1.268 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

For tidligt på reserve tank(hornet) For tidligt på reserve tank(hornet)

Hej MCG.

Min tank indeholder 16liter inkl. 3 liter til på reserve.

Nu har jeg 3-4 gange skulle skifte til reservetank efter 140 km, hvor jeg har kunne fylde 10 liter på?

Jeg har i dag lige fyldt 10 liter på ved 175km på trip, hvor jeg røg på reserven omkring 130km på trippen??

Det giver da ingen mening?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fix washing machine 750 kr.
  • Havearbejde 1.500 kr.
  • Rengøring 117m2 lejlighed 2.500 kr.
  • Lave garageport, vejer er hoppet af 500 kr.
  • Nedgravning af trampolin og bortkørsel af jord 3.400 kr.
  • Udendørs vandhane 2.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  For tidligt på reserve tank(hornet)
  • #3   23. aug 2012 er det ikke ligemeget?

• #4   23. aug 2012 Nej så kan jeg jo ikke være sikker på hvor langt jeg har igen? Jeg kører ret til mere end en tankfuld af gangen, og den afviger MEGET i benzin forbrug, alt fra 13-21 km/l så gider jeg ikke en dag holde på Lars tyndslidnings marker uden benno.

Men det giver da ingen mening at jeg skal på reserve tank konsekvent efter 10liter når der kan være 16litrr i den alm tank. ?

• #6   24. aug 2012 min gamle gsxr gik i snit 8 km/l smiley

• #8   24. aug 2012 Steffen det er vacuum system. Altså kværnen fejler ikke noget andet end den ryger på reserve efter 10l hvor den burde sluge 16l før jeg burde skifte til reserve. Når den tørster efter reserve har den stadig 9 liter benz i tanken.

Og det er ca 10liter jo.

• #9   24. aug 2012 Evt dit filter på benz hanen der er lukket lidt til, nogle benz haner har et filter til hvert rør, henholdsvis et til det lange rør ( alm indstilling på hanen ) og et til det rør der er kort ( røret til reserve tanken ) så hvis der sider lidt nams på det filter der er på det lange, jep så beder den jo om benz fra reserve røret ...... håber det giver mening, kæft det kan være svært at forklare på skrift...

• #10   24. aug 2012 Kim det giver fin mening. Får det lige blæst igennem eller på anden måde renset. Det kunne da være en årsag! Ret logisk-

Hurra, tak for svar

• #11   24. aug 2012 Har selv en Hornet den tager også ca 10l, når er den er slået over på reserve.
    Hvis den bliver kørt helt tom kan der fydes ca 15l på smiley

• #12   24. aug 2012 Hvad med at afmontere tanken, tømme den og hanen.

Så kan du kontrollere begge filtre.

1) Monter tanken, lad benzinslangen hænge løst fra hanen og slå denne på RES.

2) Fyld beno i tanken, når det kommer ud af slangen slår du hanen over på ON (hvis det er en vakuumhane montere du en vacuumpumpe på slangen så den er åben).

3) Fyld igen beno i tanken til den igen kommer ud af slangen, hold øje med den mængde du hælder på og wupti så kender du nu din reserve mængde smiley

Hvis du vil have en mindre mængde som reserve korter du bare rørret af som går til ON siden af din hane og gentager forsøget....

Husk at cyklen selvfølgelig skal stå plan mens du laver forsøget, så få evt en makker til at hjælpe.

Kommentér på:
For tidligt på reserve tank(hornet)

Annonce