1.126 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

yamaha r6 kontra GSXR 600 yamaha r6 kontra GSXR 600

Hej.

Går med overvejelserne om en af disse to mc'er til næste sæson og regner med at skulle ud at kigge på dem her inden jul hvis tiden er til det.

Det drejer sig om GSXR 600 k5 (2005) og yamaha R6 rj05 2003.
Prisen er den samme og lav, så i behøver ikke at foreslå andre mc'er i den klasse (Jeg har tjekket. smiley )og de har kørt det samme ca. 28000 km.
Er stortset lige velholdte.

Der hvor de største forskelle ligger er gaffel, som er USD på Gsxr'eren, helt nyt batteri og ja.. så er den 2 år nyere.

Handler det her bare om at få den nyeste eller kan r6'eren hamle op med gixxeren på nogle områder? R6'eren har jo ikke så lang modelhistorie.. Er gixxeren lidt mere "allround" og ikke helt så raceragtig som r6'eren, eller er det et fedt?

Benyttelse: 200-300 km. ture, til og fra skole 20km. pr. dag. & svingture når tiden er til det.

Tak på forhånd & god jul! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.
  • Fastmontere stik bag indbygget ovn - skal udføres af elektriker 750 kr.
  • Reparation carportlåge 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  yamaha r6 kontra GSXR 600
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   9. dec 2012 Der er 3 ting som skal afgøre det.

Prøvetur, prøvetur og prøvetur. Man sidder vidt forskelligt på de to cykler, og de styrer / bremser heller ikke på samme måde.

En 03 R6'er er ikke meget anderledes fra en 1999 R6'er, hvor GSXR'en udviklede sig MEGET bare fra 03 til 05 eller 01 til 03. (De skifter model hvert andet eller tredje år)
    Man kan så sige "hvorfor ændre noget der er godt fra starten", men jeg ville føle mig lidt snydt ved at købe noget der ikke havde ændret sig på den tid, ligesom f.eks en Bandit heller ikke rykkede sig en skid på de over 10 år den var i produktion.

Nyt batteri er ikke et voldsomt argument - men det er udseende og ikke mindst gensalgsværdi i disse tider.

Men i sidste ende er det prøveturen der skal afgøre det, så du kommer lige til at væbne dig med tålmodighed. smiley

• #2   9. dec 2012 Hvad nu hvis du kan f en ZX6R 2009-2010 til 120.000.- altså helt ny 0 km

• #3   9. dec 2012 haha.. ja, det er mere end jeg vil bruge og kasko kan jeg sikkert ikke få til rimelige penge. :o) ..også er afskrivningen sikkert høj, selvom 120k er en lav pris for en 09-10..

• #4   9. dec 2012 btw. en prøvetur her i snevejr er en dårlig ide. taler af erfaring!!! De glider meget let når de ikke er sat op til vinterkørsel xD

• #6   9. dec 2012 har du været ude og prøve en R cykel overhovedet?

• #7   9. dec 2012 Prøvetur? ..njaa det bliver først efter køb. :o) Hvis alt virker som det skal så er jeg tilfreds.

- Det nærmeste jeg har prøvet en R-maskine er min hyo gtr. ..Jeg har ikke mine tvivl om det skal være en R og med kåbe. smiley ..som så mange unge synes jeg de er fede i design, fede præstationer og ja fysikken kan godt holde til at sidde helt nede over tanken. :o) ..Så

Har kørt Chopper, naked og min hyo.

• #8   9. dec 2012 Jeg valgte en gsxr i samme og aldrig fortrudt!

• #9   9. dec 2012 Jeg valgte selv gixxeren. Simpelthen fordi jeg sidder langt bedre på den..
    Jeg er 1.89 høj og sidder alt for krøllet på en r6'er både med ben og ryg..

Men som alle skriver.. kom ud og prøv / sid på den.. Og køber du den i blinde er det jo ikke her du skal spørge.. Men i stedet læse et par test af de to cykler... Tager 3 sekunder på google.

• #10   9. dec 2012 af de to ville jeg vælge HONDA´en smiley

• #11   10. dec 2012 Hej Alexander P
    Jeg kører/ejer 750k5 samme som 600K5 bare med mere bund smiley
    Og 3xR6 05 ca. samme som 03 bare med USD gaffel.

Det er fuldstændig hip som hap hvilken du tager - fine cykler begge.
    Har begge deres fordele og ulemper.

Personligt ville jeg måske nok tage K5eren da den er nyeste - har noget og sige når du skal af med den igen.

Men som Sajmon siger prøv dem....hvis det ikke er den mulighed så i det mindste
    sid på dem og sig Broooorm broom se dig selv i spejlet mens du føler hvilken de passer bedst smiley
    Og gå en flueknepper runde .... om dem begge og nap den der ser ud/lyder sundest
    Et par slidte dæk, kæde, tom servicebog er hurtigt 1000vis af kroner ud at flyve.

Kommentér på:
yamaha r6 kontra GSXR 600

Annonce