680 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

FZ6 vil ikke starte ??? FZ6 vil ikke starte ???

Hej

Jeg har lidt problemer med min FZ6ér, skal lige siges der stadig er garanti på den men vil lige høre om nogle har en ide til hvad det er der driller.

Nogle gange vil den ikke starte, hvis den står i gear og jeg HAR støttebenet oppe, kan jeg trykke på starteren 8-10 gange uden der overhovedet sker noget, lige pludselig vil den så godt starte.
Hvis jeg så sætter den i neutral vil den godt starte første gang.

Så er det logiske jo at det er sidestøttebenskontakten som driller, men jeg har så også prøvet hvor den ikke ville starte i gear, smide den i neutral, hvor den så starter og så smide den i gear igen, så går den IKKE ud igen som den vel burde hvis det var kontakten ved støttebenet der drillede !!!!

Nogle forslag ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FZ6 vil ikke starte ???
  • #1   13. jul 2012 Mål kontakten igennem alligevel.
    Hvis maskinen har en tilt sensor kunne det også være et bud.

Drejer startermotoren rundt, eller er den HELT død? Har du målt lidt på startknappen?

• #2   13. jul 2012 Man kan da heller ikke starte mcen i 1gear. Ihvertfald ikke på min FZR1000 og heller ikke på min Cb600.. Ikke med støttefoden nede..

• #3   13. jul 2012 Nej kan ikke starte i 1st gear med støttefoden nede, men det er også oppe jeg prøver hvor man nogle gange skal trykke 8-10 gange før der sker noget. Og den er HELT død, som hvis dødsmandsknappen var trykket ind

• #4   13. jul 2012 Er du sikker på at det ikke er som på suzuki koblingsgreb skal trækkes uanset om sidestøtteben er nede eller ej ?

• #5   13. jul 2012 Trækker også koblingsgrebet....Har lige været ude og køre nu hvor jeg har "leget" lidt med det og de gange hvor den ikke har villet starte i gear har jeg prøvet at tage støttebenet ned og smække det op igen flere gange uden resultat, og det samme med koblingsgrebet, har jeg prøvet at tage ud og ind igen uden resultat. hvis jeg så tager tændingen, og dødmandskanppen lidt frem og tilbage kommer den pludselig......mærkeligt

• #6   13. jul 2012 Det er fantastisk med periodiske fejl :-s
    Prøv at luse en af kontakterne og kør i et par dage og se om det hjælper. Hvis ikke, så prøv en anden kontakt, osv.

• #7   13. jul 2012 Det kan meget vel være en løs forbindelse ved dødemands knappen.. Det var der på min gamle intruder også- hvis de er galt så prøv at dask lidt på dødemandsknappen..

• #8   13. jul 2012 Går det gennem noget CDI boks eller lign

• #9   13. jul 2012 Hvad mener du? Ja, dødmandsknappen har enten fat i CDI'en eller en anden del af tændingsanlægget. Kig på et ledningsdiagram over din cykel.

Hvad siger værkstedet iøvrigt? Hvis der stadig er garanti på, burde de også have "chancen" til at lave den.

• #10   14. jul 2012 Jeg ved ikke hvor den lige afbryder fra faktisk. Anyway kan det jo også være ved selve knappen.. Har du prøvet at skille noget af det af?

• #11   14. jul 2012 Jeg har også pickuppen hvis det skulle være, men jeg sender magneten retur i næste uge hvis ikke den er solgt.

Jeg vil tro at du skal bruge noget nær en komplet Suzuki-forende (SV eller GSX-F) for at det passer sammen. Akseltykkelsen skal i hvert fald passe, of du skal have hakkerne i navet for at magneten her kører med rundt.
    Jeg har også et forhjul, og hvis ikke jeg har akslen kan jeg skaffe den, men det kræver svar seneste i næste uge.

Kommentér på:
FZ6 vil ikke starte ???

Annonce