Grimt styrt ved Veksø sjælland Grimt styrt ved Veksø sjælland
Søndag formiddag, fantastisk vejr, vi kører og svinger rundt omkring Sengeløse, Hove, Hvedstrup. Vi kommer fra syd og kører op ad Østrupvej. Jeg forrest, kammersjukken bagved. Vi overser begge skiltet "ubetinget vigepligt 150m". Vi kører rundt i nok verdens farligste højresving som bliver skarpere inde i kurven, og så ser jeg hajtænderne og den tværgående St. Valbyvej, op på bremsen, ikke for hårdt af frygt for en blokering, holder min vognbane og får stoppet cyklen 1 meter ud over hajtænderne. I samme splitsekund hører jeg en fæl skraben og mislyd og tænker lynhurtig at noget er helt galt. Yderst i modgående vejbane ser jeg min kammersjuk komme glidende, skrabende, liggende i høj fart ud over vigepligten, tvæs over den tværgående vej og smadrer ind i kantstenen på den anden side. Han tilter op på fortovet og ligner en crash test dummy dukke. Cyklen rammer kantstenen, slår en flik flak og smadrer ind i en jern lygtepæl der står i fortovet. Jeg tænker kun " bevæg dig mand, lad mig se en reaktion, kom nu for helvede". Jeg sætter cyklen og stormer hen, råber og skriger, kigger gennem hans visir, og ser lukkede øjne. Fumler mobilos frem, kigger igen, øjnene går langsomt op, og en dødsrallen stønner ud af manden, han forsøger bevæge sig men er lammet af smerte. Naboerne kommer løbende, en anden mc'ist stopper og kommer til. Tør ikke flytte ham, men på en eller anden måde får vi ham om på ryggen, og kommer i kontakt med ham. Jeg bliver stillet op fra alarmcentral til police til sygeplejerske hele 5 gange og bliver voldsomt frustreret til sidst da en sygeplejerske begynder at diskutere med mig om at hun bare gør sit job. Jeg smider røret på da jeg kan høre ambulancen komme. Benzinen og olien bløder ud af cyklen tæt på manden og vi får løftet den væk. Politi og brandvæsen ankommer. Offeret bliver fikseret på båren og køres til Køge akutafd.
Ducati Monster S4 er knust. Den har lavet en fæl bule i lygtepælen. 30 meter fra stedet fandt jeg iturevne stumper på vejen. I asfalten er der graveret tydelige sport fra der hvor cyklen ligger sig ned til den rammer pælen 24 meter væk.
Naboerne fortæller at det er 3 ulykke på 14 dage i det kryds, de ser det hele tiden året rundt, har nævnt det for kommunen som intet vil gøre.
Dette indlæg skal på ingen måde være en moraleprædiken eller lign. Jeg trænger sgu nok bare til luft. Og så vil jeg på det kraftigste advare alle mc kører om dette MEGET farlige og uoverskuelige højresving når man kommer sydfra af Østrupvej hvor St. Valbyvej krydser. Overser man skilter med vigepligt, som nærmest hænger oppe under trækronerne, så er man prisgivet.
Min kammersjuk overlever. Det burde han ikke, jeg har aldrig i mit liv set noget så klamt og voldsomt, jeg er dybt rystet og overvejer at droppe min Monster. Han slipper meget meget billigt med en flænge i skinnebenet, en smadret albue, et brækket kraveben og 3 brækket ribben. Ingen skade på hovede, nakke eller ryg. Gudskelov.
Pas på den sorte mand med leen, han står sgu hele tiden på lur, det dumme svin.
Kør forsigtigt.
Michael
aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 13
Bedste hilsner
Morten
jan 2010
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 122
Imponerene kommunen ikke vil gøre noget. ! Fandeme for dårligt, og tak fordi du advare os andre...
sep 2005
Følgere: 5 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 291
jul 2006
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 3 Svar: 26
jun 2010
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 215
Det er et lorte kryds lige meget hvor man kommer fra for det er svært og se om der kommer andre fra den ene eller anden side, burde nok være en 30 eller 40 km zone i stedet for 50
Det er vel frem mod dette sving https://www.google.dk/maps?ll=55.726494,12.203321&spn=0.010839,0.033023&t=m&z=16&layer=c&cbll=55.726405,12.203427&panoid=BO_TBk5lDYyEiGmNxiqZ8g&cbp=12,335.61,,0,0.7
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Der er helt korrekt skiltet, der er endda et byskilt også. Men der er ikke et skilt der viser "farlig højresving". Det er der masser af andre steder i dette område. Og det er altså en farlig kurve pga. Den knækker mere og mere sammen jo længere ind i den man kommer.
Ingen pegefingre af vejvæsen eller andre, ulykken er 100 procent vores egen skyld. Men jeg oplever bare andre knap så farlige steder som er bedre skiltet. Et par vejbump, eller chikaner kunne gøre underværker.
Maxmotor ...... Den med en hvid spraymaling på asfalten, det er sgu en god ide. Det gør jeg fame, det vil rage mig en høstblomst.
Tak til alle og jeres svar.
maj 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
jun 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 84
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.871
Det var godt der ikke skete noget med din kammeret og det kun var materiel skade.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 211
Pas på der ude.
jun 2009
Følger: 27 Følgere: 36 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 336
God bedring til din ven....
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.691
Kan godt se på maps at krydset er ret vanskeligt... Når jeg er ude og lege på veje jeg ikke kender, har jeg en gps med, så jeg altid ved hvor skarpe svingene er eller om der er uventet kryds osv. Det har redet mig hvert fald 1 gang!
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.649
god bedring til din kammersjuk herfra
okt 2013
Følger: 1 Svar: 1
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Dernæst - jeg kender udmærket de her små hyggelige og sjove veje, og jeg ved at de er farlige.
Og så de sure opstød: Som Jesper skriver er de ikke værre end mange andre steder, men de er ofte hjemsøgt af MC-ister, der opfører sig som kunne de gå på vandet - hvor ville jeg dog ønsker at flere MC-ister så der knallerster som det de er - transportmidler med noget mere end gennemsnitlig power, og dernæst, at vejsystemer er......vejsystemer-IKKE legepladser.
Der er ikke nogen risikofri områder, hvor der kan komme andre. Dels er der anden trafik, dels er der forskellige reguleringer der skal hjælpe trafikanterne - overser man disse, så kan de meget let have den omvendte effekt!.
Og jo, jeg kan sagtens selv hitte på at køre en "sjov" vej, men jeg bbestræber mig på aldrig at køre hurtigere end jeg kan se, hvor jeg kan køre hen eller kan nå at standse inden for det stykke jeg kan se!
Det har offeret denne gang ikke gjort!!!
Men som sagt, godt hans slap som han gjorde....
Grimt styrt ved Veksø sjælland