2014 Hehe, kan godt se at muligheden kunne friste smiley

Det må du meget gerne!
    tak for hjælpen

• #9   24. jun 2014 Det hedder en - uitvoerverklaring. Købte pladen i Eindhoven. Det står RDW i overskriften. Prøv at se på
    Www.vwe.nl
    Med denne Info er jeg sikker på at sælger kan hjælpe. Har indtryk af at man kan købe dette i alle større byer

• JoHa
    JoHa Tilmeldt:
    aug 2005

#10   24. jun 2014 Det ser rigtig godt ud! jeg får skrevet en mail til dem også. Det ligner helt klart løsningen jeg søger. mange tak for hjælpen!

• #11   24. jun 2014 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Import fra Holland?

Annonce